Digitalni osmijesi
Aplikacija za posvete u elektroničkim knjigama
Promocija nove aplikacija se očekuje s velikim optimizmom
Svi tvrdokorni zagovornici “klasične” knjige, dakle, one koja odgovara besmrtnoj Škegrinoj definiciji (“okolo korice, unutra papir”), njezinu su nadmoć nad elektroničkom inačicom dokazivali činjenicom kako vam se autor ne može potpisati na plastičnu ili metalnu škatulu hi-tech čitača, piše slobodnadalmacija.hr
Odnosno može, ali to naprosto nije naročito praktično, jer biste za
svaku sljedeću promociju ili susret s piscem morali kupovati novi, skupi
gadget. Oduševljeni promotori novih tehnologija do toga argumenta
nikada nisu previše držali.
Skupljanje potpisa oni ionako drže zastarjelim fetišom koji je izgubio
svaki smisao još otkako su književnici, u većini, prigrlili pisaće
strojeve, umjesto olovaka ili gusjih pera, a posebno nakon što su
računala temeljito izmijenila radne navike spisatelja. Ovih dana dobili
su i dodatni vjetar u leđa.
Na svibanjskome BookExpou u New Yorku trebala bi se, uz ostale, dogoditi
i promocija aplikacije pod imenom Autography. Princip njezina rada vrlo
je jednostavan.
Čitatelj pozira uz pisca za fotografiju snimljenu iPadom ili vanjskom
kamerom. Snimak se trenutačno pojavljuje na književnikovu iPadu (ili se
fotografija, ako je snimljena vanjskom kamerom, šalje do iPada putem
Bluetootha). Literarna zvijezda potom ispisuje digitalnu poruku ispod snimka, jedan
od onih tipskih warm regardsa ili best wishesa, koje potom šalje na
fanov e-mail zajedno s linkom gdje se fotografija može skinuti i
prebaciti na čitateljevu e-knjigu.
Cijela ta procedura traje ravno dvije i pol minute, dakle, možda i kraće od klasičnog potpisivanja knjige. A koristi od takvog iskoraka goleme su, uvjeravaju nas autori aplikacije. Ne samo zato što svaki fan dobiva priliku postati nekom vrstom kulturnjačkog Mate Biljariste ili Stipe Legende.
Puno opipljiviji profit izvlače autori, jer nema nikakve sumnje da će
njihovi snimci s oduševljenim čitateljima poslije dugo cirkulirati
društvenim mrežama kao što su Facebook ili Twitter i tako im pružati besplatnu reklamu. Uostalom, s kakvim se optimizmom očekuje promocija nove aplikacije,
dovoljno svjedoči podatak kako neki izdavači već razmatraju prodaju
e-knjiga s praznom stranicom na koju bi se “lijepila” fotografija s
prigodnom posvetom.
Koliko će od ove dosjetke na dobitku biti književnost, prerano je reći. Nema, međutim, nikakve sumnje da će, za početak, korist izvući stomatolozi, jer potrebna je ozbiljna profesionalna infrastruktura da bi se servisirale tolike tisuće spisateljskih osmijeha.
Vezane vijesti
-
Povodom 500 godina reformacije danas, 1.ožujka svijetlo dana ugledala je prva hrvatska interaktivna mobilna aplikacija Biblija 365
-
-
-
Izdvojeno
-
Atmosfera na Trgu Petra Krešimira IV bila je ispunjena toplinom, zajedništvom i radošću, a doček Svete Lucije postao je još jedan nezaboravan trenutak u adventskom kalendaru Paga
-
Nabavljajući drvca s korijenom građani skrbe za vlastitu obitelj, pomažu siromašnim obiteljima diljem Hrvatske ali i podupiru očuvanje i obnovu zelenih resursa Hrvatske jer drvca mogu naknadno i sami posaditi, poručuju iz Caritasa.
-
Joško Čagalj Jole, omiljeni splitski pjevač poznat po energičnim nastupima i zaraznom veselju, ponovno će razveseliti Zadrane na Adventu.
-
Ispijanje kave ima više od potencijalnih zdravstvenih prednosti koje ona pruža, a jedna stručnjakinja sugerira da postoji optimalno vrijeme za konzumaciju napitka s kofeinom.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.