Politika

Reakcije

Josipović: rado ću doći kod Kujundžića na pregled, nadam se bez kuverte

Josipović: rado ću doći kod Kujundžića na pregled, nadam se bez kuverte
Igor Kralj/PIXSELL

Hrvatski predsjednik Ivo Josipović danas je u Zaboku izjavio kako rado prihvaća poziv jednog od svojih predsjedničkih protukandidata Milana Kujundžića da mu dođe na besplatan liječnički pregled u bolnicu, ali i dodao kako se nada da pritom neće morati donositi "nikakve plave kuverte".

 

"On je dobar liječnik i bit će i dalje nakon ove kampanje. Prema tome, vrlo ću rado doći do njega. Nadam se samo da neću morati nikakve plave kuverte nositi. Prihvaćam ponudu, ali u drugom mjesecu iduće godine kad preuzmem mandat", izjavio je Josipović novinarima. O Kujundžićevim javnim istupima rekao je kako svatko ima svoj stil te da će imati priliku pokazati kakvu Hrvatski vidi.

Istaknuo je kako novi predsjednički mandat namjerava ostvariti pobjedom već u prvom izbornom krugu, a za svoje protukandidate rekao je kako im želi da u uspješnoj kampanji ponude svoje vizije, pa da građani odluče. "Želim da Hrvatskoj svi skupa, tko god bude kandidat, ponudimo različite vizije pa će građani izabrati", rekao je Josipović.

Naglasio je kako cijelo ovo vrijeme govori o svom programu, da se njegovo viđenje Hrvatske u narednih pet godina jasno vidi. "Imao sam i seriju javnih nastupa i dokumenata koje izrađujemo, a koji predstavljaju poruku kakvu Hrvatsku želimo u idućih pet godina. Koncentriram se na globalne promjene u političkom sustavu. Hrvatska u ovoj situaciji treba nove čvrste temelje, novi Ustav u kojem jačaju demokracija, standardi demokracije i institucije. To će biti dobra podloga koju treba usvojiti u Saboru ili na referendumu i vjerujem da će se to i dogoditi", poručio je predsjednik.

Upitan o monetizaciji hrvatskih autocesta Josipović je odgovorio da je to osjetljivo i važno pitanje te da mu je cilj saznati je li takav potez nužan. "Vlada ne donosi odluku samo na temelju toga tko bi što želio, nego i što je moguće. Želim saznati je li takav potez nužan da bismo lakše izašli iz problema koje imamo, ali konačna će odluka biti moguća tek kad budemo vidjeli kakve su konkretne stavke ugovora. Na kraju, to je vrlo praktično ekonomsko pitanje i o ponudama ovisi konačan odgovor. Legitimno je na referendumu i o tome odlučivati, ali ja bih volio da se odlučuje kad budemo znali parametre", rekao je.

Dodao je da je razgavarao s ministrom prometa Sinišom Hajdaš Dončićem, ali da je tek raspisan tender te da nitko još ne zna kakve će ponude doći. "Kad vidimo ponude, kad bude jasno što i kako se može ugovoriti, onda ćemo vidjeti treba li se razgovarati. Ako ponude budu slabe i loše siguran sam da nitko o monetizaciji neće ni govoriti", ustvrdio je Josipović.

O monetizaciji su novinari pitali i ministra Hajdaša Dončića, koji je rekao da monetizacija nije isključivo zatvaranje kredita HAC-a i ARZ-a, o 4,3 milijarde eura ukupnog duga bez kamata, nego i o 50-ak milijardi kuna koje građani kod točenja goriva više ne bi davali u HAC, već bi to išlo u HC i HŽ. "To je nova razvojna perspektiva Hrvatske, za državne, županijske i lokalne ceste te željezničke pruge koje građani svakodnevno koriste. Konačni model ovisi o cijeni. Do konca jedanaestog mjeseca nećemo znati koje su ponuđene cijene potencijalnih koncesionara, a tek nakon toga mogu o konkretnim brojkama i koliko bi se moglo odjednom zatvoriti nepovoljnih kredita HAC-a i ARZ-a", poručio je.

"Apeliram da pričekamo da dođu ponude. Imat ćemo konkretne brojke, jasniji modeli će govoriti o smanjivanju duga poduzeća. Taj novac ne ulazi u proračun, a služi za zatvaranje kredita. Drugi efekt je 50-ak milijardi koje se oslobađaju za ceste i željeznice", dodao je ministar.

Ministra poduzetništva i obrta Gordana Marasa novinari su pitali zašto se 2011. protivio monetizaciji koju je tada predlagao HDZ. "Nitko tko razumno razmišlja ne bi dao onakvom HDZ-u, koji je kriminaliziran, da provedi monetizaciju autocesta jer bi vjerojatno Sapunar pričao o puno više kofera novca koji su netransparentno kolali između potencijalnih investitora i onih koji provode postupak. Ovdje se radi o vrlo transparentnom postupku koji obavlja Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture", odgovorio je Maras.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.