
Sa 609 najvećih poduzetnika u zemlji
pozabavit će se poseban odjel u Poreznoj upravi. Vlada je odlučila
osnovati ovakav ured jer dosadašnji nadzor od pet posto nije bio
zadovoljavajući. Predstavljeno je i polugodišnje izvješće o izvršenju
proračuna ali i novi Ovršni zakon.
Veliki porezni obveznici bit će pod većom poreznom
lupom. Ministar financija Slavko Linić pojasnio je kako se, do sada,
najveći kapacitet nadzora odnosio se na male poduzetnike koji imaju
ispod 40 posto prinosa.
“A u biti, mi imamo negdje oko 609 velikih poreznih obveznika, koji
sami po sebi donose 46 posto poreznih prinosa. Kad promatramo u
prethodnom periodu, onda vidimo da smo s inspekcijama kod njih bili
prisutni samo pet posto”, istaknuo je Linić.
Jesu li do sada porezna izvješća ovih ‘velikih’ bila uzimana zdravo za gotovo?
“Gledajte, ako je pet posto tih velikih poreznih obveznika svega bilo
kontrolirano, onda to vjerojatno ukazuje na to”, kaže šefica Porezne
uprave Nade Čavlović Smiljanec.
A misli li da se ‘velikima’ kroz prste gledalo slučajno ili namjerno?
“Pa ja sada to ne znam, mogu reći samo o ovome što se događa otkada
sam ja u Poreznoj upravi, to morate pitati nekog drugog”, naglasila je
Čavlović Smiljanec.
Bilo kako bilo, 134 najbolja porezna službenika nadzirat će rad ovog
Odjela kojemu će sjedište biti u Zagrebu, a prvi rezultati nadzora i
naplate očekuju se već do kraja godine.
Istodobno, na Vladi je danas predstavljen i polugodišnji izvještaj o
izvršenju državnog proračuna. Iako brojke i nisu bajne, ministar
financija Linić ističe da je sve u okviru zacrtanog. A dok se neki
ministri više trude oko ušteda, drugi malo manje, crtu podvlači premijer
Zoran Milanović.
“Nastavak mora uroditi živošću, da ne bi bilo po onoj da je najveći
mir u mrtvačnici, što voli reći prvi potpredsjednik Vlade. Dakle, mi
želimo da to bude prostor života”, poručio je premijer.
Živo je i u postupku odabira savjetnika za usluge monetizacije javnog
duga vezanog uz društva Hrvatske autoceste i Autocesta Rijeka Zagreb.
Milanović je priliku iskoristio za kritiku onima koji davanje autocesta u
koncesiju – kritiziraju.
“Hrvatske autoceste, za njih se nismo, kao što kažu, skupo
zaduživali, nego su se neki skupo zaduživali zadnjih osam godina i
farbali tunele i narod po pet puta”, rekao je Milanović.
Vlada je danas predložila i novi Ovršni zakon, a naglašeno je da njime represivne mjere neće biti u rukama privatnika.



