prijedlog novog zakon

Kod kupnje rabljenih vozila plaćat će se upravna pristojba umjesto trošarine?

Marko Lukunic/PIXSELL

Vlada je Saboru sa sjednice u četvrtak uputila konačni prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o posebnom porezu na motorna vozila, kojim se, uz ostalo, porez na stjecanje rabljenih vozila zamjenjuje upravnom pristojbom koja će se plaćati kod registracije vozila

Predstavljajući taj zakonski prijedlog, državni tajnik u
Ministarstvu financija Željko Tufekčić istaknuo je da je riječ o
nastavku porezne reforme kojom će se pojednostavniti
administrativni postupak i za tijela javne uprave i za građane,
povećati transparentnost obračuna i sustava plaćanja te
prepoloviti porezno opterećenje građana po toj osnovi.

Sam zakon uređuje dva porezna oblika – posebni porez na motorna
vozila (trošarine) i posebni porez na stjecanje rabljenih
motornih vozila.

Predloženim izmjenama hrvatski će se zakonodavni okvir
prilagoditi europskoj pravnoj stečevini, s obzirom na to da je
sredinom ove godine na snagu stupila uredba Europske komisije o
emisiji plinova. Ta uredba uvodi novi, globalno usklađeni
homologacijski, odnosno ispitni postupak za mjerenje emisije
ugljikova dioksida (CO2), koji daje preciznije i vjerodostojnije
podatke o emisiji toga plina, pojasnio je Tufekčić.

Uz ostalo, predloženim zakonskim izmjenama se, radi veće
fleksibilnosti i normativne jasnoće, predlaže jasnije uređivanje
propisivanja ovlasti Vlade da uredbom određuje visinu posebnog
poreza, odnosno trošarina na motorna vozila.

Kod posebnog poreza na stjecanje rabljenih motornih vozila,
predlaže se zamjena poreza upravnom pristojbom koja bi se plaćala
kod registracije tog vozila, što bi pojednostavnilo postupak,
učinilo ga transparentnijim te smanjilo porezni
teret.  

Tufekčić je podsjetio da trenutno postupak promjene vlasništva
nad rabljenim vozila obuhvaća najmanje četiri koraka na tri
adrese – ovjeru potpisa na kupoprodajnom ugovoru kod javnog
bilježnika, koji se potom predaje Poreznoj upravi. Ona izdaje
rješenje o razrezu poreza po stopi od 5 posto od prodajne cijene
vozila, koji se plaća u pošti, a potom policija obavlja prijenos
vlasništva.

Sada se te aktivnosti objedinjuju u jednu, odnosno u tijelu
nadležnom za registraciju vozila platit će se upravna pristojba
koja će se obračunavati na temelju starosti vozila, odnosno
godini proizvodnje i snage motora, (izražena u kunama po kilovatu
u 12 različitih razreda), a njena će se visina odrediti uredbom.

Prema podacima Ministarstva financija, tijekom 2016. godine
evidentirano je ukupno 209.905 slučajeva oporezivanja odnosno
izdanih rješenja s osnove posebnog poreza na promet rabljenih
motornih vozila, od čega je ukupno 16.457 bilo oslobođeno
plaćanja poreza, a prihod s osnove navedenog poreza iznosio je
193,78 milijuna kuna.

Tufekčić je naglasio da se predloženim izmjenama za porezne
obveznike očekuje bitno smanjenje troška, što potvrđuje i
projekcija ukupnog prihoda naplate buduće upravne pristojbe koja
je od ukupnog lanjskog prihoda od posebnog poreza na motorna
vozila manja za oko 100 milijuna kuna, dakle gotovo se
prepolovljuje.

Vlada predlaže da se zakon donese po hitnoj proceduru, a stupio
bi na snagu s prvim danom 2018. godine

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest