
Ministar Popijač je iznio novi podatak prema kojem Brodosplit i druga Brodogradilišta u restrukturiranju mogu dobiti subvencije od države
Iako suĐuro Popijač, ministar gospodarstva, Ozren Matijašević,
ministar predsjednik Hrvatske udruge sindikata i Vedran Dragičević,
predsjednik Sindikata metalaca Hrvatske nakon dvosatnog sastanka
održanog u srijedu ustvrdili kako je postignut dogovor da Brodosplit već
u petak počne sa proizvodnjom broda za Jadroliniju, to se neće dogoditi
ako u petak Nadzorni odbor i uprava Brodosplita ne dobiju pismenu
potvrdu iz Ministarstva kojom se na neki način odobrava izgradnja tog
broda i jamči da će država pokriti nastale gubitke.
– Ako uprava Brodosplita ne dogovori narudžbu novih brodova osim
Jadroplova, tada ćemo mi pomoći da Atlantska plovidba naruči izgradnju
brodova od Brodosplita”, napomenuo je Đuro Popijač na konferenciji za
novinare. Naime, kako se neslužbeno može doznati gubitak na tom poslu bi,
prema jednom izvoru, ako se zadrži sadašnji tečaj dolara, mogao iznositi
oko pet do šest milijuna dolara, dok drugi izvori barataju sa cifrom od
čak deset milijuna dolara gubitka. Stoga NO i uprava Brodosplita ipak
žele dokument iz Vlade kako ih se kasnije ne bi optužilo da su svjesno
nanijeli gubitak tvrtki.
Đuro Popijač nam je rekao kako će Ministarstvo sutra uputiti određeni dokument NO-u i upravi Brodosplita, ali nam je Zvonko Šegvić, predsjednik Nezavisnog sindikata Brodosplita i član NO-a te firme rekao kako ipak treba pričekati sadržaj tog pisma. – Ako u njemu ne bude dovoljno jasno stajalo da Ministarstvo
odobrava izgradnju broda, onda No i uprava ipak neće krenuti u početak
gradnje”, rekao nam je Šegvić, dodajući kako pri sadašnjem tečaju dolara
ni jedno brodogradilište u Europi ne može poslovati s dobitkom ili biti
na nuli.
Ministar Popijač je na konferenciji za novinare iznio novi podatak
prema kojem Brodosplit i druga Brodogradilišta u restrukturiranju,
temeljem dogovora sa Europskom komisijom, mogu dobiti subvencije od
države, koje su različite naravi od subvencija koje dobiva Uljanik kao
poduzeće koje nije u teškoćama. No, on nije želio kazati koliko mogu
iznositi te subvencije. Uljanik, naime, može dobiti takozvane horizontalne potpore koje se
odnose na inovacije, ekologiju i razvoj, dok ostala brodogradilišta do
potpisivanja ugovora o privatizaciju mogu još dobiti određenu pomoć
države za restrukturiranje kojima se mogu pokriti gubici brodova koji će
se naručiti do završetka privatizacije.
To umnogome olakšava poziciju budućih kupaca brodogradilišta, jer
će sve gubitke prethodno naručenih brodova pokriti, opet, država. Prema riječima Đure Popijača, Europska komisija bi za nekoliko dana
trebala dati zeleno svjetlo i za programe restrukturiranja ostala tri
brodogradilišta, Brodotrogir, Kraljevicu i 3. maj, piše slobodnadalmacija.hr



