Sci-Tech

Mobilni marketing

Bitka za svaki ekran

Bitka za svaki ekran

Kako je mobitel odvojio korisnike od fiksnih linija, tako je i mobilni internet ponudio sva svoja blaga u mobilnom izdanju jednostavno prateći potrebu za mobilnosti.

Svjedoci smo ekspanzije ponude prijenosnih i tablet računala, kao i smartphone uređaja, što znači i više online vremena i većem tržištu za oglašivače. Najčešće se mobilni korisnici na internet spajaju putem smartphone uređaja, čija je prodaja u stalnom porastu.

Na svjetskoj razini, u posljednjih godinu dana je prodaja pametnih telefona porasla za 35% a Hrvatska bilježi porast od 119% u samo godinu dana. U europskim zemljama više od polovice svih telefona su smartphone uređaji, a statistike govore da se gotovo dvije trećine (61%) korisnika interneta spaja pomoću smartphone-a, 37% se spaja putem fiksnih linija a 22% koristi tablet računala za aktivnosti na internetu.

Imajući na umu mobilnost, oglašivačima je postalo jasno da moraju osigurati prisutnost na svim ekranima jer se krajnji kupac - kreće. Silan novac se ulaže u proučavanje potreba ljudi dok su u kafiću, na putu, izletu, javnom prijevozu; postaje bitno i vrijeme kretanja, način kretanja i put koji prelaze te se shodno saznanjima stvara ponuda usmjerena na korisnika koji se kreće.

Vizualno oblikovanje poruka se također prilagođava malim ekranima, nastoji se potaknuti uključenost kupaca kroz interakciju putem ekrana osjetljivih na dodir (listanje oglasa, zumiranje, mogućnost direktnog poziva na broj oglašivača, usmjeravanje na web stranicu, social plugin alati,...). Korištenjem tehnologije ugrađene u mobilne uređaje, moguće je prepoznati lokaciju kupca te ga geolokacijskim sustavom odvesti i do fizičke adrese oglašivača. Zašto nam je to važno ?

Naš grad i županija su ekonomski „ovisnici" o turizmu i nastojimo se izboriti za što veće prihode iz tog područja. Komunikacija s turističkim tržištem, kako u stvaranju potrebe i odluke za dolaskom baš kod nas - tako i za vrijeme cijelog boravka pa čak i nakon odlaska, predstavlja velik izazov na koji još uvijek nismo u potpunosti odgovorili i to na svim razinama, od krovnih organizacija do malih iznajmljivača i ugostitelja. Na području mobilne ponude nudimo premalo informacija. Zašto bi tu morali ulagati ?

Tokom cijelog boravka, 82% turista koristi smartphone.

Svatko tko želi privući te ljude, mora nekako „osvojiti" njihov ekran i njihovu pažnju. Oni su ti koji će putem svog uređaja tražiti sadržaj koji im je zanimljiv i potreban. Takav turist nije sklon nošenju tiskanih publikacija i mape 1x1m, već očekuje što više informacija na zaslonu uređaja, kao i mogućnost kupnje sadržaja i bookinga. Ako kvalitetno i sadržajno ispunimo tu njihovu potrebu, lakše ćemo ih usmjeriti prema sadržajima koje žele konzumirati i na taj način utjecati na pozitivnije iskustvo boravka, te u konačnici poboljšati prihode od turizma i stvoriti bolju komunikaciju s tržištem (turistima). Za to možemo koristiti aplikacije za mobilne uređaje, web stranice optimizirane za mobilne uređaje, kao i društvene mreže.

Prema osobnim iskustvima, aplikacija VisitBrighton odlično radi taj posao. Osim što je središnje mjesto za upoznavanje sa ugostiteljskim, kulturnim i zabavnim sadržajima, nudi na jednom mjestu i sve znamenitosti, smještajne kapacitete, vodič za kupovinu, gradske zanimljivosti, servisne informacije, audio zapise,... jedna od mogućnosti je unošenje vlastitih područja interesa, prema kojima vas aplikacija obavještava svaki put kad dođe do promjene koja bi vas mogla zanimati, te vam ponuditi nova iskustva.

Kod nas se takva ponuda svodi na pokušaje koji u konačnici ne nude puno. Iskustvo mobilnog turista može doživjeti svaka osoba sa smartphone ili tablet uređajem, te nije teško uvidjeti da se nudi premalo informacija. U praksi, malo toga ćete obići i vidjeti jer je ponuda na mobilnim platformama oskudna, vizualni dojam govori da smo daleko od zrelosti u mobilnom komuniciranju i marketingu.

Prema podacima Državnog zavoda za statistiku za srpanj ove godine, grad Zadar bilježi gotovo 60.000 dolazaka turista. Najmanje dvije trećine sa svojim mobilnim uređajima nisu mogli biti vođeni kroz grad i njegove sadržaje, dijelom zbog izostanka ponude za mobilne uređaje a dijelom i zbog manjkavosti besplatne WiFi mreže.

Investicije u mobilni marketing, mobilni web, aplikacije, kao umrežavanje ponude su od velike važnosti jer za turista više ništa ne smije biti sporo i nedostupno.

autor: Nenad Nešović @NeshoZD


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.