
Kako bi poboljšali poslovnu klimu u Hrvatskoj i država stvorila
poticajno i konkurentno poduzetničko okruženje te uvjete za rast i razvoj
obrtništva i ukupnog gospodarstva, Hrvatska obrtnička komora (HOK) oblikovala
je šest glavnih zahtjeva budućoj vlasti.
Jačanje pravnog položaja obrtnika,
fleksibilno radno zakonodavstvo i zapošljavanje, stabilna porezna politika i
financiranje obrta, financijska disciplina – bolja naplata potraživanja,
strukovno obrazovanje kao temelj razvoja, Hrvatska obrtnička komora –
zastupnica interesa obrtnika, šest je točaka koje je naveo HOK.
Klement Bašić, predsjednik splitsko-dalmatinske organizacije
HNS-a i kandidat koalicije ‘Hrvatska raste’ u IX. izbornoj jedinici, pozdravlja
inicijativu HOK-a.
– Cijeli život sam obrtnik i ovo je jedna od najvažnijih
inicijativa za Hrvatsku! Bez jakog gospodarstva koje se temelji na malim
poduzetnicima i obrtnicima nema ni države. Hrvatska obrtnička komora je vrlo
dobro detektirala područja na kojima treba hitno poraditi, a moram reći da se
moj program u dobroj mjeri poklapa s težnjama HOK-a – kaže Klement Bašić.
On je već ranije poručio da će, ako bude izabran u Sabor,
obrtnici imati svog čovjeka u toj najvažnijoj instituciji demokratskog društva.
– Prije svega treba smanjiti porezno opterećenje, posebno za
obrtnike početnike. Treba im dati šansu da se razviju i počnu disati punim plućima.
Zakonskim olakšicama treba stimulirati one koji rade legalno, a energiju
usmjeriti na eliminiranje rada na crno. Ne smije onaj koji nešto mulja ispasti
pametniji od obrtnika koji sve uredno plaćaju.
Nisam za hvatanje vještica, ali
svi moraju imati u sebi usađenu spoznaju da se ne smije varati državu, ne kao
strah, već kao normalnu stvar. To je, praktički, potkradanje svojih sugrađana i
treba na to gledati kao na sramotu, a ne sposobnost. Naravno, moramo učiniti
sve da nam država bude efikasna, a ne da obrtnici na porez gledaju kao na harač
za uhljebe.
Kad je riječ o obrtničkim zanimanjima, smatram da je nužna i
promjena u obrazovanju. Treba, po meni, osigurati preduvjete za razvoj praktične
nastave i prakse tijekom, a ne nakon školovanja – drži Bašić.



