Ostalo / Zadarska županija

Košljun-Pag

Poglavarstvo Paga utvrdilo UPU za kanal Košljun - Pag

Poglavarstvo Paga utvrdilo UPU za kanal Košljun - Pag

Kako se grad Pag nalazi na obali zatvorene uvale Pažani su stoljećima sanjali o izlazu na otvoreno more, a taj bi se san mogao ostvariti upravo gradnjom kanala

Poglavarstvo Grada Paga utvrdilo je prijedlog odluke o izradi Urbanističkog plana uređenja (UPU-a) projekta "Kanal Pag - Košljun". To je završni dio priprema za početak radova na projektu kojeg je prije dvije godine inicirala tvrtka "Moreuz" iz Zagreba.

Kanal Košljun - Pag grandiozan je projekt kojim će se otok Pag prepoloviti na dva dijela. Prema prijašnjim odlukama Poglavarstva i Gradskog vijeća tvrtka "Moreuz" će financirati izradu Detaljnog plana uređenja (DPU-a), a već je izrađena "Prometno funkcionalna studija plovnog kanala Grad Pag-Košljun" na kojoj su radili prof. dr. Ljupko Šimunović, prof. dr. Ivan Bošnjak, prof. dr. Jerko Nuić, doc. dr. Natalija Jolić i mr. Nikola Đaković, a u sve su uključeni Fakultet prometnih znanosti i RGN iz Zagreba.

Kako se grad Pag nalazi na obali zatvorene uvale Pažani su stoljećima sanjali o izlazu na otvoreno more, a taj bi se san mogao ostvariti upravo gradnjom kanala. Na ideju o gradnji kanala došao je 1987. godine arhitekt Dinko Milas koji je tada radio u Urbanističkom institutu iz Zagreba.

Milas kaže kako se najprije razmišljalo o gradnji kanala od plaže Zrće do južnog dijela Novalje, no ta je trasa bila predugačka pa je u konačnoj verziji tadašnjeg prostornog plana kanal postavljen južnije, uz mjesto Košljun. Ta je lokacija prenesena i u novi Prostorni plan Grada Paga koji je donesen 2004. godine.

Prema procjenama stručnjaka, radovi na izgradnji kanala trajat će oko pet godina. Kanal će, smatraju u "Moreuzu" imati veliko značenje za razvoj Paga jer će omogućiti pomorsku komunikaciju s Virskim morem i Kvarnerićem, odnosno sa Zadrom i Rijekom što će potaknuti razvoj nautičkog turizma. Trasa kanala, dugačka sedam kilometara počinje kod Košljuna, prolazi uz bazene soli i završava na južnom dijelu Paške uvale.

Da bi se došlo do otvorenog mora, kod mjesta Košljun u dužini od 1100 metara rezat će se brdo i na tom će mjestu otok Pag biti podijeljen na dva dijela. Vanjski profil kanala iznosit će 80 metara, a profil plovnog dijela 45 metara. Uz kanal će se graditi sportsko rekreacijski i turistički sadržaji, marine, pješačke i biciklističke staze te ugostiteljski i turistički objekti.


Reci što misliš!