Sci-Tech

Facebook vs Apple

Mark Zuckerberg objavio rat Timu Cooku

Mark Zuckerberg objavio rat Timu Cooku

Sve je počelo Appleovom najavom promjene politike privatnosti u operativnom sustavu iOS 14 za iPhone i iPad, koja otežava Facebooku mogućnost prikazivanja ciljanih oglasa.

Appleova promjena politike privatnosti  odnosi se na to da će,  kada korisnik prvi put otvori aplikaciju,  morati zatražiti od korisnika odobrenje za  IDFA.   Kao što  samo ime govori, prikupljanjem i praćenjem ovih podataka oglašivači mogu ciljati korisnike i isporučivati precizne i personalizirane oglase.

Primjerice, nakon što potražite   informacije   za  Luigi Bormioli set čaša za vino na   na webu,  uskoro će vam se  oglasi vezani uz čaše za vino  pojaviti u drugim aplikacijama.  Ako ste mislili  da vas aplikacija razumije, krivo ste mislili jer  oglašivači su vas zapravo ciljali na temelju vaše povijesti pregledavanja.

Appleovo ažuriranje pravila ovog puta usmjereno je upravo na to.  Drugim riječima, novim Appleovim pravilima privatnosti kada otvorite aplikaciju, oglašivači mogu izvršiti ovu operaciju samo uz vaše dopuštenje.

Odmah po najavi  ove promijene u   pravilima privatnosti,   Facebook  je podigao zastavu protivljenja.  Tvrde da će promjene u Appleovoj politici privatnosti uništiti male tvrtke i programere koji se oslanjaju na reklamne platforme za generiranje prodaje.

Kako bi se oduprijeti Appleovoj politici privatnosti,  u  prosincu 2020.,  Facebook je počeo  intenzivno i kontinuirano postavljao oglase na cijeloj stranici na glavnim  tiskanim medijima u SAD-u s tekstom:  "Treba čuti male tvrtke, slušamo vašu zabrinutosti i podržavamo vas." Dodali su i link gdje su im se mogli  nezadovoljnici javiti,  te tako  pokušavajući usmjeriti javno mnijenje na svoju stranu.

Ali ovaj put, čini se da  nisu mogli kupiti javnost.  Većina ljudi podržava Appleovu zaštitu privatnosti korisnika i vjeruju da Facebook samo sve radi u svom vlastitom interesu. I to je zapravo tako, kada svi znamo   da je prihod od oglašavanja gotovo najveći izvor prihoda za Facebook.

Recenzija iPhone 12 Pro Max - jedan od najboljih pametnih telefona 2020. godine

U međuvremenu, Facebook je   pokušao voditi pregovore s Appleom da odustane od svog nauma,  međutim sve je bilo bezuspješno.  Apple je ostao tvrd.  Dali su samo kratku izjavu   kako  nova pravila neće zahtijevati od Facebooka da  promijene svoju "metodu praćenja korisnika  u stvaranju ciljanih reklama", već samo zahtijevati od Facebooka da korisnicima  omogući izbor na Apple uređajima hoće li dopustiti takvo ponašanje.

To je prelilo čašu  Zuckerbergu i  najavio je rat Timu Cooku.  U  uvodnom govoru o zaradi u četvrtom tromjesečju, rekao je  da  sve više  vidi  Apple kao glavnog konkurenata.   Kritizirao je iMessage, rekavši da mu nedostaje više sigurnosti od WhatsAppa, te je implicirao da je dominacija iMessagea u SAD-u rezultat nepoštene prednosti koju je Apple imao.

Recenzija iPhone 12 Pro - najuočljivije promjene od iPhonea X

Uz to je rekao da  mjesecima priprema antitrustovsku tužbu protiv Applea u kojoj bi se tvrdilo da je proizvođač iPhonea zloupotrijebio moć na tržištu pametnih telefona prisiljavajući programere da se pridržavaju pravila App Storea.  Eto, sve ovo signalizira  da bi  sve  moglo tvrtki  dodatno eskalirati. 

Recenzija iPhonea 12 mini - džepna raketa iz Apple svijeta

Vrijedno je spomenuti da su i Apple i Facebook trenutno pod   nadzorom zbog antitrustovskih problema. Američko HYPERLINK "https://www.ftc.gov/"Federalno trgovinsko povjerenstvo je  tužilo  Facebook    zbog navodne antikonkurentske prakse, a Ministarstvo pravosuđa istražuje Apple zbog njegove prekomjerne moći nad App Storeom.  


Reci što misliš!