Sedmi pečat
Savršena razglednica
Ako i niste Allenov fan, nećete zažaliti ako se uputite u kina, jer imate priliku pogledati jednu odličnu i inteligentnu komediju, koja će vas sasvim ugodno zabaviti, a pritom i zapanjiti prizorima predivnog Pariza
Iako su dani Film Forum Zadar festivala sada već poprilično za nama, dužan sam vam kako sam i obećao u posljednjoj kolumni, lagani osvrt na sam čin zatvaranja tog već renomiranog festivala, koji je okončan na sasvim prikladan način - posljednjim filmom legendarnog Woody Allena.
Midnight In Paris (2011)
Režija: Woody Allen
Uloge: Owen Wilson, Rachel McAdams, Marion Cotillard, Michael Sheen, Kurt Fuller, Corey Stoll, Tom Hiddleston, Kathy Bates, Carla Bruni...
Žanr: Komedija, fantazija
Trajanje: 94 min.Moram priznati da sam uoči završne večeri ostao ugodno iznenađen viješću da će počasnu nagradu drugog izdanja festivala pokupiti kultni hoolywoodski glumac Matt Dillon (The Outsiders, Rumble Fish, Target, Drugstore Cowboy, Singles, To Die For, Crash, Factotum, itd...), koji se u Zadru pojavio par dana ranije i čiji je dolazak očigledno bio neizvjestan zbog obaveza na snimanju njegovog posljednjeg filma. Koliko je za isto zaslužan sam direktor festivala Sergej Stanojkovski, a koliko sad već tradicionalno počasni gost Branko Lustig, neću komentirati, no činjenica jest da je njegov dolazak dodatno svratio pozornost naših, pa i nekih drugih medija na sam festival, što je jako dobar marketinški potez. Bilo kako bilo, Matt Dillon je jedan od onih (sve rijeđih) glumaca koji je svojim radom ostavio zapažen trag u filmskoj umjetnosti bez punjenja stranica žute štampe raznim skandalima i sličnim sadržajima, što nije odlika većine njegovih mlađih hoolywoodskih kolega.
Prilikom preuzimanja nagrade Dillon je ostao prizemljen i ponajprije skroman čovjek koji se iskreno zahvalio na nagradi te još jednom nahvalio ljepote našeg grada i arhipelaga, te je i pružio podršku ovakvim malim, ali kvalitetnim festivalima koji promiču film kao umjetnost, što danas mnogi zaboravljaju.
Što se tiče natjecateljskih nagrada, kao apsolutni pobjednik je izašao legendarni finski redatelj Aki Kaurismaki sa svojim međunarodno priznatim filmom 'Le Havre', koji je među ostalim i dobitnik FIPRESCI nagrade u ovogodišnjem Cannesu. Kaurismaki je u ovogodišnjem festivalskom pobjedniku uspio delikatnu temu ilegalnih doseljenika začiniti već standardnom dozom humora koja neće nikoga ostaviti ravnodušnim, no više o filmu 'Le Havre' nekom drugom prilikom.
Nakon dodjeljenih nagrada svoju emotivnu epizodu imao je i sam Stanojkovski, koji se posebno zahvalio voditeljici volonterske grupe, što je pobralo pljesak mnogobrojne publike. Za sam kraj festivala prikazan je film (savršen izbor) velikog Woodya Allena 'Midnight In Paris' koji je publiku ispratio s velikim osmijehom. Oni koji nisu prisustvovali toj idiličnoj filmskoj večeri uskoro će Allenov film imati prilike pogledati u redovnoj kino distribuciji.
Gil (O.Wilson) je uspješni hoolywoodski scenarist koji se sa zaručnicom Inez (R.McAdams) priključi njezinim roditeljima u Parizu, dok oni ne obave svoje poslovne obveze. Šetajući pariškim ulicama Gil, izrazi nostalgiju za Parizom 20-ih godina prošlog stoljeća kada su u njemu obitavali veliki umjetnici iz svih krajeva svijeta. Tijekom razgledavanja grada, Gil i Inez sretnu Inezine prijatelje Paula (M. Sheen) i njegovu suprugu Carol (N. Arianda) koji na Gilovu žalost potaknu želju za zajedničkim druženjem.
Gilu ubrzo dosadi Paulovo hvalisavo ponašanje te se umjesto zajedničkog odlaska u noćni provod Gil uputi ka hotelu gdje će se pozabaviti dovršetkom svog prvog romana. Izgubivši se lutajući pariškim ulicama, točno u ponoć pokraj Gila se zaustavi antiktni auto iz kojeg prijevoz ponudi nitko drugi do F. Scott Fitzgerald (T. Hiddleston), koji se sa suprugom Zeldom (A. Pill) uputio na zabavu. Gil u nevjerici prihvati prijevoz...
Woody Allen je opet uspio!
Nakon 45 (!) godina što redateljsko-scenarističke, što glumačke karijere, Allen još uvijek nije izgubio na svježini. Iako već pet godina nije stao ispred kamera (Scoop) Allen već dugi niz godina ima praksu da kroz svoje filmove koristi razne glumce kao alter ego sebe samog, što je slučaj i s njegovim 'Midnight In Paris' gdje 'Woodya' glumi dosta dobri Owen Wilson.
Mada su Allenovi protagonisti uglavnom neurotični pisci, scenaristi i raznorazni marginalci u ovom slučaju je glavni akter samokritični, nostalgični scenarist koji smatra da uzalud troši svoj talent na ispravljanje šupljih hoolywoodskih scenarija.
Kroz već standardnu prizmu inteligentnih romantičnih komedija Allen je ovaj put ubacio u film veliku dozu fantazije pa bi se 'Midnight In Paris' mogao slobodno okarakterizirati kao fantazija s elementima romantične komedije. Sasvim je vidljivo da Allen pod svoje stare dane pokušava publici približiti dugogodišnje strasti a ujedno i odati počasti svojim umjetničkim idolima pa tako kroz film uredno šeću: F. Scott i Zelda Fitzgerald, Cole Porter, Ernest Hemingway, Pablo Picasso, Luis Buñuel, T.S. Eliott, Henri Matisse, Salvador Dalí te mnogi drugi.
Allen je na sasvim originalan i dopadljiv način spojio nostalgičnog pisca s duhovima prošlosti a pritom i poručio da ne treba žaliti sa nekim davnim vremenima, nego živjeti u svom i izvući maksimum iz svoje kreativnosti i slobode. Kao dosad najkomercijalniji Allenov film,'Midnight In Paris' je također i pobrao hvalospjeve kritičarskog svijeta te se ne bih iznenadio ako Woodyevo ime ugledamo na listi nominiranih (barem u kategoriji najboljeg scenarija) na slijedećim Oscarima.
Ako i niste Allenov fan, nećete zažaliti ako se uputite u kina, jer imate priliku pogledati jednu odličnu i inteligentnu komediju, koja će vas sasvim ugodno zabaviti, a pritom i zapanjiti prizorima predivnog Pariza.
Na kraju bi još spomenuo da je bio užitak prisustvovati ovogodišnjem izdanju 'Film Forum' festivala te s nestrpljenjem isčekujem sljedeće izdanje i prestižne goste koji će nas počastiti svojim dolaskom.
Izdvojeno
-
Vjerojatno ste čuli da nije dobro za probavni sustav, no je li stvarno tako? Dobra vijest je da pijenje kave na prazan želudac nije nužno loše za vas, a vaš se želudac obično može prilagoditi i zaštititi.
-
Utakmica 17. kola HNL-a između nogometaša Istre 1961 i Šibenika je bila protkana brojnim prilikama i preokretima, a na kraju je završila bez pobjednika 3-3 (1-2).
-
U trećem i posljednjem tekstu u seriji o sigurnim i pravednim granicama planetarnih resursa bavimo se putokazima ostvarivanja ovih progresivnih društvenih i ekoloških ciljeva.
-
Iako smo skloni gastritisom nazvati svaku bol u gornjem dijelu želuca, riječ je o posebnom stanju čija se dijagnoza potvrđuje histološkim pregledom tkiva.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.