Sci-Tech

Društvene mreže

Google+ ili Facebook?

Google+ ili Facebook?

Google je pokrenuo društvenu mrežu kojom će pokušati parirati Facebooku na tržištu koje je ovaj stvorio prije nekoliko godina. Pitanje svih pitanja jest – zašto bi netko prešao s Facebooka na Google plus, odnosno na Facebookovu dobru kopiju?

Profitiraj.hr je pokušao izvući nekoliko stvari koje su prednost Google plusa nad Facebookom, a jesu li one dovoljne da zamijenite društvenu mrežu procijenit ćete sami.

Ni sam Mark Zuckerberg kada je stvarao Facebook vjerojatno nije bio svjestan koliko će privlačnu oglašivačku platformu stvoriti. Online marketing postaje neizostavan odjel kompanija širom svijeta, a Facebook je postao neizostavan dio online marketinga. Ne postoji internetski prostor na kojem je korisnik više fokusiran. Oglašavanje na Facebooku  trenutno je najefikasnije na internetu. Iako je još uvijek kompanija veća od Facebooka, Google vidi kolikim koracima tržište osvaja vodeća svjetska društvena mreža i to si jednostavno „ne može oprostiti“. Kao rezultat dugogodišnjeg rada i razmišljanja kako odgovoriti Facebooku, nastao je Google plus, društveni projekt vodeće svjetske tražilice.

Oglašivači žele broj posjeta na stranici na kojoj se oglašavaju, ali još više žele broj minuta provedenih na njoj i fokusiranost krajnjeg korisnika. Google ima prvo, ali Facebook ima sve ostalo. Povećanje minuta zadatak je Google plusa! Na FB-u je već 700 milijuna ljudi, a će prije ući i na neotkrivena, velika tržišta poput Kine. Dakle, Googleova ciljana skupina su svi oni koji su na Facebooku. Pa zašto bi netko provodio vrijeme na tom, Google plusu kad već ima Facebook?

Jedno mjesto za sve

Google plus mogao bi postati Googleovo centralno mjesto. Zgodno će biti u jednom prozoru imati Gmail, tražilicu, društvenu mrežu, dokumente itd. Plus je već integriran unutar svih Googleovih besplatnih servisa koje koriste stotine milijuna ljudi širom svijeta. Preskakanje iz jednog alata u drugi bit će vrlo jednostavno. Dok smo mi primjerice u Gmailu, a naš prijatelj komentira fotografiju na Google plusu, primit ćemo obavijest odmah. Korisnici bi mogli vidjeti prednost u ovome – sve na jednom mjestu! Upravo to mogao bi biti adut vodeće svjetske tražilice.

Bolje organizirani prijatelji

Googleov alat Circles definitivno je bolji od Facebookovih lista prijatelja. On nam omogućava jednostavne, ali različite vrste komunikacija i dijeljenje sadržaja s manjim skupinama prijatelja. Osim toga, liste prijatelja na Facebooku su nastale naknadno, a mnogi za njih uopće ne znaju, dok se Googleova filozofija temeljei na Circlesu.

Bolja mobilna aplikacija

Život ljudi na društvenim mrežama sve je dinamičniji. Sve više detalja iz stvarnog života dijelimo s prijateljima putem interneta, odmah, pomoću smartphonea. Jednostavnije nego ikad prije to će biti pomoću Google plusovih aplikacija na operativnim sustavima Android i iOS. Sustav će primjerice automatski prebacivati sve fotografije iz mobitela na društvenu mrežu, a za njihovu objavu dovoljna je samo potvrda korisnika. Ne treba zaboraviti da je Google vlasnik trenutno najzastupljenijeg mobilnog operativnog sustava na svijetu, Androida. Milijune Androidovih korisnika pokušat će pridobiti i na Google plus.

Preporučit će vam bolji sadržaj

Alat Sparks nešto je što Facebook ne može i nikada neće ponuditi. Sparks postoji zahvaljujući Googleovom temeljnom zanatu, internetskoj tražilici. Pomoću nje Sparks će preporučiti najzanimljiviji sadržaj i to će činiti bolje od Facebooka. Facebook može tražiti samo prema vašim afinitetima koje ste mu vi sami rekli, a Google može i prema navikama koje pokazujete koristeći njihovu tražilicu.

Nije ti dobro? Uzmi sve i idi

Alat Data Liberation omogućit će nam da svoje privatne stvari s društvene mreže uklonimo sa svega nekoliko klikova. Upravo to svijet jako zamjera Facebooku. S njega je jako komplicirano nestati.

Snažan grupni chat

Alat Hangouts služi za komunikaciju putem društvene mreže Google plus. Dogovaranje grupnih druženja, pa čak i poslovnih sastanaka korisnici sve više prakticiraju na društvenim mrežama. Jednostavnije je i jeftinije. Google je na tom području otišao korak dalje od Facebooka, riješio je taj problem na bolji način, a sve je upotpunio davanjem veće važnosti video chat komunikaciji. Sve to moguće je i putem aplikacije za mobitel. Facebook jednostavno tome nije pridavao veliku važnost.

Googleu se više vjeruje

Googleu kao brendu korisnici više vjeruju i smatraju ga ozbiljnijim alatom od Facebooka, u kojem mnogi vide samo zabavu. Pretpostavlja se kako bi korisnici mogli odlučiti svoje privatne stvari radije davati zrelijem Googleu, nego zaigranom Facebooku.

Bolje, bolje, bolje…Riječi su to koje koristimo u navođenju svih Googleovih prednosti. No, nema ništa potpuno novo! Hoće li Googleu biti „bolje“ dovoljno za odvlačenje pozornosti Facebookovih korisnika, ili će sve biti samo dobar pokušaj, jedino vrijeme može pokazati.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.