Sci-Tech

Nakon ZadarDigIT-a

Marketing na društvenim mrežama

Marketing na društvenim mrežama

Nakon konferencije o digitalnom marketingu u turizmi porazgovarali smo s Zadraninom Nenadom Nešovićem (@NeshoZD) koji se već duže vremena bavi tom temom i evo njegovih razmišljanja o marketingu na društvenim mrežama.

Prije nekih 5-6 godina, društvene mreže su bile zanimljiva platforma za online druženje i povezivanje, bez obzira na zemljopisni položaj, važno je bilo imati računalo i pristup Internetu.

U odnosu na danas, vrlo mali broj ljudi je koristio društvene mreže uopće, a e-mail i chat servisi su bili najrasprostranjenija sredstva dvosmjerne komunikacije. Onda su društvene mreže počele ubrzano rasti, a korisnici ih sve više počinju upotrebljavati kao svakodnevni komunikacijski alat.

Više to nije „baciti oko na fejs", koristiti chat, dijeliti slike i sl., već puno veći i kompleksniji način razmjene informacija koji je i dalje u porastu, ulazi sve više u svakodnevne komunikacije, pa su gotovo sve marketinške agencije shvatile veličinu i moć tih mreža. Koliko je to tržište, lako možemo vidjeti u brojkama:

- Facebook: bilježi 1,2 milijardi korisnika (treća populacija na svijetu, odmah nakon Kine i Indije)
- Twitter: preko 500.000.000 objava dnevno, približno 1mlrd korisnika, 100mil je svakodnevno aktivno
- Instagram: 16mlrd postavljenih fotografija, 13% svih korisnika Interneta koristi Instagram

Samo iz ovih brojki je jasno da je tržište na društvenim mrežama ogromno, vremenski i zemljopisno neograničeno, te ima daleko veći doseg od „konvencionalnih medija" (novine, TV, radio) a od izuzetne važnosti je činjenica da je sav online marketing postao mobilan.

Korištenjem mobilnih uređaja kojima se korisnici spajaju na Internet, više nije nužno da korisnik sjedi za računalom već do njega možete doprijeti i van njegove kuće ili ureda. To je izuzetno važno za sve subjekte koji zarađuju u turizmu i stvaraju turistički usmjerenu ponudu. Uzmemo li u obzir da niti jedan medij do sada nije uspio stvoriti toliko svakodnevnih korisnika, jednostavno je zaključiti da je to ogromno tržište u koje se itekako isplati ulagati.

Gledamo li financijski na mogućnosti oglašavanja na društvenim mrežama, u usporedbi s ostalim elektronskim i tiskanim medijima, troškovi su osjetno manji. Primjera radi, TV marketing na mrežnoj televiziji koja emitira na području Hrvatske vas može koštati 700-4.000kn po sekundi (!), što zapravo mnogi poslovni subjekti sebi ne mogu priuštiti.

Na društvenim mrežama su ti iznosi neusporedivo manji a moguć doseg i vidljivost oglasa ili kampanje daleko veći. Također, dopuštena je i veća kreativnost, kao i cross-platform oglašavanje (jedna kampanja kroz više društvenih mreža istodobno). Za razliku od oglasa u drugim medijima, gdje krajnji korisnik vidi oglas u okruženju s relativno malim brojem ljudi, na Facebook-u potencijalno vaš oglas može vidjeti još 250 osoba koje su umrežene s korisnikom (prosječan Facebook korisnik ima cca 250 kontakata) a zanimljivi oglasi i kampanje mogu postati viralni i višestruko preći željene brojke.

Korištenjem marketinga kroz društvene mreže, možete se daleko više povezati s tržištem, stvoriti osobnije odnose, bolje upoznati svoje klijente, lakše i jeftinije doći do novih, brže i jednostavnije odgovarati na upite i prijedloge te vam može uvelike pomoći kod prilagođavanja zahtjevima tržišta.

To je vrlo živo, zanimljivo i ozbiljno marketinško područje od velike važnosti kako za globalne, tako i za lokalne poslovne subjekte i kao takvo jednostavno ne smije biti isključeno iz marketinških aktivnosti. Naprotiv, mišljenja sam da se u našem gradu na tom području treba puno više raditi i ulagati više sredstava.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.