Kršenje uvjeta privatnosti
Društvene mreže šalju vaše podatke marketinškim kompanijama!
Nakon što je Wall Street Journal objavio tekst koji govori o ovom propustu, Facebook i MySpace su požurili prikriti cijelu stvar, te su izmijenili kodove koji su omogućavali ulazak u korisničke profile
Društvene mreže poput popularnog Facebooka, MySpacea ili ostalih sličnih mreža podatke svojih članova šalju velikim marketinškim kompanijama i oglašivačima, unatoč činjenici da na njihovim stranicama tvrde kako su svi podaci koje članovi ostavljaju posve sigurni i zaštićeni.
Marketinške kompanije, u trenutku kada korisnik odabere opciju "add" (dodaj), dobivaju podatke poput imena, mailova i ostalih podataka, a potom ih koriste za širenje mreže svojih klijenata, tvrdi Wall Street Journal. Craig Wills, profesor kompjuterskih znanosti na Politehničkom Institutu u Worcesteru tvrdi kako sve društvene mreže na svojim siteovima imaju jasno objavljene uvjete zaštite podataka svojih korisnika, no većina njih te uvjete svjesno krši i ne pridržava ih se.
Uobičajena je praksa društvenih mreža da marketinškim kompanijama šalju identifikacijske brojeve i ostale podatke svojih korisnika, putem kojih kompanije ulaze u individualne korisničke profile i koriste ih prema svojim potrebama. Posebno su im zanimljivi podaci poput osobnih imena, godina starosti, zanimanja, mjesta stanovanja i hobija.
Marketinške kompanije na lak način dolaze do privatnih podataka s korisničkih računa
Nakon što je Wall Street Journal objavio tekst koji govori o ovom propustu, Facebook i MySpace su požurili prikriti cijelu stvar, te su izmijenili kodove koji su omogućavali ulazak u korisničke profile. Neke pak od većih marketinških kompanija poput Googlea, DoubleClicka, Right Media i sličnih izjavile su da nisu bile svjesne podataka koje im šalju društvene mreže, te da ih nisu koristile.
Tehnički je do sada bilo moguće da marketinške agencije i oglašivači primaju podatke o korisnicima koji su u nekom slučaju koristili opciju "add", no u većini slučajeva to je bio neupotrebljivi niz nerazumljivih slova i brojki koji nije sadržavao upotrebljive podatke o osobi. No društvene su mreže omogućile kompanijama da na lak način dođu do svih bitnih privatnih podataka o korisniku.
Cijeli je slučaj izašao u javnost nakon što su pravila sigurnosti i čuvanja privatnih podataka korisnika, a društvenim mrežama počeli proučavati sami korisnici, zakonodavci i odvjetnici koji se bave područjem zaštite podataka na internetu. S tim u vezi potvrđeno je i da se u većini zapadnih zemalja priprema zakonski okvir koji će regulirati načine prikupljanja podataka o korisnicima internetskih sadržaja i načine njihova korištenja.
Vezane vijesti
-
Facebook, Microsoft, Twitter i YouTube (podružnica Googlea) objavili su u ponedjeljak da su formirali partnerstvo na svjetskoj razini kako bi brže identificirali "teroristički sadržaj" na svojim platformama i spriječili njegovo širenje
-
-
-
Izdvojeno
-
Joško Čagalj Jole, omiljeni splitski pjevač poznat po energičnim nastupima i zaraznom veselju, ponovno će razveseliti Zadrane na Adventu.
-
Ispijanje kave ima više od potencijalnih zdravstvenih prednosti koje ona pruža, a jedna stručnjakinja sugerira da postoji optimalno vrijeme za konzumaciju napitka s kofeinom.
-
Oni koji uspješno prođu natjecanje moći će se prijaviti na ograničene javne pozive za dodjelu bespovratnih sredstava namijenjenih investicijama te ostvariti pravo na najviše 25.000 eura po projektu
-
Denver Nuggets su sinoć kod kuće sa 120:98 nadigrali Los Angeles Clipperse Ivice Zubca i to im je prva pobjeda u tri ogleda protiv te momčadi.
Reci što misliš!