Sci-Tech

Komercijalni potencijal Facebooka

Facebook počinje naplaćivati Offers

Facebook počinje naplaćivati Offers

Dosad besplatnu uslugu to prestaje biti kako bi postala izvorom prihoda, a div društvenih mreža zadovoljio rasta i zarade uvijek gladne vukove s Wall Streeta.

Offers, pokrenut početkom ove godine, omogućuje trgovcima slanje ponuda njihovim obožavateljima na najvećoj društvenoj mreži na svijetu. Korisnici bi ih mogli prihvaćati putem obavijesti na svom news feedu i preuzimati vaučere u dućanima kako bi ostvarili popust.

Usluga je dosad bila besplatna, piše Reuters, ali tijekom idućih nekoliko tjedana trgovci će morati platiti bar pet dolara (oko 28,5 kuna) za svaku ponudu usmjerenu ciljanoj publici obožavatelja i njihovih kontakata. Cijena će varirati, ovisno o veličini tvrtkinih stranica na Facebooku.

Otkad je uvršten u burzovnu kotaciju u svibnju, Facebook je izložen pritisku investitora, koji žele da pronađe način kako povećati prihode. Njegove su dionice od završetka javne ponude izgubile 40 posto vrijednosti.

Komercijalni potencijal Facebooka (poznat i kao f-commerce) tek treba biti ostvaren, djelomično i zato što su se mogući klijenti dosad koristili besplatnim alatima za privlačenje kupaca. To što Offers prestaje biti besplatan pokazatelj je kako kompanija to nastoji promijeniti.

A Facebook će ga proširiti i na tvrtke koje posluju isključivo online. Dosad je, naime, bio dostupan samo firmama koje su imale prodajne prostore u stvarnom svijetu, ne samo virtualnom. Također, dodat će i barkodove, kako bi korisnici mogli lakše iskoristiti ponude.

Nije poznato koliko je ponuda dosad objavljeno putem tog servisa, koliko ih je prihvaćeno i realizirano te koliko je servis imao korisnika, tako da je praktično nemoguće procijeniti kakav bi financijski učinak Facebook ovim potezom mogao polučiti. No vjerojatno se ne bi upuštali u proširenje da nisu namirisali zaradu.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.