
European Coastal Airlines traži korištenje tek malog dijela Divulja ili Resnika za održavanje zrakoplova
Iako u ovom trenutku još nije riješeno pitanje gdje će biti glavna baza
njemačke tvrtke European Coastal Airlinesa, njezin čelnik Klaus Dieter Martin
i dalje vjeruje da će najdalje do idućeg ljeta iz Splita, Dubrovnika,
Šibenika, Zadra, Rijeke i Pule prema većim jadranskim otocima poletjeti
njihovi prvi hidroavioni, piše slobodnadalmacija.hr
Time će se otoci najtoplijeg mora u Europi
uvezati u mrežu zračnih, kopnenih i morskih koridora starog kontinenta. U ovom trenutku “zapelo” je kod koncesije oko glavne baze logističkog
centra ECA.
“European Coastal Airlines traži korištenje tek malog dijela Divulja ili
Resnika za održavanje zrakoplova. Konačnu odluku o tome treba donijeti
Hrvatska vlada. Već je dogovoren susret s potpredsjednikom Vlade Domagojem Miloševićem.
Vjerujemo da ćemo postići konačan dogovor i riješiti otvorena pitanja. U
Divuljama već postoji 80-metarska rampa za hidroavione, građena još za
Kraljevine Jugoslavije, koju uopće ne koristi vojska.”
“Mi tražimo u koncesiju na korištenje samo tri posto ove ogromne vojne
baze koja uopće nije iskorištena i ne vidimo ozbiljnijeg razloga zašto
nam ne bi dali koncesiju”, izjavio je za Slobodnu Dalmaciju Klaus Dieter
Martin. On ističe da je s njihovim planovima detaljno upoznata i
kancelarka Angela Merkel koja je nedavno posjetila Zagreb i otvoreno lobirala za brojne njemačke investitore.
“Kancelarka Merkel je od premijerke Kosor tražila da podrži
njemačko-hrvatsko ekonomsko partnerstvo i njemačke investicije u vašoj
zemlji. U tom paketu lobirala je i za Seaplane projekt European Coastal
Airlines koji je u prvoj fazi težak oko 31 milijun eura. Vrlo je važno
istaknuti da su investitori i strateški partneri iz Njemačke i Švicarske
ozbiljno zainteresirani da ga dovedu do kraja. Jedna njemačka banka spremna je financirati projekt obalnog zračnog
prijevoza na Jadranu ako se srede sve potrebne koncesije i dozvole”, kaže
Martin.
Uvjet je za to, kaže on, da koncesije i dozvole Hrvatske vlade
budu osigurane što je moguće prije. Vrijeme za pripremu prvog leta je
otprilike šest mjeseci.
Stoga, ako želimo biti spremni za sezonu 2012., nemamo puno vremena za
pribavljanje potrebnih dozvola, koncesija i drugih papira. ECA će u
prvoj fazi povezivanja jadranskih otoka s kopnom pokrenuti liniju
Split-Korčula-Dubrovnik i natrag, te Pula-Mali Lošinj-Zadar i
Rijeka-Rab-Zadar. Martin Dieter Klaus kaže kako će taj projekt doista
gospodarski ojačati turizam na otocima.
“Pogotovo kad u drugoj fazi ove otoke našim zrakoplovima povežemo s
talijanskim gradovima kao što su Brindizi, Bari, Foggia, Ancona, Rimini,
Ravenna, Bologna, Padova, Trst i Venecija. Recimo, iz Ancone do Malog
Lošinja let traje samo 32 min, a od Pescare do Visa 42 minute.”
“Možete očekivati u predsezoni i posezoni eksploziju vikend-aranžmana za
hrvatske otoke. Što se tiče lokalnog stanovništva, planiramo dva leta
tijekom dana: jutarnji i popodnevni. Vjerujemo da će karte biti
dostupne njihovu džepu jer bi, uz poticaj države, takav prijevoz bio tek
dvostruko skuplji od trajekta”, kaže Martin. Podsjetimo, inače, da je
trenutačno u Zagrebu sjedište kompanije koja će se baviti obalnim
zračnim prijevozom na Jadranu.
Međutim, kad počne s radom, bit će prebačeno u Split. Za početak će
tvrtka zapošljavati oko 125 radnika, uglavnom pilota, mehaničara,
upravno i chek-in osoblja.
SD/ezadar



