Sci-Tech

zbog online oglašavanja

Google mijenja pravila korištenja Androida

Google mijenja pravila korištenja Androida

Nije tajna da Google bezobrazno nameće svoje usluge u Android sustavu i onemogućava restriktivnim klauzulama konkurente u sektoru online oglašavanja.

Regulatori EU za tržišno natjecanje vjeruju da ove monopolističke aktivnosti  onemogućavaju jednake uvjete svima na tržištu i  izrekli su im niz novčanih kazni.

Zbog čega su izrečene kazne Googleu?

Prva  novčana kazna u visini  2,4 milijarde eura Europske komisije (EK)  izrečena im je 2017.godine zbog zlouporabe vladajućeg položaja na tržištu tražilica davanjem nezakonite prednosti vlastitoj usluzi za uspoređivanje cijena.

Prošle  godine EK  kažnjava Google 4,34 milijarde eura jer su uvjetovali proizvođačima uređaja  postavljanje Search i  Chrome web preglednika  kao zadane,  ako su željeli dobiti licencu za Play Store trgovinu i ostale usluge

Ova praksa  omogućila je Googleu dominaciju na tražilicama i web preglednicima,  spriječila  proizvođače  u prodaji mobilnih uređaja s alternativnim varijantama Androida (tzv. „Android forks”) i  time smanjila raspoloživ izbor  potrošačima.   

Međutim, osim plaćanja novčanih kazni Google mora prilagoditi  poslovnu politiku  prema pravilima EU u  sljedećih nekoliko mjeseci.  Kako bi  umirili EK prva promjena koju uvode  je  mogućnost da se kao korisnici Androida  izjasnimo želimo li  koristiti  Chrome web preglednik i   tražilicu prema zadanim postavkama ili neka druga rješenja, navodi se u blogu. 

Ova ponuda  internetskog diva ne čini nam se kao velika stvar,  više pokazivanje dobre volje,  jer i do sada smo mogli instalirati bilo koju tražilicu ili preglednik bez obzira na to što je  unaprijed bilo  instalirano na telefonu.

Osim navedenog,  Mountain View   tvrtka je  odvojila  jedinstven paketa licenciranja za proizvođače  na tri  odvojene licence:  jednu  za Google Play, drugu   Chrome web preglednik i  treću za  pretraživanje. Pritom proizvođači zadržavaju slobodu za   da instaliraju bilo koju alternativnu aplikaciju uz Googleovu aplikaciju. Ali tu priči nije kraj.

Zlouporaba moći u AdSense oglašavanju na mreži

Posljednja kazna   za monopolističke aktivnost  iznosi  1,5 milijardi  eura  i predstavlja 1,29 % Googleovog prometa u 2018. godini.  Odnosi se na nezakonite prakse  upravljanje oglasima. Prema Komisiji, Google je blokirao svoje suparnike od postavljanja oglasa na web stranice trećih strana nametanjem klauzula o ekskluzivnosti u AdSense ugovorima.

Ako niste upoznati, AdSense je Googleov proizvod koji djeluje kao posrednik između oglašivača i vlasnika web stranica koji žele ostvarite zaradu prikazivanjem oglasa na temelju  sadržaja i posjetitelja.  

U međuvremenu  EU priprema svoju četvrtu kaznu Googleu za negativno pozicioniranje drugih preglednika. Nastavit ćemo pratiti razvoj događaja. I na kraju, da   odgovorimo na pitanje koje vam se sada vjerojatno pojavljuje u mislima:  gdje ide novac od   kazni?  On će bit podijeljen među državama članicama EU.  Što mislite o temi? Komentirajte!


Reci što misliš!