
Google izbacuje Chrome 71 internetski preglednik u prosincu, a on će poboljšati njegove mogućnosti da blokira nasilno i varljivo oglašavanje.
Svaka web stranica koja sadrži takve sporne oglase zbog toga će
imati od strane Chromea blokirane sve oglase koji se njoj nalaze.
Pod sporne oglase, Google vidi:
1. Lažne poruke – oglasi ili drugi elementi koji
podsjećaju na chat aplikacije, upozorenja ili druge obavijesti
koje navode korisnika da klikne na poruku pa potom bude
proslijeđen na web stranice koje nije želio posjetiti.
2. Neočekivana područja za klik – situacije u
kojima se zbog kombinacija boja ne može vidjeti gdje je “x” kojim
bi se oglas uklonio. Posljedično, pri pokušaju gašenja oglasa,
slučajno ga se otvori.
3. Varljivo ponašanje – web stranica sadrži
elemente koji djeluju legitimno, ali kad se na njih klikne
korisnik je odveden na web stranicu na koju nije želio otići.
4. Phishing – oglasi ili elementi stranice
kojima je cilj prevarom ukrasti privatne podatke korisnika ili ih
natjerati da podijele privatne informacije.
5. Auto Redirect – možda i najproblematičniji
oglasi ili elementi na stranici jer preusmjeravaju korisnika na
druge web stranice bez njihove želje ili ikakvog poteza.
6. Pokazivač miša – oglasi ili elementi na
stranici koji podsjećaju na pokazivač miša pa na taj način
prevare korisnika da klikne gdje ne bi htio i potom bude
preusmjeren na drugu adresu.
7. Malware ili neželjeni softver – na prevaru se
korisniku postavlja neželjeni softver, a ponekad i malware.
8. Oglasi zakamuflirani kao poznati brendovi –
cilj im je jasan, reklamirati poželjnu ponudu i prevarom
pridobiti korisnika da klikne i bude preusmjeren na drugu adresu.
Svaka od web stranica koja se koristi ovakvim metodama bit će
postavljena na crnu listu, a samim time će i Chrome automatski
blokirati sve oglase i elemente na njoj kad god ih korisnici
posjete.