
Nizozemska udruga za zaštitu potrošača objavila je istraživanje koje je pokazalo značajan pad kvalitete prehrambenih proizvoda zbog inflacije.
Hrvatska europarlamentaraka Biljana Borzan kaže kako će
njoj problemi inflacije, shrinkflacije i skimpflacije biti
ključni tijekom saslušanja povjerenika.
“Nedavna studija Nizozemske agencije za zaštitu potrošača je
pokazala kako je postotak ribe u ribljim štapićima Albert Heijn
pao za 20 posto dok se cijena povećala za 40 posto, u ulju za
kuhanje Bertolli se udio maslinovog ulja smanjio s 20 na sedam
posto, a u juhi iz vrećice Jumbo Chicken udio piletine s 8,6 na
5,8 posto. Prema mom istraživanju, i u Hrvatskoj je čak 76%
građana primijetilo značajan pad kvalitete hrane i higijenskih
proizvoda za istu ili višu cijenu”, kaže Biljana Borzan.
Problem skimpflacije, odnosno uštede na račun kvalitete sastojaka
jest što ju je prosječnom građaninu jako teško dokazati, a vrlo
često nije niti označena na ambalaži. Građani Hrvatske su
primijetili i pad kvalitete usluga. Prema Borzan, čak 66 posto
smatra kako su prije za istu cijenu dobili primjerice bolji
hotelski smještaj ili više sadržaja dok kupuju ulaznice.
“Problemi skimpflacije idu paralelno uz shrinkflacijju, odnosno
smanjenje pakiranja proizvoda dok cijene ostaju iste. Čak 94,5
posto naših građana je primijetilo kako dobiju tanje čokolade,
manje staklenke dječje hrane ili manju gramažu tjestenine za isti
novac. Industrija ponovno želi uštedjeti preko leđa građana!”,
kaže Borzan.
Najavila je kako će tijekom saslušanja povjerenika za novu
Europsku komisiju odgovori kako zaustaviti divljanje cijena,
posebno divljanje cijena hrane u istočnoj EU biti uvjet za
podršku njene političke grupe.