Predsjednički izbori

GONG i TIH: Bandić potrošio 19,2 a Josipović 7,9 milijuna kuna

Petrović: Vjerujemo da poštena vlast ne može postojati bez poštenih izbora

Prema procjeni GONG-a i Transparency internationala Hrvatske, u
razdoblju od 19. studenog do 3. prosinaca prošle godine predsjednički
kandidat Milan Bandić potrošio je oko 19,2 milijuna kuna, a kandidat
SDP-a Ivo Josipović oko 7,9 milijuna kuna i to samo na oglašavanje na
sve četiri nacionalne televizijske postaje te sve tiskovine, saznaje Večernji list.

U taj trošak, koji predstavlja brutto iznose, uključeni su i svi
ostali troškovi kampanje kao što su uredski troškovi, troškovi dizajna,
pripreme i tiskanja promo materijala, organiziranja skupova, putni
troškovi i tako dalje.

No, uzme li se u obzir samo oglašavanja na televiziji u tisku,
Bandić je u tom razdoblju potrošio 9,6 milijuna kuna, a Jospiović 3,9
milijuna kuna.

Budući da je Bandić prijavio da je do tog razdoblja prikupio nešto
manje od 7 milijuna kuna, a Josipović 4,8 milijuna kuna, vidi se, a
rekla je to izvršna direktorica GONG-a Sandra Pernar, da će Bandić
morati na kraju reći je li uspio prikupiti ostatak potrebnih sredstava
da podmiri trošak kampanje.

Isto tako, izvješteno je da je ukupno trajanje spotova na sve četiri
nacionalne televizije kod bandića iznosilo 3 sata i 18 minuta, a kod
Josipovića 2 sata i 37minuta.

Sadnra Pernar iz GONG-a je naglasila da u tome da neka stranka
financira svog kand nema ničeg protuzakonitog niti lošeg, ali da bi
isto tako stranka morala reći javnosti je li među tim novcem stranke
možda i novac nekih trećih osoba koje su željele ostati anonimne.

Zorislav Antun Petrović iz transparency Internationala Hrvatska
naglasio je da je tijekom cijele kampanje, uključujući sve kandidate,
najgore bilo što su nekima dijelili gotovinu, a tu je i postojanje
anonimnih N.N. donatora te primanje novca od stranaca, što je
eksplicitno zabranjeno.

– Vjerujemo da poštena vlast ne može postojati bez poštenih izbora,
istaknuo je Petrović, podsjetivši da do 24. siječnja svi predsjendički
kandidati Državnom izbornom povjerenstvu moraju dostaviti potpuno
izvješće o prihodima i rashodima kampanje.

Budući su neki kandidati tijekom kampanje potrošili više novca nego
što su rekli da su ga prikupili Petrović je zaključio da se na kraju
ipak mora znati imamo li mi kandidate ili mađioničare.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest