novo otkriće

U Kini otkrivena nova vrsta divovskog nosoroga, većeg od žirafe

Varaždinski.hr

Nova vrsta prapovijesnog divovskog nosoroga, jednog od najvećih sisavaca koji je hodao Zemljom, otkrivena je na sjeverozapadu Kine, objavili su znanstvenici.

Paraceratherium linxiaense je živio prije otprilike 26,5 milijuna godina i težio 21 tonu, kao četiri velika afrička slona.

Glavom je mogao doseći sedam metara visine kako bi jeo s drveća, što ga čini višim od žirafe.

Ti su zaključci doneseni na temelju fosila otkrivenih u sjevernoj kineskoj provinciji Gansu.

U studiji objavljenoj u četvrtak u časopisu Communications Biology istraživači pišu kako je analizom fosila, pronađenih 2015., zaključeno kako oni pripadaju novoj vrsti, drugačijoj od dosad poznatih divovskih nosoroga.

Potpuno očuvana lubanja i čeljust pokazuju sličnost s današnjim tapirima, zaključak je istraživanja koje je predvodio Deng Tao s paleontološkog instituta u Pekingu.

Nova vrsta srodna je divovskim nosorozima koji su nekoć živjeli u Pakistanu, što sugerira da su se kretali diljem središnje Azije.

Nosorozi su slobodno putovali između sjeverozapada Kine i indijsko-pakistanskog potkontinenta, što znači da je Tibetanska visoravan tada imala nizinska područja, smatraju znanstvenici..

"Tropski uvjeti omogućili su divovskom nosorogu da se vraća sjeverno u središnju Aziju, što implicira da Tibet još nije bio visoravan velike visine“, priopćio je Deng.