Sci-Tech

podsjetiti na važnost medijske pismenosti

Muzej lažnih vijesti pokrenuo kampanju ''Tipkovnica je jača od mača''

Muzej lažnih vijesti pokrenuo kampanju ''Tipkovnica je jača od mača''
Thinkstock

Muzej lažnih vijesti, web stranica za borbu protiv fake newsa i za razvoj medijske pismenosti, u ponedjeljak je krenula s informativno-edukativnom kampanjom “Tipkovnica je jača od mača”, zamišljenom kao e-tečaj na facebooku.

''Cilj ovog projekta je informirati sve zainteresirane o već poznatom fenomenu 'lažnih vijesti' i podsjetiti na važnost medijske i digitalne pismenosti svih građana. U objavama na facebook stranici Muzeja lažnih vijesti moći ćete naći informacije, slike, infografike i priručnike te druge materijale na temu dezinformacija'', ističe Lordan Prelog, administrator i voditelj projekta.

Dodaje i kako su dezinformacije, laži i teorije zavjere sve prisutnije u medijima, pogotovo na internetu i društvenim mrežama te da je namjera tečaja pomoći da ih se lakše prepoznaje.

Bavit ćemo se društvenim mrežama, emocijama, predrasudama i propagandom, influenserima i algoritmima zahvaljujući kojima se dezinformacije brzo šire. Uputit ćemo vas na besplatne aplikacije i tehnike koje možete koristiti kako biste brzo i lako provjerili (elemente) vijesti u koju sumnjate, ističe se u ciljevima projekta.

Osim toga, tijekom šest tjedana planiranog projekta moći će se doznati više o tzv. informacijskom poremećaju koji je posljednjih godina utjecao na demokratske procese, smanjio povjerenje javnosti u znanstvenike i novinare te brojnim pojedincima i institucijama zagorčao život – često samo jednim klikom, zaključuje Prelog.

Muzej lažnih vijesti, web stranica sa svjedočanstvima novinara i znanstvenika iz područja medija, alatima i tehnikama za razvoj medijske pismenosti i kritičkog razmišljanja te za prepoznavanje i borbu protiv 'fake newsa', pokrenuta je u listopadu 2020.


Reci što misliš!