Sabor: oporba ponovno o HŽ-u, proziva ministra prometa

Saborska je oporba u srijedu
ujutro, nakon zatražene stanke, opetovano aktualizirala pitanje HŽ-a i
žestoko se obrušila na stajališta ministra prometa i infrastrukture
Siniše Hajdaša Dončića oko prošlotjednog prosvjeda radnika HŽ-a te
najavljenih otpuštanja u Pružnim građevinama.

Laburist Mladen Novak je rekao da su nedavnim prosvjedom tri
HŽ-ova sindikata željela ukazati na sustavno uništavanje Hrvatskih
željeznica, posebice dijela Pružne građevine, na što je ministar Dončić
rekao kako razloga za prosvjed nema, te da mu je “žao što će neki ljudi
ostati bez posla”.

“Pa sama činjenica da će ljudi ostati bez posla već im daje za pravo da prosvjeduju i da se bune”, rekao je Novak.

Kritizirao je i izjave koje su došle iz Uprave HŽ-a i od
resornog ministra o tome kako Pružne građevine ostvaruju 95 posto
prihoda iz proračuna, da rade tri puta skuplje i da je to jedina tvrtka
unutar HŽ grupe koja nije restrukturirana.

“Pa to su, bez imalo ograda, stvarno bezočne laži. Ta tvrtka je
restrukturirana, nakon restrukturiranja joj je dodano 750 ljudi iz HŽ
infrastrukture; 95 posto poslova imaju tek sada od HŽ infrastrukture, iz
razloga što im je sad pridodano tih 750 ljudi kao i posao održavanja
željezničke infrastrukture, što je obveza države. Pružne građevine su
2008., 2009., 2010. i 2011. poslovale pozitivno i iskazivale dobit od
200 milijuna kuna”, poručio je Novak.

Sada su, kaže, za gradnju pruge Dugo Selo-Križevci – jedini
posao koji u državi ta tvrtka može trenutno raditi, a ne može se
kandidirati, stigle dvije ponude, navodno, ističe, obje nekvalitetne.

“Je li ministar obznanio kako je jedna ponuda skuplja 350
milijuna kuna od one druge? A da je ona druga ustvari ispala iz igre
zato što su Pružne građevine bile dio tog konzorcija? U čijem interesu
radi ovaj ministar i zbog čega to radi? Je li premijer upoznat s tim što
ministar radi, a ako jest, onda je odgovornost prvenstveno
premijerova”, poručio je Novak zapitavši zbog čega se nastoje uništiti
Hrvatske željeznice.

“Što Vlada želi s Hrvatskim željeznicama? Kakve Hrvatske
željeznice želi i da li uopće želi Hrvatske željeznice u vlasništvu
države? Država bi trebala učiniti sve da svojoj tvrtki kojom upravlja,
koja nije loša, koja je pokazala i stručnost i da zna pozitivno
poslovati, omogući poslove”, poručio je nezavisni Branko Vukšić.

“Pružne građevine – i stručni su i dokazali su da znaju,
međutim, postoji volja ministra koji kaže, oni neće dobiti posao, oni će
dobiti otkaz. To je jedna poruka hrvatskim radnicima, ‘nećete raditi u
Hrvatskoj, neće vam dati država posao, dobiti ćete otkaz’. Mislim da bi
otkaz trebao dobiti netko drugi”, zaključio je Vukšić.

“Hrvatske željeznice su možda najtipičniji primjer kako ova
Vlada radi tj. ne radi, jer da je Vlada provela strukturne reforme u
Hrvatskim željeznicama onda puno ovoga ne bi bilo. Ako je Hrvatska na
ičemu imala priliku povući sredstva to su bile Hrvatske željeznice”,
istaknuo je HDZ-ov Ivan Šuker.

“Pružne građevine! Da li za poduzeće koje ima znanje, koje ima
ljude, koje definitivno ima i posao, netko samo lakonski može reći ‘vi
ne možete raditi taj posao zato što ste u sukobu interesa’. A tko je to u
Hrvatskoj educiran, tko ima ljude, tko ima mehanizaciju da može to
raditi. Pa zašto ga onda Vlada nije vlasnički restrukturirala”, pitao se
Šuker.

HDSSB-ov Krešimir Bubalo vladajuće je prozvao zbog, kako je rekao, maćehinskog odnosa prema Slavoniji i Baranji.

“Posebno brine to je da je Slavonija i Baranja opet ostala
zapostavljena kad govorimo o HŽ-u. Jeftinije je putovati iz Zagreba do
Splita nego iz Zagreba do Osijeka, a znamo da ima manje kilometara”,
zamjerio je Bubalo podsjećajući kako su autobusne linije Zagreb-Osijek
puno jeftinije nego željezničke.

“Izoliranost, smanjivanje broja linija, nedostatak interesa da
se ulaže u Slavoniju i Baranju, jasno se želi smanjiti broj putnika u
željezničkom prijevozu i ukinuti linije pa HDSSB traži da se ministar o
tome očituje” rekao je Bubalo.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest