Politika

Izbori 2007.

Lalić: Stranke nisu samo spotovi, reklame i jumbo plakati

Lalić: Stranke nisu samo spotovi, reklame i jumbo plakati

Male stranke se nakon izbora ponašaju trgovački i imaju veliki ucjenjivački potencijal

Profesor političke komunikacije i sociologije hrvatskoga društva na zagrebačkom Fakultetu političkih znanosti Dražen Lalić, za Novi je radio komentirao tijek i kvalitetu tekuće izborne kampanje.

Obasuti tonama mandarina, banana i sadnica maslina, zanimalo nas je koliko je to podmićivanje, a koliko obzirna gesta dobrodušnog političkog darivanja, za koje se tek onako uzgred očekuje povratni refleks vraćanja poklona glasom na izborima.

Pitali smo Lalića koja je dopuštena, korektna i pristojna granica političkog marketinga (audio):



- Svaka kampanja trebala bi biti podjednako i pozitivna i negativna. Pozitivna je kada političari nude ideje i konkretna rješenja za probleme države i takvu naši političari još ne koriste, jer je ne smatraju dovoljno učinkovitom, tumači Lalić.

- Mi Hrvati koristimo samo negativnu kampanju, u kojoj tučemo svim i svačim po protivniku. Negativna kampanja je legitimna i potrebna, no loše je kad ona mutira u prljavu, upozorava Lalić (audio):



Lalić ne krije kako naše stranačke konstrukcije drži primitivnim sredstvima zadovoljenja vlastitih probitaka, a manje načinom da se pomogne narodu (audio):



- Stranke nisu samo spotovi, reklame i jumbo plakati. Svjetlo koje dolazi sa TV ekrana ne smije nas zaslijepiti, a mi ne smijemo na njih nasjedati, upozorava Lalić.

Nastavlja kako je nužno da se između glavnih aktera dogodi oštro sučeljavanje, da dobijemo što više konkretnih odgovora na ključna pitanja, da vidimo čovjeka uživo, na djelu, gdje se ne može osloniti na marketing, gdje mora brzo reagirati i pod pritiskom.

- Moramo dokučiti koliko su sadržajne i realne njihove poruke, a koliko su to tek olaka obećanja, kaže Lalić (audio):



- Istraživanja pokazuju da će većina glasova otići dvjema najjačim strankama, no one najvjerojatnije neće moći formirati vlast same. Nedostajat će im nekoliko glasova koje će potražiti u koaliciji s manjim strankama. No male se stranke tada ponašaju trgovački i imaju veliki ucjenjivački potencijal, drži Lalić.

Kaže kako one nisu izvukle pouku iz prošlih izbora, kada su se do zadnjeg časa kolebale kome se prikloniti, a to isto, tvrdi Lalić, čine i danas. - Birači su ih kaznili nakon prošlih izbora, a kaznit će ih opet, uvjeren je Lalić. Otuda i bipolarizacija našeg izbornog tijela (audio):



Ako smo vas uplašili, ili nedaj Bože pokolebali u namjeri da izađete na izbore, nije nam bila namjera. Nama, narodu, demosu, rulji, masi ili gomili, poslanje je da vlast izaberemo, i ma ko god je formirao, usmjeravamo.

Prvi korak napravit ćemo ako na izbore izađemo, a promijenit ćemo nešto ako sve četiri godine vičemo, štrajkamo, plačemo i kukamo, raskrinkavamo i dosađujemo. I za kraj, zaključit ćemo osvrt Lalićevim viđenjem domaćih političara (audio):



No to smo i sami znali...


Reci što misliš!