Sci-Tech

#gaming

AMD demonstrirao podršku za DX12 Ultimate Raytracing

AMD demonstrirao podršku za DX12 Ultimate Raytracing

Svaka igra se oslanja na grafički API. Grafički API je skup programskih biblioteka na nivou samog OS-a, čiji je zadatak da pruži programerima igara i grafički zahtjevnih aplikacija da kroz implementaciju u svoje programe, tj. igre, na što bolji način iskoriste hardverske mogućnosti centralnih i grafičkih procesora.

Najrasprostranjeniji grafički API na PC računarima je DirectX, pošto je on dio samog Windowsa. Igre koje se igraju na PC-u koriste ili DirectX API ili u Vulkan API. Microsoft je s dolaskom Windows 10, objavio i posljednju verziju svog grafičkog API-a – DirectX12 ili popularno DX12.

Prva velika ovogodišnje   nadogradnja Windowsa 10,  poznata i kao „Spring 2020 update“, odnosno 20H1, donosi novu verziju DirectX grafičkog API-a: DirectX12 Ultimate. Najveća novost koja je implementirana u DX12 Ultimate je  DXR 1.1 koji omogućava tzv. „Inline“ metode Raytracinga, što će  značajno ubrzati ovaj zahtjevni način generiranja  računalne grafike u realnom vremenu. DXR 1.1 donosi i podršku za Raytracing u slučaju AMD-ovih GPU-ova sljedeće generacije, koji su bazirani na RDNA2 grafičkoj arhitekturi, a koji također stižu ove godine.

AMD je ekskluzivni dobavljač CPU i GPU rješenja za obje igrače konzole, a s obzirom na to da su i Microsoft i Sony potvrdili da će nova generacija konzola koristiti RDNA2 grafičku arhitekturu i omogućiti podršku za Raytracing, ne čudi što je Microsoft baš u ovom momentu objavio DirectX 12 Ultimate.

Naime, novi DX12 Ultimate će biti  službeni grafički API za njihovu novu XBOX Series X igraču  konzolu, tako da će kompletan ekosistem razvoja igara biti unificiran Igre razvijane za XBOX Series X će automatski biti isporučivati i na PC-u, ako su isprogramirane uz korištenje DX12 Ultimate grafičkog API-a. Ovaj genijalni potez će  značajno smanjiti vrijeme lansiranja igara za PC i sve teškoće oko takozvanog portanja.

Još jedan veliki benefit upotrebe iste grafičke arhitekture i istog grafičkog API-a i na PC-u i na konzoli, je  taj što će nivo optimizacija koje se implementiraju za konzole, kako bi što efikasnije i brže „tjerale“ neku igru, automatski biti primjenjiv i na PC-u koji pokreću RDNA2 bazirani GPU-ovi i Zen2 bazirani CPU-ovi.

AMD daje podršku Raytracing implementaciji kroz Vulkan API

AMD je veoma blisko surađivao s Microsoftom, kako u razvoju hardvera za XBOX Series X, tako i u razvoj grafičkog API-a koji treba da omogući izvlačenje maksimuma iz tog hardvera. S tim na umu DirectX 12 Ultimate donosi DXR 1.1 omogućavajući efikasniji i lakši pristup u implementaciji Raytracing tehnika, tzv. „Inline“ metode. DXR 1.1 objedinjuje hardverske resurse računskih (compute)  shadera i tradicionalnih grafičkih shadera, u svrhu akceleracije Raytracinga i efikasnije korištenje GPU jedinica, što će otvoriti mogućnost Raytracinga i na manjim, a samim tim i jeftinijim GPU-ovima i grafičkim karticama, u budućnosti.

Podsjetimo,  shader je samostalni dio izvršnog programskog koda ili  procedura koja na specifičan način procesira unijete podatke tako što kombinira  predefinirane komande grafičkog API-a s ciljem da sam GPU kreira željeni rezultat – na primjer, specifičnu refleksiju vode u jezeru, dok Sunce zalazi.

Što je to „Inline“ metoda Raytracinga?

U pitanju je alternativna forma koja ne koristi bilo kakve dinamičke shedere ili tabele shadera. Dostupna je za izvršavanje u bilo kom stadiju  shadera. „Inline“ Raytracing daje programerima igara veću slobodu u implementaciji Raytracinga, što za posljedicu ima optimiziranije, ljepše i brže naslove na hardveru različite snage i cijena.

Osim DXR 1.1, novi DX12 Ultimate donosi i VRS („Variable Rade Shading“) tehnologiju koja programerima igara daje kontrolu da određuju koji dijelovi scene će biti detaljnije procesirani, a koji s manje detalja, što omogućava balansiranje zauzeća performansi GPU-a za zadatke u fokusu.

Sa DX12 Ultimate stiže i podrška za „Mesh Shaders“. U pitanju je posljednja razina  evolucije verteks shadera,  Podrška za „Mech Shaders“ će donijeti dramatično povećanje geometrijske kompleksnosti budućih naslova, odnosno mnogo bolje performanse, ako se koristi postojeći nivo geometrijske kompleksnosti.

Sve ove tehnologije, kao i još niz drugih, pažljivo optimiziranih i svrsishodno dizajniranih tehnologija implementiranih u DirectX 12 Ultra biće podržani od strane novih AMD  GPU-ova bazirani na RDNA 2 grafičkoj arhitekturi, koji će biti lansirani ove godine.


Reci što misliš!