Sci-Tech

streaming servisi

YouTube na udaru zbog prikazivanja uznemirujućih videa u aplikaciji za djecu

YouTube na udaru zbog prikazivanja uznemirujućih videa u aplikaciji za djecu

YouTube se našao na udaru zbog spornih video snimaka koje su se pojavile na njegovoj aplikaciji namijenjenoj djeci. Riječ je o zastrašujućem sadržaju, koji može ostaviti posljedice na uzrast od tri godine pa sve do desetak

Primjerice, crtani film s Mickey Mouseom koji mrtav pluta u bazenu prepunom krvi dok Minnie sve to promatra u užasu.

U posljednjih mjesec dana samo je 0,005 posto video snimaka bilo uklonjeno zbog neprimjerenog sadržaja, a trudimo se da ne bude niti jedan takav jer YouTube Kids namijenjen je za roditelje koji djeci žele pružiti nešto primjereno njima te ih na taj način podučavati, igrati se, zbližiti... Zgroženi smo i samim porivom da netko želi naštetiti djeci i duboko se ispričavamo zbog propusta”, naglasio je YouTube u priopćenju, kojeg prenosi ICT Business.

Kompanija koristi strojno učenje, algoritme i sustav prijava kako bi u startu spriječila pojavu takvog sadržaja, ali postoje on koji ipak znaju izigrati te filtere pa u određenom periodu plasirati ono što ih je volja. Baš zato YouTube konstantno poboljšava svoju uslugu i ulaže više u samu sigurnost te kontrolu sadržaja. Samo, nekako se čini da ukoliko netko želi probiti svu tu zaštitu, to i može. Uz ponešto znanja i upornosti.

Također, cijela ova kontroverzna priča ne bi bila toliko u centru pozornosti da američki Kongres nije naveo YouTube "kao zabrinjavajuće utjecajan na mišljenje ljudi koji ga koriste". Naravno, ta tematika se otvorila nakon što je potvrđeno da su Rusi uspjeli plasiranjem lažnih informacija poremetiti tijek predsjedničkih izbora održanih u studenom prošle godine. Za to plasiranje dezinformacija koristili su YouTube, Google oglašavanje, Facebook i Twitter.

Čini se da je za tehnološke gigante, koji ostvaruju prihode na internetu zahvaljujući oglašavanju kroz svoje usluge, stiglo vrijeme kad više ne mogu raskrštenih ruku promatrati što se događa. Svako malo neki od njih imaju propuste koji nisu nimalo zanemarujući. Dovoljno se sjetiti početka godine i bojkota oglašivača jer su otkrili da se reklame za njihove proizvode i(li) usluge na YouTubeu pojavljuju na video sadržaju koji plasira govor mržnje i ekstremizam raznih vrsta...


Reci što misliš!