hrvatske autoceste

Butković: Iduće godine tijekom ljetnih mjeseci isti model naplate cestarina

A kako to biva u Hrvatskoj - kada padne prvi snijeg, na vidjelo izlazi tromost sustava. Početkom ovog mjeseca Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave poništila je natječaj koji je Hrvatskim autocestama trebao osigurati novu "dozu" soli za posipanje cesta.

Kako je prvi snijeg već pao i zimske službe su već na terenu –
pojavila se sumnja hoće li HAC ONC imati dovoljno soli za
posipanje autocesta kako bi promet bio siguran. O tome je
RTL razgovarao s
ministrom mora, prometa i infrastrukture Olegom
Butkovićem.

Bili smo maloprije u jednom HAC-ovom skladištu soli. Ima je
dovoljno do nove godine, tako kažu, no s obzirom na poništene
natječaje hoće li je biti dovoljno ove zime na autocestama?

Ne treba stvarati paniku, kao što ste i sami rekli soli ima
dovoljno. Natječaj nije poništen, poništena je samo odluka i
vraćena je ponovno u tvrtku u HAC ONC koja je jučer spojena s
HAC-om tako da će odluka biti u HAC-u.

Zašto je poništena odluka?

To su proceduralne stvari u koje ja ne ulazim. To je odluka
državne komisije, kao ministar ne želim u to ulaziti.

Ministar financija je krenuo u tzv. road show – pokušava posuditi
novac po povoljnoj kamati kako bi se vratio dio starog duga
HAC-a, novca koji je posuđen po visokoj kamati. O kojem dijelu
duga je riječ i koliko će to pomoći HAC-u i možete li potvrditi
informaciju da ministar Marić ide po novac za rješavanje tog
duga?

Mogu potvrditi. Ministar Marić je sa svojom delegacijom ovaj
cijeli tjedan u rješavanju problema koji ste naveli. Ukupni dug
cijelog cestarskog sektora je oko 5,2 milijarde eura, to je 14
posto ukupnog javnog duga hrvatske.

Koliko će Marić posuditi novca i po kojoj
kamati?

Ne mogu vam reći u ovom trenutku.

Spominje se milijarda eura. 

Spominje se milijarda, spominje se cijeli dug vezan za inozemne
banke.

Je li to blizu petine duga HAC-a?

Ne mogu vam reći ni otprilike. Rezultat njegovog posla će krajem
tjedan biti vidljiv, znači oko ročnosti i duljine izdavanja
obveznice. To su stvari koje provodi ministarstvo financija. Čuo
sam se s ministrom Marićem on je zadovoljan i vjeruje u pozitivan
ishod krajem ovog tjedna.

Možemo li očekivati rekordnu nisku kamatu?

Definitivno. Smisao je bio da sve nepovoljne kredite koje imaju
Hrvatske autoceste, ali ne samo HAC nego autocesta Rijeka-Zagreb
i Hrvatske ceste, da te nepovoljne kredite s lošijom kamatnom
stopom zamjenimo povoljnijima.

Jako bitan dio restrukturiranja je i način naplate. Malo
ste digli cestarinu, pogodili ste vozače. Vinjete – konačno da
ili ne?

Samo ću kratko reći mi smo ove godine od sezonske naplate
cestarine koju smo uveli samo za prvu kategoriju vozila imali
efekat oko 300 milijuna kuna. Namjerno smo išli u ljetne mjesece,
to ćemo primijeniti i iduće godine. Što se tiče budućeg sustava
naplate cestarine, u ovom trenutku budućnost je beskontaktni
sutav naplate. Kako će on izgledati, ugovaramo studiju koja bi
trebala dati odgovor na ta pitanja.

A vinjete?

Moguće je da budu i vinjete, elektroničke. Sve su opcije
otvorene.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest