reagiranje

Miro Bulj o Gaženici: Ide se koncesiju pod netransparentnim i ekonomski neisplativim uvjetima

Patrik Macek/PIXSELL

Saborski zastupnik Mosta Miro Bulj održao je danas stanku u Hrvatskom saboru o putničkoj luci Gaženica u Zadru koja se daje u koncesiju.

Bulj je istaknuo da je za izgradnju ove luke uloženo ukupno oko
1, 5 milijarde kuna osiguranih putem kredita stranim
bankama, daje na 20 godina turskoj kompaniji s upitnim
referencama u RH za samo nešto više od 32 milijuna kuna.

“Milijardu i pol vrijednosti daje se za 32 milijuna?!
Ulažemo naše snažno protivljenje ovakvoj netransparentnoj i
ekonomski neisplativoj koncesiji! Most i Akcija mladih u Zadru od
početka natječaja za koncesiju u
Gaženici
 upozoravaju da je potreban veći
angažman Ministarstva i Vlade RH, jer Lučka uprava Zadar nema
ljudskih kapaciteta kako bi provela uspješan natječaj o
koncesiji, za obavljanje putničkog prometa koji uključuje i
promet brodova na cruising putovanjima. To se pokazalo točno, jer
je pristigla samo jedna ponuda. Ne znamo koje su reference
kompanije Zadar International Port Operation, jer je u kolovozu
2017. osnovana u Zagrebu ciljano za ovaj natječaj, a iza nje
stoji turska grupacija Global Ports Holding.

Interesantno, toj tvrtki je zbog nepravilnosti
Ministarstvo raskinulo predugovor za koncesiju u putničkoj luci
Gruž u Dubrovniku. Kakve su to ona reference pitamo se?! Uporno
se uskraćuje uvid u natječajni postupak da vidimo na osnovi čega
se donosi tako financijski štetna odluka za RH?”
,
objasnio je Bulj.

Zastupnik Bulj je izložio kako turska tvrtka, koja je odlukom
Upravnog vijeća Lučke uprave dobila koncesiju na 20 godina, puno
toga ima na raspolaganju, za malo novaca.

Osim osnovnih poslova vezanih uz privez i odvez brodova, ukrcaji
iskrcaj putnika, ima i ugostiteljske usluge putnicima u
Gaženici, uljučujući primjerice i uslugu bežičnog interneta.

“Dakle, za ekskluzivno korištenje cijele izgrađene
putničke infrastrukture vrijedne milijardu i pol kuna, oni nude
na 20 godina 1 600 000 kn godišnje koncesijske naknade plus
varijabilni dio zarade u iznosu 2 odnosno 6 posto. 

U 20 godina koliko traje koncesija, Hrvatska bi dobila
nešto više od 32 milijuna kuna, a samo godišnja rata povrata
kredita nam je 7 milijuna kuna! Hrvatska gubi na luci Gaženica, a
kompanija koja se jedina javila na natječaj  profitira
na minimalno 20 godina, toliko vrijednu infrastrukturu za
pedeseti dio vrijednosti uloženog? Gdje je tu računica i korist
za RH?!”,
upozorava Bulj.

Važno je naglasiti, drži Bulj, da Turci nude zapošljavanje
28 ljudi, koliko se može čuti iz šturih podataka dostupnih
zainteresiranoj javnosti i građanima. Obećavalo se prilikom
izgradnje luke zapošljavanje čak 1000 radnika.

“Most i koalicijski partneri nudi osnivanje gospodarskog
klastera putem kojeg bi Lučka uprava Zadar dobila svu
potrebnu pomoć da samostalno obavlja sve te poslove, sama
iznajmljuje prostore za sporedne djelatnosti i zaposli s vremenom
jednako i više ljudi.Tražimo i pauzu jer su sve odluke na štetu
interesa RH i Zadra donesene u uskom krugu ljudi, svega sedam
članova Upravnog vijeća Lučke uprave Zadar, predvođene
županom Božidarom Longinom. Oni su 12. ožujka pregledali i
ocijenili ponudu te je proglasili valjanom, a sve to bez uvida
javnosti, jer su i lokalnim vijećnicima odbili uvid u uvjete
natječaja i ponudu, suprotno značaju ove luke za RH i Zadar, kao
i međunarodnim konvencijama koje propisuju uključivanje javnosti
kod donošenja odluka od strateškog značenja za
zajednicu”
, rekao je Bulj.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest