Politika

European Coastal Airlines

Merkel lobirala kod Kosor za projekt hidroaviona?

Merkel lobirala kod Kosor za projekt hidroaviona?

European Coastal Airlines traži korištenje tek malog dijela Divulja ili Resnika za održavanje zrakoplova

Iako u ovom trenutku još nije riješeno pitanje gdje će biti glavna baza njemačke tvrtke European Coastal Airlinesa, njezin čelnik Klaus Dieter Martin i dalje vjeruje da će najdalje do idućeg ljeta iz Splita, Dubrovnika, Šibenika, Zadra, Rijeke i Pule prema većim jadranskim otocima poletjeti njihovi prvi hidroavioni, piše slobodnadalmacija.hr

Time će se otoci najtoplijeg mora u Europi uvezati u mrežu zračnih, kopnenih i morskih koridora starog kontinenta. U ovom trenutku „zapelo“ je kod koncesije oko glavne baze logističkog centra ECA.

"European Coastal Airlines traži korištenje tek malog dijela Divulja ili Resnika za održavanje zrakoplova. Konačnu odluku o tome treba donijeti Hrvatska vlada. Već je dogovoren susret s potpredsjednikom Vlade Domagojem Miloševićem. Vjerujemo da ćemo postići konačan dogovor i riješiti otvorena pitanja. U Divuljama već postoji 80-metarska rampa za hidroavione, građena još za Kraljevine Jugoslavije, koju uopće ne koristi vojska."

"Mi tražimo u koncesiju na korištenje samo tri posto ove ogromne vojne baze koja uopće nije iskorištena i ne vidimo ozbiljnijeg razloga zašto nam ne bi dali koncesiju", izjavio je za Slobodnu Dalmaciju Klaus Dieter Martin. On ističe da je s njihovim planovima detaljno upoznata i kancelarka Angela Merkel koja je nedavno posjetila Zagreb i otvoreno lobirala za brojne njemačke investitore.

"Kancelarka Merkel je od premijerke Kosor tražila da podrži njemačko-hrvatsko ekonomsko partnerstvo i njemačke investicije u vašoj zemlji. U tom paketu lobirala je i za Seaplane projekt European Coastal Airlines koji je u prvoj fazi težak oko 31 milijun eura. Vrlo je važno istaknuti da su investitori i strateški partneri iz Njemačke i Švicarske ozbiljno zainteresirani da ga dovedu do kraja. Jedna njemačka banka spremna je financirati projekt obalnog zračnog prijevoza na Jadranu ako se srede sve potrebne koncesije i dozvole", kaže Martin.

Uvjet je za to, kaže on, da koncesije i dozvole Hrvatske vlade budu osigurane što je moguće prije. Vrijeme za pripremu prvog leta je otprilike šest mjeseci.

Stoga, ako želimo biti spremni za sezonu 2012., nemamo puno vremena za pribavljanje potrebnih dozvola, koncesija i drugih papira. ECA će u prvoj fazi povezivanja jadranskih otoka s kopnom pokrenuti liniju Split-Korčula-Dubrovnik i natrag, te Pula-Mali Lošinj-Zadar i Rijeka-Rab-Zadar. Martin Dieter Klaus kaže kako će taj projekt doista gospodarski ojačati turizam na otocima.

"Pogotovo kad u drugoj fazi ove otoke našim zrakoplovima povežemo s talijanskim gradovima kao što su Brindizi, Bari, Foggia, Ancona, Rimini, Ravenna, Bologna, Padova, Trst i Venecija. Recimo, iz Ancone do Malog Lošinja let traje samo 32 min, a od Pescare do Visa 42 minute."

"Možete očekivati u predsezoni i posezoni eksploziju vikend-aranžmana za hrvatske otoke. Što se tiče lokalnog stanovništva, planiramo dva leta tijekom dana: jutarnji i popodnevni. Vjerujemo da će karte biti dostupne njihovu džepu jer bi, uz poticaj države, takav prijevoz bio tek dvostruko skuplji od trajekta", kaže Martin. Podsjetimo, inače, da je trenutačno u Zagrebu sjedište kompanije koja će se baviti obalnim zračnim prijevozom na Jadranu.

Međutim, kad počne s radom, bit će prebačeno u Split. Za početak će tvrtka zapošljavati oko 125 radnika, uglavnom pilota, mehaničara, upravno i chek-in osoblja.

 SD/ezadar


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.