Sci-Tech

njihovo je 66% profita

Apple zna kako ostvariti ogromne zarade od prodaje iPhonea

Apple zna kako ostvariti ogromne zarade od prodaje iPhonea

Unatoč stagnaciji na globalnom tržištu i gubitku tržišnog udjela, Apple je dalje kralj profitabilnosti među proizvođačima pametnih telefona.

Apple je  generirao 66% ukupnog profita na tržištu pametnih telefona, a Samsung (koji prodaje daleko više uređaja od Applea) je drugi s 17 posto. Kako je to moguće?   U Appleu maju visoko kvalitetni ekosustav, uslužnu strategiju, lojalnu bazu korisnika na glavnim tržištima kao što su Sjedinjene Države, Europska unija i Japan. Možda najvažnije,  usavršili su umjetnost privlačenja kupaca da  troše novac upravo na njihove proizvode  bez obzira na to što naplaćuju sve više.

Kao što smo već spomenuli, Samsung je na drugom mjestu sa 17 posto, dok je nekoliko kineskih proizvođača pametnih telefona, uključujući Huawei, Oppo i Vivo, prikupilo ostatak.

Ukupni prihod je u retrogradnoj fazi

Međutim,   ukupni prihod  od  mobilnih telefona  smanjio se u trećem tromjesečju 2019. godine na godišnjoj razini  za 11 postotna boda, odnosno  na 12 milijardi američkih dolara.   Pogledamo li ljestvicu  prihoda,  Apple i dalje vodi  s 32  posto.  Ipak, to je nešto manje postotnih bodova  od onih   u istom razdoblju 2018. godine. Ostatak dijele  Samsung,  Huawei, Oppo, Vivo i Xiaomi

Ovaj pad profita   ima   jednostavno objašnjenje.  Povećanje konkurentnosti proizvoda srednje klase  na kojima se manje zarađuje. Činjenica je da  se sve  više potrošača odlučuje na kupnju modela srednjeg segmenta. Ova klasa uređaja je  postala stvarno dobra. Nude priličan broj  karakteristika kao i vrhunski modeli, ali  gotovo za pola cijene. Isto tako  ciklus zamjene premium pametnih telefona se produžio jer   hardverske inovacije  ili značajke nisu bile dovoljno atraktivne za nadogradnju.

Nadalje u izvještaju analitičke kuće Counterpoint Research  se navodi da  kineski brendovi pametnih telefona posluju s niskim profitnim maržama, ali boljim nego u prethodnim godinama, iako se šire izvan Kine i prodiru u visoki raspon  cijena.

MOŽDA VAS ZANIMA:  5G bežične mreže: sve što trebate znati (1)

Ipak, očekuje se da će se ova retrogradna faza uskoro završiti.  U narednim tromjesečjima,  5G dovest će  do rasta prihoda za proizvođače   koji se već pripremaju na punu komercijalizaciju od 5G. Na primjer, u Kini - Huawei, Oppo, Vivo i Xiaomi dobit će agresivni 5G push i iskoristiti   priliku za povećanje svog ASP-a. 


Reci što misliš!