
Ako u 1,5 sekundi ne uspijete uloviti pažnju osobe kojoj se obraćate putem videa na društvenim mrežama -Faceu, Instagramu, Youtubeu, Tik Toku - piši kući propalo! Ovo je samo jedan od podataka koji smo doznali na izuzetno korisnom susretu u sklopu projekta InfoRoom u Zadru.
Udruge su u dvorani Gradske knjižnice Zadar u subotu imale
priliku educirati se o digitalnim vještinama (besplatno!) pod
mentorstvom Anice Pintur (404 agency), koja je sudionike provela
kroz teoretski i praktični dio uz vježbu izrade logotipa i
contenta u popularnom Canva programu.
Canva je brz i jednostavan web alat za grafički dizajn.
Namijenjen je osobama koje nemaju skupocjene alate niti znanje
kako se njima koristiti ali bi svojim prezentacijama, posterima i
infografikama željeli dati profesionalni izgled. Alat omogućava
unaprijed definirane predloške (poster, čestitka, infografika,
prezentacija, objava na društvenoj mreži i slično) kao i
mogućnost definiranja vlastitih dimenzija.
Pintur nam kaže kako je Tik Tok najpopularniji među mladima, ali
sam “dobri stari Facebook” i dalje je vodeća društvena
mreža.
Pojasnila nam je detalje oko objave sadržaja na Instagramu, s
posebnim naglaskom na isticanje hashtagova, osmišljavanje
vlastitog (npr. #udrugaZeleniZadar), te nas vodila kroz sve
opcije koje ova popularna platforma nudi, poput objave storyija,
reelsa, izrade skice za buduću objavu, uređivanje sadržaja
obogaćenjem s kvizom, pitanjem, glazbom, hiperlinkanjem i
navođenjem na primjerice našu web stranicu, itd.
Manje je uvijek više, poruka je Pintur, koja je
istaknula i kraticu AIDA – često korištenu u
osmišljavanju sadržaja za digitalne medije – Attention,
Inspiration, Desire, Action!
Preporučila je o korištenje emojija kojima se može i sam dug
sadržaj skratiti i ipak pomalo preći na ležerniju stranu pri
objavi.
Kada je riječ o tzv. “Ton of voice”, Pintur je kazala kako je
ponekad najbolje znati što NE želite – primjerice, biti zabavan
ali ne ironičan ili biti stručan ali ne preznanstveno orjentiran.
Projekt pod nazivom Izgradnja sustavne podrške
organizacijama civilnog društva odobren je za financiranje
iz Europskog socijalnog fonda te od Ureda za udruge RH.
InfoRoom je rezultat ovog projekta koji provodi udruga ZOE kao
nositelj, uz podršku Grada Zadra kao partnera. Projektni cilje je
osigurati potporu neformalnim građanskim inicijativama i malim
organizacijama, kako bi osnažile svoje kapacitete za rješavanje
lokalnih problema kroz pripremu, financiranje i provedbu
projekata iz lokalnih, nacionalnih ili EU izvora te se dalje
strateški razvijale.
InfoRoom je središnja informativna točka za sustavnu podršku
organizacijama civilnog društva (OCD) koja će djelovati u sklopu
Centra za suvremenu kulturu, umjetnost i mlade Zadar.



