Politika

Novi način prijevoza

Eurozastupnici traže sigurniji biciklizam, više staza i parkinga

Eurozastupnici traže sigurniji biciklizam, više staza i parkinga
Bojan Bogdanić

Europska komisija treba razviti europsku biciklističku strategiju koja će udvostručiti broj prijeđenih kilometara bicikliranjem u Europi do 2030., osigurati veći broj biciklističkih staza i parkinga te povećati sigurnost biciklista u prometu, navodi se u rezoluciji koju je ovoga tjedna izglasao Europski parlament.

Eurozastupnici su u rezoluciji usvojenoj u četvrtak na plenarnoj sjednici u Strasbourgu pozvali vlade i lokalne vlasti da ulože u biciklističku infrastrukturu i smanje stope PDV-a za nabavu, najam te popravak bicikala i e-bicikala.

 

Francuska zastupnica zelenih Karima Delli iz Odbora za promet i turizam, rekla je u raspravi da je bicikl "prije svega način prijevoza" i da bi ga tako trebalo tretirati. 

Naglasila je da je nužno osigurati sigurne biciklističke staze, više mjesta za bicikle u vlakovima, kao i da se bicikli proizvode u Europi. 

 

Značaj i potencijal bicikliranja dodatno su porasli u pandemiji koronavirusa. Bicikliranje se pokazalo u zdravstvenom smislu sigurnijom opcijom od vožnje vlakovima, autobusima i drugim prijevoznim sredstvima, a pomaže i u zaštiti klime jer ne zagađuje okoliš. 

No izostaje dostatna prometna sigurnost biciklista. Od 2010. do 2019. broj smrtnih slučajeva biciklista porastao je za 23 posto, rekao je u četvrtak u raspravi povjerenik za upravljanje krizama Janez Lenarčič. 

- Sigurnost je osnovno pitanje. Ljudi neće sjesti na bicikl ako se ne osjećaju sigurno, dodao je. 

 

Hrvatski eurozastupnik Valter Flego (Renew) smatra da su nužni europski fondovi namijenjeni isključivo za jačanje biciklističke infrastrukture.

- Trebaju postojati vrlo konkretni i jasni fondovi EU-a kroz koje će onda gradovi i općine raditi biciklističke staze, tim više jer znamo da možemo povezati par regija ili država kroz projekte cikloturizma, rekao je Hini Flego i dodao da je potrebno puno više biciklističkih staza i ruta poput popularne istarske Parenzane - nekoć željezničke pruge, a danas biciklističko-pješačke staze. 

 

Jedan od svjetlijih hrvatskih primjera je i Osijek s 45 kilometara biciklističkih staza. 

U rezoluciji se također naglašava da se cikloturizam i biciklizam u ruralnim područjima može razviti ubrzavanjem razvoja mreže biciklističkih staza EuroVelo i njezinih 17 ruta koje prolaze cijelim europskim kontinentom, kao i da se dulje rute mreže EuroVelo uključe u transeuropske prometne mreže. 

Četiri EuroVelo rute prolaze kroz Hrvatsku - Dunavska ruta (EV6), Mediteranska ruta (EV8), Jantarna ruta (EV9) i ruta Željezne zavjese (EV13). 


Reci što misliš!