Sci-Tech

PROFILIRANJE I OGLAŠAVANJE

Android može dodati zaštitu protiv praćenja korisnika sličnu iOS-u

Android može dodati zaštitu protiv praćenja korisnika sličnu iOS-u

Internet industrija postupno se prilagođava novoj razini zahtjeva za privatnošću korisnika. Google trenutno preispituje svoje politike praćenja i želio bi krenuti putem koji Apple postavlja s iOS-om 14.5.

Prema  Bloombergu, pozivajući se na upućene izvore iz kompanije, Google istražuje mogućnost provedbe značajke zaštite  praćenja korisnika  u svrhu  ciljanog oglašavanja za Android platformu,  osobito u aplikacijama. Sve bi trebalo biti nešto slično  kao što ima Apple za iOS.  Ta bi ograničenja, vjerojatno, mogla biti manje stroga nego na Apple platformi.   

Razlog je što za razliku od Applea koji se oslanja na dobit od prodaje uređaja i usluga za te uređaje , Google ovisi o  prihodu   oglašavanja, a ne   prodaji proizvoda   poput Google Home ili Pixel linije pametnih telefona.  Uz to, Google Ads je taj koji u velikoj mjeri unovčava aplikacije i na koje će utjecati funkcija protiv praćenja.

Međutim, Google pokušava  uravnotežiti interese korisnika, programera aplikacija i oglašivača.  Cilj je pronaći metodu kojom će se prikupiti što manje informacija o korisniku  u svim aplikacijama,  dok s  druge strane, dobiti ipak potrebnu količinu podataka za ciljane  oglase. Hoće li se rješenje pojaviti   u nadolazećoj verziji Androida 12 ili  možda tek  Androidu 13, nije poznato. Do tada, Apple ima prednost u pogledu internetske privatnosti. 

Provede li Google svoj naum mogao bi se poput Applea naći na rubu korporacijskog rata od strane Facebooka. Između Facebooka i Applea još uvijek bjesni rat.  Kao što smo već pisali na portalu,  od   najave promjena pravila i odredbi iOS-a 14.5, tvrtka Marka Zuckerberga započela je veliku kampanju  kako bi uvjerila svoje korisnike da je ciljanje oglašavanja korisno za njih ujedno napadajući   frontalno novu Appleovu politiku. 

Mark Zuckerberg objavio rat Timu Cooku

I za kraj,  podsjetimo,  ranije je Google najavio novi standard  privatnosti   FLOC  koji će bit će objavljen u Google Chromeu 89 u ožujku i  trebao bi  zamijeniti "kolačiće".


Reci što misliš!