
Na prijedlog Mire Bulja, saborskog zastupnika Mosta, danas je održana tematska sjednica Odbora za pomorstvo, promet i infrastrukturu, o koncesiji na Luku Gaženica u Zadru, jer smatra da je strateška luka na netransparentan način i ispod cijene dana u koncesiju turskom investitoru.
Uz njega su kao predlagači na sjednici govorili zadarski
vijećnici, predsjednici Klubova vijećnika Akcije mladih i Mosta
iz Zadra, Marjana Šešelja Botić i Marko Pupić
Bakrač.
Zastupnik Bulj je nakon dvosatne sjednice istaknuo da je
otvaranje pitanja koncesije u Hrvatskom saboru očito bilo
potrebno. Luka je dana u koncesiju na 20 godina za 32 milijuna
kuna, a na nju je utrošeno preko milijardu i pol kuna.
“Nakon burnog nastupa predstavnika Lučke uprave Zadar,
upravnog vijeća i predstavnika ministarstva prometa, jasno je da
smo s ovom tematskom sjednicom pogodili “u sridu.” Privatni
interesi, lobiji i politika kumuju odluci koja ide na štetu
građana i države. Ova luka od strateškog interesa, zajedno s
priključnom cestom od čvora Zadar 2 košta više od Pelješkog
mosta.
A ovdje su ljudi koji odlučuju o koncesiji najveće
zanimanje pokazali za količine janjetine, teletine i voća koje se
konzumiraju na kruzerima. Međutim, to je račun bez krčmara jer
nitko ne garantira da će se brodovi opskrbljivati u Zadru, a
kreditne obaveze su jedina konstanta“, rekao je Bulj.
Marjana Šešelja Botić naglasila je kako zaštita
strateških interesa luke očito nije prioritet odgovornih.
“Nakon niza neodgovorenih pitanja o temeljnoj
dokumentaciji, očito je da sramotno niska cijena koncesije nema
ni financijsko ni poslovno opravdanje. Očito su se vodili nekim
drugim interesima. Naime, izgrađena luka i terminal daju se na
korištenje za 10 kuna po metru kvadratnom, a toliko stoji
najobičnije sidrište za koje nije potrebna nikakva
infrastruktura.
Ovim pitanjem bavimo se još od 2013. U teretnom dijelu
luke Gaženica svi naši navodi kod protivljenja koncesiji pokazali
su se točnim jer je na žalost teretni promet toliko srozan da se
danas pitamo kako raskinuti ugovor s katastrofalno odabranim
koncesionarom, slovenskim vlasnikom taksi poduzeća“,
iznijela je Botić
Marko Pupić Bakrač osvrnuo se na nevjerodostojnost ponuđača
koncesije, obzirom na činjenicu da je ista turska tvrtka
neuspješno pokušala dobiti koncesiju u luci Gruž u Dubrovniku.
“Strahujemo da će rezultati lošeg odabira koncesionara,
prihode od rasta putničkog prometa usmjeriti na njihove račune, a
obaveze će građanima dolaziti na naplatu. Upitne su reference
turskog ponuđača, koji ovdje dolazi na gotovu investiciju i bez
ulaganja, dobiva sve povlastice međunarodnog putničkog prometa
koji će u Zadru neminovno rasti, bez obzira tko gospodari
lukom”, istaknuo je Pupić Bakrač.
Bulj se osvrnuo na nedolazak ministra Olega Butkovića:
“On “pilatovski” pere ruke od projekta koji je od
nacionalnog interesa. Ali, mi ćemo se nastaviti boriti da se
zaštiti naše pomorsko dobro i javni interes”, rekao je
Bulj.



