Sci-Tech

Digitalni osmijesi

Aplikacija za posvete u elektroničkim knjigama

Aplikacija za posvete u elektroničkim knjigama

Promocija nove aplikacija se očekuje s velikim optimizmom

Svi tvrdokorni zagovornici “klasične” knjige, dakle, one koja odgovara besmrtnoj Škegrinoj definiciji (“okolo korice, unutra papir”), njezinu su nadmoć nad elektroničkom inačicom dokazivali činjenicom kako vam se autor ne može potpisati na plastičnu ili metalnu škatulu hi-tech čitača, piše slobodnadalmacija.hr

Odnosno može, ali to naprosto nije naročito praktično, jer biste za svaku sljedeću promociju ili susret s piscem morali kupovati novi, skupi gadget. Oduševljeni promotori novih tehnologija do toga argumenta nikada nisu previše držali.

Skupljanje potpisa oni ionako drže zastarjelim fetišom koji je izgubio svaki smisao još otkako su književnici, u većini, prigrlili pisaće strojeve, umjesto olovaka ili gusjih pera, a posebno nakon što su računala temeljito izmijenila radne navike spisatelja. Ovih dana dobili su i dodatni vjetar u leđa.

Na svibanjskome BookExpou u New Yorku trebala bi se, uz ostale, dogoditi i promocija aplikacije pod imenom Autography. Princip njezina rada vrlo je jednostavan.

Čitatelj pozira uz pisca za fotografiju snimljenu iPadom ili vanjskom kamerom. Snimak se trenutačno pojavljuje na književnikovu iPadu (ili se fotografija, ako je snimljena vanjskom kamerom, šalje do iPada putem Bluetootha). Literarna zvijezda potom ispisuje digitalnu poruku ispod snimka, jedan od onih tipskih warm regardsa ili best wishesa, koje potom šalje na fanov e-mail zajedno s linkom gdje se fotografija može skinuti i prebaciti na čitateljevu e-knjigu.

Cijela ta procedura traje ravno dvije i pol minute, dakle, možda i kraće od klasičnog potpisivanja knjige. A koristi od takvog iskoraka goleme su, uvjeravaju nas autori aplikacije. Ne samo zato što svaki fan dobiva priliku postati nekom vrstom kulturnjačkog Mate Biljariste ili Stipe Legende.

Puno opipljiviji profit izvlače autori, jer nema nikakve sumnje da će njihovi snimci s oduševljenim čitateljima poslije dugo cirkulirati društvenim mrežama kao što su Facebook ili Twitter i tako im pružati besplatnu reklamu. Uostalom, s kakvim se optimizmom očekuje promocija nove aplikacije, dovoljno svjedoči podatak kako neki izdavači već razmatraju prodaju e-knjiga s praznom stranicom na koju bi se “lijepila” fotografija s prigodnom posvetom.

Koliko će od ove dosjetke na dobitku biti književnost, prerano je reći. Nema, međutim, nikakve sumnje da će, za početak, korist izvući stomatolozi, jer potrebna je ozbiljna profesionalna infrastruktura da bi se servisirale tolike tisuće spisateljskih osmijeha.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.