Sci-Tech

nakon afere Cambridge Analytica

Facebook razvija alat za certifikaciju za oglašavanje

Facebook razvija alat za certifikaciju za oglašavanje

Facebook nije olako shvatio cijelu aferu s Cambridge Analytica jer konstantno objavljuje novitete kojima se štite korisnici, njihovi podaci te privatnost. Posljednji u nizu jest alat za certifikaciju koji traži od oglašivača potvrdu da su dobili dopuštenje za korištenje e-mail adresa korisnika koje targetiraju u svom oglašavanju

Na taj način se odgovornost prebacuje na oglašivača, piše ICT Business koji će ili biti iskren ili na svoju ruku lagati pa si eventualno stvoriti kasnije probleme. Nebitno, Facebook neće nositi teret svih svojih oglašivača kao što je dosad. Niti će više sudjelovati u dijeljenju informacija svojih korisnika, što je hvalevrijedno, ali i neviđeno od prvog dana kako postoji oglašavanje na najvećoj društvenoj mreži na svijetu.

Spomenuti alat bit će dio Facebookova Custom Audiences programa, koji dopušta oglašivačima postavljanje liste prikupljenih podataka svojih korisnika, a u to spadaju e-mail adrese. Na taj način "sparivanja" putem adresa odvija se targetiranje na društvenim mrežama. Jednostavnije, kupili ste nešto od određenog proizvođača ili ste se registrirali na njegovu web stranicu te pritom koristili e-mail adresu, ona ostaje u arhivi te se može iskoristiti za daljnje oglašavanje na Facebooku.

Odsad za tako nešto treba potvrda da su korisnici dopustili korištenje e-mail adrese u takvu svrhu. Naravno, sad će svaki od oglašivača morati mijenjati svoja pravila korištenja, kako bi zadovoljili Facebookove potrebe. I vjerojatno se ništa neće promijeniti jer malo tko ih čita, ali svejedno će cijela situacija biti daleko transparentnija no što je bila prije Cambridge Analytica afere.

Dakle, nešto se ipak mijenja na bolje. Možda ne vidimo te promjene "golim okom", ali osjetit ćemo ih na duže staze, u to nema nikakve sumnje. I baš zbog toga treba pozdraviti sve one koji su aferu razotkrili, u prvom redu zviždaču Christopheru Wylieu.


Reci što misliš!