
Na današnjoj konferenciji za medije pod nazivom "Problemi zadarskog gospodarstva – pravo na rad i uvjete rada”, predstavnicima medija su se obratili predsjednik GO SDP-a Zadar Antun Novoselović i predsjednica Savjeta za gospodarstvo Sandra Lordanić Lukavac.
Položaj i bolji život svakog građanina Hrvatske pa tako i Zadra
usko je povezan s uspješnom gospodarskom politikom. Već više od
20 godina UO za gospodarstvo Grada Zadra nije iznjedrio ni jedan
projekt, nije napravio strategiju ni viziju gospodarskog
ulaganja. Na sjednicama Vijeća, u izvješćima gradonačelnika
gospodarstvo se gotovo ni ne spominje, jedini segment Zadarskog
gospodarstvo je vatrogastvo, iako za to nema nikakve logike jer
vatrogasci, koliko god bili značajni za društvo nisu gospodarski
subjekt.
– UO za gospodarstvo trebao bi biti nositelj i potpora
ulaganjima, posebno u proizvodnji, energetici, ekološkom uzgoju ,
turizmu, obrtništvu, izvozu. Nažalost, stiče se dojam da oni sve
rade kako bi otežali put i zaustavili poduzetničke ideje. Mali
poduzetnici i obrtnici prepušteni su sami sebi i često izloženi
velikim igračima koji ih nemilosrdno gaze, rekao je
Novoselović
“Oživimo Poluotok”, česta je krilatica vladajućih, a pod tom
krilaticom radili su sve da Poluotok zamre. Najnovije povećanje
cijena parkinga , zabrana reklamiranja i drastičnog poskupljenja
javnih površina posljednje su mjere koje udaraju direktno na
gospodarsku aktivnost Poluotoka.
– Prodaja različitih proizvoda na često neprimjerenim i
neuglednim mjestima u našem gradu mnogim građanima omogućuje
preživljavanje, a našim sugrađanima kupnju domaćih proizvoda.
Umjesto da ljudima osiguramo adekvatne prostore i omogućimo da
mogu živjeti od vlastitog rada i prehrane vlastitu obitelj mi ih
proganjamo i ponižavamo. – nastavio je Novoselović
Cijela gospodarska aktivnost Grada Zadra svedena je na cijeđenje
poduzetnika i onemogućavanje njihovog razvoja koji bi za cilj
imao nova zapošljavanja, bolje uvjete rada i veće plaće za
radnike koji su često potplaćeni i nezadovoljni. Temelj
gospodarske politike trebala bi biti proizvodnja i izvoz, a
jedino što mi zadnjih godina iz Zadra izvozimo je obrazovana
radna snaga, naša mladost koja bježi iz grada jer je činjenica
kako zadarsko sveučilište na našem području daje najobrazovanije
”konobare”.
Grad Zadar umjesto da stvara pogodnu klimu za veliki broj
investicija u gospodarstvo, da bude partner poduzetnicima i
servis svojim građanima kojima će omogućiti bolji život, nažalost
čini sve da investitori koji su spremni uložiti i zapošljavati
bježe glavom bez obzira. Sjećate se da smo trebali imati hotel
Hilton, pa Hayat i da ne nabrajam, svi su redom odustali.
Gospodarska zona Crno najbolji je primjer koliko je gospodarstvo
važno vladajućima u našem gradu.
Svjedoci smo kako sve više mladih odlazi u potragu za boljom
radnom i životnom okolinom pa tako imamo podatak kako svaka
četvrta zadarska obitelj proživljava nekakav vid migracije.
Sandra Lordanić Lukavac je rekla kako s toplijim danima i u
susret turističkoj sezoni i prazniku rada svjedočimo nadanjima o
rekordnim turističkim brojka naglašavajući turizam kao pokretačku
aktivnost u poboljšanju niza ekonomskih i gospodarskih
pokazatelja Grada. Taj multiplikator trebao bi velikom broju
sudionika omogućiti održivost i razvoj te participaciju u diobi
prihoda zajednice za unapređenje poslovanja.
Realnost pokazuje na žalost i drugu stranu medalje, ne tako
sjajnu kakva bi trebala biti. Materijal je ovdje zahrđao, a
drvene su daske popustile pod udarom, kako zime tako i Sunca.
Odluka koja deklarativno definira stavke koje privrednik, ako ga
tako smijemo nazvati, u njegovoj malenkosti postojanja poslovne
karijere, treba ispuniti bez ikakvog participiranja društvene
zajednice donesena je još 2012. godine. Unatoč galopirajućem
rastu poslovnog standarda i rastu potražnje ista nije
osuvremenjena u cilju neminovne podrške gradskih i turističkih
službi ovakvim gospodarskim djelatnostima koji su slikoviti dio
priče naše autohtone zajednice.
Samostalni poduzetnici, a najčešće i proizvođači poljoprivrednih
proizvoda ostavljeni su da samostalno kreiraju ne samo asortiman
već i poslovni prostor, poslovno okruženje kako bi se uklopili u
neprimjereni okoliš pod vedrim nebom , na udaru kako sunca tako i
vjetra, kiše, prašine i svega što prati boravak uz cestu ,
boravak uz ogradu vlastitog doma, boravak na zidiću itd…, a bez
radnog vremena u cilju stjecanja ljetnih prihoda za osiguranje
životnih potreba te vlastiti razvoj tijekom cijele kalendarske
godine.
Nije li vrijeme, kazala je Lordanić-Lukavac, za “update” odluke
koja će iz adminitrativnog naloga postali poticajna i partnerska
, osigurati minimalne higijenske i sanitarne uvjete rada,
definirati lokaciju i tipizirati prodajno mjesto, osmisliti
brendiranje prodajih mjesta u skladu sa znakovljem grada koji
ubire razne nominacije u turističkim sferama, osigurati ekološku
ambalažu za pakiranje proizvoda koja će pratiti osvješten odnos
prema prirodi u kojoj se pozicionira, a sve u cilju
prepoznatljivosti posebnosti i kvalitete koja može biti još
konkuretnija.
Aktivan odnos prema problemu multipikator je niza poslovnih
budućih radnji obrtništva i dizajnera što garantira održivost
ovog segmenta kao promotora turizma za sada bez podrške
turističke zajednice grada dok svjedočimo kako se štandovi voća i
povrća kao slikoviti dio i komparativna prednost grada nalaze u
svim turističkim brošurama. Nije li primjereno da se barem
zaštite hladovinom, opskrbe vodom i promotivno odjenu u radnom
danu s radnim vremenom od izlaska do zalaska sunca.- kazala je.
Održivost ovakvog dijela godpodarstva pomaknut će i sezonalnost
djelovanja te popraviti dobnu granicu vlasnika privrednih
subjekata koji se evidentno suočavaju s jazom generacija,
najčešće u obiteljskim razmjerima.
Ne zaboravimo da smo sveučilišni grad s odjelom za agronomiju,
ekologiju i akvakulturu što daje mogućnosti daljnjeg usavršavanja
i cjeloživotnog učenja .
Učinimo korak ka cilju koji mora biti mjerljiv i vremenski
definiran povezujući sve mjerodavne sudionike u partnerski odnos
kako bi uz naše prometnice duž Ulice Hrvatskog Sabora, uz državnu
cestu D8 i D306, uz gradske zidiće i ograde, s ponosom
promovirali bogatstvo slikovite ponude Dalmacije uz održivo
poslovanje vrijednih ljudi. – završila je Lordanić Lukavac



