Sci-Tech

skandalozno

Avast prodavao korisničke podatke trećim stranama

Avast prodavao korisničke podatke trećim stranama

Koristite li Avast antivirusni program? Ako je vaš odgovor potvrdan nakon što pročitate članak možda će te poželjeti ga isključiti sa svojih uređaja. Evo, zašto!

Avast antivirusni  program za Windows, MacOS i mobilne platforme koji mnogi proglašavaju najboljim,  prodaje korisničke podatke. To je pokazala zajednička istraga koju su proveli Motherboard i PCMag .

Avast je prodao  više od 100 milijuna podataka korisnika  različitim kompanijama putem  svoje podružnice, oglašivačke agencije - Jumpshot , za milijune dolara. Da budemo precizniji,  marketinška tvrtka Omnicom Media Group izračunala je da biti iznos mogao biti  više od dva milijuna dolara.  Među kupcima su   IBM, Intuit, L'Oréal,  Home Depot; Google, Microsoft,  Pepsi, i niz drugih  robnih marki i tehnoloških tvrtki.

Koji   korisnički podaci su prodani?

Ukratko, svi podaci aktivnosti korisnika na internetu što uključuje pojmove i ključne riječi pretraživanja,  povijest pregledavanja LinkedIna, YouTube zapisa,  GPS koordinate,  kupnju, pa čak i vrijeme u kome je netko posjetio YouPorn i PornHub,  i koji su to konkretni videozapis gledali.

Nudi li tvrtka odgovor na ovaj skandal?

Sama tvrtka tvrdi da su svi prikupljeni podaci anonimni i da ih nije moguće povezati s određenim korisnicima.  Ali to nije istina!  Prikupljeni podaci povezani su  kroz jedinstveni ID  korisnika i   zato  je   moguće prateći  internetski  trag i navike pregledavanja  i druge podatke,  utvrđivanje identiteta korisnika.

Također iz Avasta navode da  za  instaliranje besplatne verzije   traže pristanak za primanje anonimnih statistika upotrebe, samo je  problem   što mnogi ljudi koji traže besplatno antivirusno rješenje vjerojatno ne razumiju točno što dijele. Dodali bi, bez obzira razumiju li korisnici ili ne razumiju koje podatke dijele s tvrtkom,   sigurno im nije prihvatljivo   da netko prodaje  te podataka trećim stranama. 

Avast je  proveo istragu. U postu na blogu, izvršni direktor  rekao je da su vijesti o Jumpshotu "povrijedile osjećaje mnogih korisnika i s pravom su postavile brojna pitanja", a kao izvršni direktor osjeća se "osobno odgovornom" .

Slijedeći potez  je otpuštanje cijele odjela  u marketinškoj tvrtki.

Trebate li  sada  pronaći neku drugu antivirusnu zaštitu? 

Za tvrtku koja nudi proizvode koji se promoviraju kao sredstvo zaštite korisnika  prodaja ovih  podataka trećim stranama ovo je sramotno i skandalozno.  Da stvar bude još gora, nije prva otkrivena prodaja korisničkih podataka. Avast  je prošle godine  u jednom drugom izvještaju spomenut  da  godinama prikupljao podatke korisnika u pregledniku  i prodaje trećim osobama. 

To je bio razlog što su neko vrijeme  Chrome, Firefoxa i Opera imali blokirana Avast proširenja. Potom su ih iz tvrtke uvjerili da "više ne skupljaju nepotrebne podatke" i proširenja su se mogla dalje koristiti u web preglednicima. 

Eto,  uz ove sve informacije na vama je odluka hoćete li dalje koristiti besplatnu verziju Avasta ili  onemogućiti  bilo  privremeno, potpuno ili trajno. Ostaje činjenica da Avast "Besplatni" antivirus zapravo nije besplatan.


Reci što misliš!