Facebook vs Apple
Mark Zuckerberg objavio rat Timu Cooku
Sve je počelo Appleovom najavom promjene politike privatnosti u operativnom sustavu iOS 14 za iPhone i iPad, koja otežava Facebooku mogućnost prikazivanja ciljanih oglasa.
Appleova promjena politike privatnosti odnosi se na to da će, kada korisnik prvi put otvori aplikaciju, morati zatražiti od korisnika odobrenje za IDFA. Kao što samo ime govori, prikupljanjem i praćenjem ovih podataka oglašivači mogu ciljati korisnike i isporučivati precizne i personalizirane oglase.
Primjerice, nakon što potražite informacije za Luigi Bormioli set čaša za vino na na webu, uskoro će vam se oglasi vezani uz čaše za vino pojaviti u drugim aplikacijama. Ako ste mislili da vas aplikacija razumije, krivo ste mislili jer oglašivači su vas zapravo ciljali na temelju vaše povijesti pregledavanja.
Appleovo ažuriranje pravila ovog puta usmjereno je upravo na to. Drugim riječima, novim Appleovim pravilima privatnosti kada otvorite aplikaciju, oglašivači mogu izvršiti ovu operaciju samo uz vaše dopuštenje.
Odmah po najavi ove promijene u pravilima privatnosti, Facebook je podigao zastavu protivljenja. Tvrde da će promjene u Appleovoj politici privatnosti uništiti male tvrtke i programere koji se oslanjaju na reklamne platforme za generiranje prodaje.
Kako bi se oduprijeti Appleovoj politici privatnosti, u prosincu 2020., Facebook je počeo intenzivno i kontinuirano postavljao oglase na cijeloj stranici na glavnim tiskanim medijima u SAD-u s tekstom: "Treba čuti male tvrtke, slušamo vašu zabrinutosti i podržavamo vas." Dodali su i link gdje su im se mogli nezadovoljnici javiti, te tako pokušavajući usmjeriti javno mnijenje na svoju stranu.
Ali ovaj put, čini se da nisu mogli kupiti javnost. Većina ljudi podržava Appleovu zaštitu privatnosti korisnika i vjeruju da Facebook samo sve radi u svom vlastitom interesu. I to je zapravo tako, kada svi znamo da je prihod od oglašavanja gotovo najveći izvor prihoda za Facebook.
Recenzija iPhone 12 Pro Max - jedan od najboljih pametnih telefona 2020. godine
U međuvremenu, Facebook je pokušao voditi pregovore s Appleom da odustane od svog nauma, međutim sve je bilo bezuspješno. Apple je ostao tvrd. Dali su samo kratku izjavu kako nova pravila neće zahtijevati od Facebooka da promijene svoju "metodu praćenja korisnika u stvaranju ciljanih reklama", već samo zahtijevati od Facebooka da korisnicima omogući izbor na Apple uređajima hoće li dopustiti takvo ponašanje.
To je prelilo čašu Zuckerbergu i najavio je rat Timu Cooku. U uvodnom govoru o zaradi u četvrtom tromjesečju, rekao je da sve više vidi Apple kao glavnog konkurenata. Kritizirao je iMessage, rekavši da mu nedostaje više sigurnosti od WhatsAppa, te je implicirao da je dominacija iMessagea u SAD-u rezultat nepoštene prednosti koju je Apple imao.
Recenzija iPhone 12 Pro - najuočljivije promjene od iPhonea X
Uz to je rekao da mjesecima priprema antitrustovsku tužbu protiv Applea u kojoj bi se tvrdilo da je proizvođač iPhonea zloupotrijebio moć na tržištu pametnih telefona prisiljavajući programere da se pridržavaju pravila App Storea. Eto, sve ovo signalizira da bi sve moglo tvrtki dodatno eskalirati.
Recenzija iPhonea 12 mini - džepna raketa iz Apple svijeta
Vrijedno je spomenuti da su i Apple i Facebook trenutno pod nadzorom zbog antitrustovskih problema. Američko HYPERLINK "https://www.ftc.gov/"Federalno trgovinsko povjerenstvo je tužilo Facebook zbog navodne antikonkurentske prakse, a Ministarstvo pravosuđa istražuje Apple zbog njegove prekomjerne moći nad App Storeom.
Izdvojeno
-
Djelomice sunčano uz više oblaka u prvom dijelu dana, osobito ujutro na jugu Jadrana gdje će još mjestimice padati kiša.
-
Topla čokolada jedan je od omiljenijih toplih napitaka diljem svijeta, posebno u hladnim zimskim mjesecima. Bogatog, kremastog okusa i intenzivnog mirisa čokolade, ovaj napitak pruža utjehu i toplinu te budi osjećaj nostalgije i zadovoljstva.
-
Jeste za šah i pivo? Red izazova i red opuštanja uz pivo u pogonu pivovare? Poklonite sebi i svojima jedan 'Christmas chess challenge' i zaigrajte šah s bivšim prvakom Hrvatske!
-
U petak, 13. prosinca, Zimski park na Višnjiku zasjao je u blagdanskom duhu uz dolazak Kamiona Djeda Mraza u organizaciji Auto Hrvatske.
Reci što misliš!