Košljun-Pag
Poglavarstvo Paga utvrdilo UPU za kanal Košljun - Pag
Kako se grad Pag nalazi na obali zatvorene uvale Pažani su stoljećima sanjali o izlazu na otvoreno more, a taj bi se san mogao ostvariti upravo gradnjom kanala
Poglavarstvo Grada Paga utvrdilo je prijedlog odluke o izradi Urbanističkog plana uređenja (UPU-a) projekta "Kanal Pag - Košljun". To je završni dio priprema za početak radova na projektu kojeg je prije dvije godine inicirala tvrtka "Moreuz" iz Zagreba.
Kanal Košljun - Pag grandiozan je projekt kojim će se otok Pag prepoloviti na dva dijela. Prema prijašnjim odlukama Poglavarstva i Gradskog vijeća tvrtka "Moreuz" će financirati izradu Detaljnog plana uređenja (DPU-a), a već je izrađena "Prometno funkcionalna studija plovnog kanala Grad Pag-Košljun" na kojoj su radili prof. dr. Ljupko Šimunović, prof. dr. Ivan Bošnjak, prof. dr. Jerko Nuić, doc. dr. Natalija Jolić i mr. Nikola Đaković, a u sve su uključeni Fakultet prometnih znanosti i RGN iz Zagreba.
Kako se grad Pag nalazi na obali zatvorene uvale Pažani su stoljećima sanjali o izlazu na otvoreno more, a taj bi se san mogao ostvariti upravo gradnjom kanala. Na ideju o gradnji kanala došao je 1987. godine arhitekt Dinko Milas koji je tada radio u Urbanističkom institutu iz Zagreba.
Milas kaže kako se najprije razmišljalo o gradnji kanala od plaže Zrće do južnog dijela Novalje, no ta je trasa bila predugačka pa je u konačnoj verziji tadašnjeg prostornog plana kanal postavljen južnije, uz mjesto Košljun. Ta je lokacija prenesena i u novi Prostorni plan Grada Paga koji je donesen 2004. godine.
Prema procjenama stručnjaka, radovi na izgradnji kanala trajat će oko pet godina. Kanal će, smatraju u "Moreuzu" imati veliko značenje za razvoj Paga jer će omogućiti pomorsku komunikaciju s Virskim morem i Kvarnerićem, odnosno sa Zadrom i Rijekom što će potaknuti razvoj nautičkog turizma. Trasa kanala, dugačka sedam kilometara počinje kod Košljuna, prolazi uz bazene soli i završava na južnom dijelu Paške uvale.
Da bi se došlo do otvorenog mora, kod mjesta Košljun u dužini od 1100 metara rezat će se brdo i na tom će mjestu otok Pag biti podijeljen na dva dijela. Vanjski profil kanala iznosit će 80 metara, a profil plovnog dijela 45 metara. Uz kanal će se graditi sportsko rekreacijski i turistički sadržaji, marine, pješačke i biciklističke staze te ugostiteljski i turistički objekti.
Vezane vijesti
-
Nakon reprezentativne stanke hrvatski košarkaški klubovi vraćaju se obvezama u FAVBET Premijer ligi.
-
Odlični gospodarski pokazatelji u Zadarskoj županiji nastavljeni su i u ranoj jeseni 2024. godine.
-
Restoran A’mare spreman je za još jednu spektakularnu večer, a Disco Fever Late 90s/Early 00s već je privukao veliki interes. Svi stolovi su rezervirani, a preostao je samo mali broj ulaznica za one koji žele biti dio ovog nezaboravnog događaja.
-
Zbog jake bure samo za osobna vozila otvoreni su autocesta A1 između čvorova Sveti Rok i Posedarje, državna cesta Maslenica-Zaton Obrovački te Paški most, izvijestili su u petak iz Hrvatskog autokluba (HAK).
Izdvojeno
-
Vlasnica Doria Erlić Vraneković, uz podršku svog supruga, okupila je blizak krug prijateljica, poslovnih partnerica i velikih zaljubljenica u modu, kako bi predstavila inovativni koncept!
-
Povodom Međunarodnog dana osoba s invaliditetom organizira se druženje sa članovima Udruge tjelesnih invalida Zadarske županije Zadar, predstavnicima lokalne uprave i samouprave te ostalim gostima pod motom ''ŽIVOT BEZ BARIJERA"
-
Nakon reprezentativne stanke hrvatski košarkaški klubovi vraćaju se obvezama u FAVBET Premijer ligi.
-
U prepunoj zeničkoj Areni "Husejin Smajlović" održan je spektakularni humanitarni koncert "Nismo sami", na kojem su, po prvi put zajedno, nastupila neka od najvećih imena muzičke scene Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Srbije: Plavi Orkestar, Bajaga, Gibonni i Halid Bešlić.
Reci što misliš!