
Medijski istup Longina povodom potpisivanja ugovora sa turskim koncesionarom je da čovjek ne povjeruje u intelektualnu i komunikacijsku razinu istoga, komentira Marko Pupić Bakrač, županijski vijećnik. Evo njegovog priopćenja za javnost.
Longin se i ovaj put kao i mnogo puta do sada stavlja u ulogu
odvjetnika turskog koncesionara pa tvrdi da se o njima šire
dezinformacije. Ne znam zašto on i Škifić učestalo to rade budući
da Turci imaju svoje odvjetnike i PR agencije koje plaćaju
pa je nepotrebno te potpuno neprimjereno da ih brane i
reklamiraju Longin i Škifić. Oni bi trebali štititi isključivo
hrvatske interese i o njima govoriti.
Dezinformacije odnosno hotimično iznošenje laži o nekome ili
nečemu mogu širiti samo duboko nemoralni ljudi. Tako nešto bi
mogli eventualno raditi oni koji su za vrijeme Sanadera
novac ukraden iz javnih tvrtki nosili u torbama kako bi se
koristio u stranačke i privatne svrhe, jer tko krade taj i laže.
Nitko od nas niti krade niti laže , iznosili smo isključivo lako
provjerljive činjenice o kojima Longin i ovaj put izbjegava
polemizirati koristeći se uopćavanjima poput fraza širenje
dezinformacija, izvanredan ugovor, home port, radna mjesta… Ono
malo što je konkretno rekao , rekao je netočno. Tvrdi da Global
Ports Holding nije tvrtka koja je imala predkoncesijski ugovor za
luku Gruž a koji je raskinut od strane Vlade RH zbog
nepoštivanja odredbi ugovora i jer Turci nisu mogli zatvoriti
financijsku konstrukcije!? Kaže radi se o sasvim drugoj tvrtci.
Ne navodi kojoj. Tvrtka Global Ports Holding zajedno sa
građevinskom tvrtkom Bouygues Batiment International osnivaju
tvrtku kćer (slično kao što je za Gaženicu osnovan ZIPO) i s njom
su konkurirali za luku Gruž. Francuska građevinska tvrtka bila je
dio te priče jer je trebalo izgraditi terminal pa su se tražile
reference u gradnji, dakle bili su samo beck up Global Ports
Holdingu. Arpak Demircan u intervju za Zadarski list 10.03.2018
godine navodi slijedeće : Natječaj u Luci Gruž bio je raspisan ne
samo za upravljanje već i za izgradnju novog terminala, stoga smo
se i javili u partnerstvu s jednom od vodećih svjetskih
građevinskih tvrtki Bouygues Batiment International. Za natječaj
za izgradnju i upravljanje terminalom kojeg smo dobili 2015.
godine, naš je zajednički konzorcij ponudio investiciju u
vrijednosti 94 milijuna eura. Nažalost, uslijedilo je vrlo
nestabilno razdoblje u Hrvatskoj. Mi smo napravili sve potrebne
korake u cilju da se potpiše koncesijski ugovor u zadanom roku i
obznanili da smo spremni razgovarati o uvjetima projekta s
lokalnim vlastima. I dalje vjerujem da bi GPH bio najbolji
partner za Luku Gruž.
Dakle Global Ports Holding priznaje svoju involuiranost u luku
Gruž a Longin je niječe !?
Nakon ovog bisera Longin izvaljuje još veći. Global Ports Holding
nije turska tvrtka nego multinacionalna jer kotira na burzi a
suvlasnik s 12 posto je i EBRD (Europska banka za obnovu i
razvoj)!? Na stranicama tvrtke ( link dostavljam u prilogu ) vidi
se da je vlasnik 60,60 % dionica Global Ports Holding B.V. , 5,03
% Europska banka za obnovu i razvoj a 34,37% dionica se nalazi na
burzi. Sjedište tvrtke je u Istanbulu a direktor je Emre Sayin.
Pa sad sami prosudite da li je to turska ili multinacionalna
kompanija.
Prema studiji tvrtke DVOKUT ECRO po kojoj je raspisan
koncesijski natječaj a na koju se učestalo pozivaju Škifić i
Longin od dvadesetogodišnje koncesije ćemo uprihodovati 60
milijuna kuna ( 3 milijuna kuna godišnje). Sve je to
Longinu dobro i izvanredno uključujući naknadu od bruto prihoda
6% i u varijabilnom dijelu od direktnih lučkih poslova 12%.
Francuska studija naručena za vrijeme tandema Kalmeta-Livaković
koja je bačena u ladicu predviđala je raspodjelu koncesionara i
države 50-50. Inače bezvrijednu studiju i consalting
francuzima smo platili 20 milijuna kuna. Dajemo desetke tisuća m2
luke i zgrade u koncesiju za čiju smo izgradnju sa pristupnom
cestom utrošili 2,1 milijarde kuna po nižoj cijeni nego što dođe
najam nekog od disco klubova na Zrću. Dobar posao ? I to
prosudite sami.
Što smo ono još nalagali ? Mi a ne Longin naravno.
-da su gubici Global Ports Holdinga 14,1 milijuna dolara u 2017
godini a 3,6 milijuna dolara u prvih 6 mjeseci ove godine. Pa
piše na stranicama tvrtke, možda ne znamo dobro čitati Engleski
-da im je kreditni rejting BB- s negativnim izgledima. Možda ovi
iz jedne od tri vodeće agencije za ocjenu kreditnog rejtinga
Fitch bulazne gluposti a možda je i dobro imati kreditni rejting
junk samo mi to ne razumijemo.
-da se na natječaj nije moga javiti nitko iz Hrvatske , u stvari
nitko osim Turaka jer je postavljen uvjet da koncesionar može
biti tvrtka koja posljednje tri uzastopne godine ima prihod
ostvaren iz djelatnosti jednakog predmetu koncesije u iznosio
najmanje 200 milijuna kuna godišnje. To je u stvari dobro da se
nitko drugi nije mogao javiti i eventualno ponuditi više, ne znam
zašto i kako ali Longin zasigurno zna.
Ja se samo nadam da će oni koji su sve ovo zakuhali snositi
političku i svaku drugu odgovornost za ono što će uslijediti a ne
prolaziti lišo kao dosad.
I za kraj što Longin misli s tim da nam je hitno potrebno 2000
kreveta sa 5 zvjezdica ? Tko to u Zadru gradi hotele ? Netko od
ovih lokalpatriota sa slika što su u travnju obilazili
Gaženicu ? Treba li im pokloniti negdje zemljište, nekako
pogodovati da nas spase i osiguraju tih 2000 kreveta ?
Vijećnik u Županijskoj skupštini Zadarske županije
Marko
Pupić-Bakrač



