Podatci, podatci

Kako poslodavci koriste društvene mreže u pronalasku kvalitetnih radnika

Društvene
mreže postale su neizostavne u procesu zapošljavanja. Istražili smo
kako i koliko poslodavci koriste mogućnosti društvenih mreža za
regrutiranje kvalitetnih radnika te što je potrebno kako bi se kandidati
na taj način izdvojili.

Osim za privatan i akademski život, društvene mreže neizostavan
su dio poslovnih sfera. Tako su postale i sredstvo za predstavljanje
kompanija, ali i tražitelja zaposlenja. Da su društvene mreže važne
prilikom selekcije kandidata, rekla nam je Maja Mahovlić sa stranice Moj
Posao, koja je provela istraživanje na više od 120 stručnjaka s
područja upravljanja ljudskim resursima i više od 300 tražitelja posla.

“Tako smo dobili podatak da većina poslodavaca, njih 79
posto, doista pretražuje kandidate na društvenim mrežama, ali najčešće
je u pitanju profesionalna društvena mreža LinkedIn, putem koje
kandidate provjerava 73 posto poslodavaca. Osjetno manji postotak
poslodavaca, njih 42 posto provjeravat će kandidate putem Facebooka. S
druge strane, samo petina poslodavaca, njih 21 posto, ne traži dodatne
podatke o kandidatima putem društvenih mreža”. Osim što poslodavci
pretražuju profile kandidata koji su se prijavili na natječaj za posao,
neki od njih idealne kandidate u startu traže upravo na društvenim
mrežama. PR stručnjak Krešimir Macan kaže da je regrutiranje na taj
način postala već ustaljena praksa.

“Kandidat koji ima popunjen cijeli profil i koji može
demonstrirati određeno iskustvo za ono za što se predstavlja da je
najbolji, stvara interes za tom osobom. Konkretno, ako tražite menadžera
za društvene mreže, ako on može pokazati da ima iskustva i znanja, ako
to sve piše na LinkedInu, naravno da ćete takvu osobu prije pozvati nego
nekoga tko ima prazan životopis.” Slaže se i Ana Mulić iz Adecco
Outsourcinga, koja kaže da pretraga profila na LinkedInu olakšava i
štedi vrijeme, a kandidat koji ima dobar, redovito ažuriran profil, na
taj je način uvijek uočen.

“Imate profil, obrazovanje, radno iskustvo, a nama je
jako bitno da ga redovito ažurirate. Vi možete možda i raditi i ne
tražite trenutno posao, ali mi pogledamo vaš profil, sudjelujete u nekoj
prertrazi, kolege su onda slobodni kontaktirati vas jeste li u potrazi
za nečim novim, tražite li neka nova iskustva, novi posao…” Na temelju
toga se provodi daljnja selekcija, rekla nam je Ana Mulić.

“Imamo primjer iz našeg tima gdje smo tražili kolegicu za
internu poziciju i prepoznali smo ju upravo na taj način. Tek smo
razmišljali o poziciji, nije bila čak ni raspisana, prilikom pretrage
LinkedIna se ona istaknula svojim profilom i to je bio temelj da smo ju
pozvali u daljnju selekciju. Može doprinijeti jako puno i otvara vrata u
daljnju selekciju.” S druge strane, u agenciji za zapošljavanje Naton
Croatia ipak preferiraju kontakt uživo. Društvene mreže im tako nisu
baza regrutacije već samo usputna pomoć, a koriste ih tek oko 20 posto,
kaže stručnjakinja za ljudske resurse Lana Ljubas:

“Naravno da to pomaže, ali dosta ljudi i nema Linkedin.
Moderniji, mlađi ljudi ga imaju. Minus tih društvenih mreža su da uzmu
puno vremena, nemate se vremena puno igrati s time. Ali kao informacije,
nama je to bitnije za neke strane klijente s kojima vidimo onda s kime
pričamo. Do ljudi mogu doći tim putem ali to je dosta spor način jer
ljudi to ne čitaju. To ovisi hoće li te osoba vidjeti, pročitati,
povezati se…” Iako nisu jedini alat pri traženju posla i selekciji
kandidata, društvene mreže mogu biti dobar početak u pronalasku
kvalitetnih kandidata, tražili oni trenutno posao ili ne.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest