Ostalo / Kolumne

Digitalni marketing i društvene mreže

Prazna trafika

Prazna trafika

Pretpostavimo da ste svi na neki način stekli iskustva online dućana. Taj dućan je bio dizajniran, nešto je nudio i omogućavao kupnju. Kroz dizajn, online trgovina nastoji vizualno komunicirati s korisnikom, nudeći mu iskustvo kupnje u posebno uređenom prostoru ujedno pokazujući identitet virtualnog dućana.

Taj isti dućan nešto i nudi, nastoji nam olakšati proces pretraživanja, nudi informacije, pomaže pri odluci, nastoji ponuditi proizvod koji može biti vezan za našu odluku, provede nas kroz proces plaćanja i - nastoji ostati u kontaktu s nama.

Dobri dućani, osim robe, nude i jedinstveno iskustvo kupnje, sadržaje koji nisu nužno prodajni (savjete, zanimljivosti, multimedijalne sadržaje...), nastoje dodati što više osobnosti u proces prodaje i kupnje, savjetuje...

Sve više truda i sredstava prodavatelji ulažu u izgradnju odnosa s kupcem, a mnogi taj odnos stavljaju na prvo mjesto. Zašto? Prodaja-kupnja je, zapravo, emotivan proces. Kruh i prvu kavu najčešće kupujemo u najbližoj trgovini i kafiću najbližem kući/poslu, dok za skuplje stvari i iskustva tražimo puno više od blizine.

Moderni marketing se bori za pozitivan emotivni trag koji u konačnici dovodi do zadovoljnog kupca, ponovnu kupnju i word-of-mouth marketinga, tj. kupca koji dijeli pozitivno iskustvo. To emotivno iskustvo ima sve veći važnost za marketing, a u turizmu predstavlja kapital. Ljudi vole dijeliti emotivna iskustva, a ovisno o raznim faktorima pozitivna iskustva dijele sa 15-25 osoba a negativna 25-50 osoba!

Kroz digitalne medije i društvene mreže, te brojke mogu višestruko narasti i postići golemu viralnost. Primjera radi, korisnik Facebooka ima prosječno 150-200 kontakata, sigurno je da će njegov post vidjeti najmanje 50 osoba, moguće i svih 150-200 a potencijalno i svi umreženi s kontaktima tog korisnika. Brzina dijeljenja iskustava i informacija nikad nije bila tolika, kao ni mogućnost širenja i dijeljenja.

Primjera radi, pogledajte video „Twitter je brži od potresa" .

 

Danas svi dijele svoja iskustva na društvenim mrežama, dobra i loša, na to je nemoguće utjecati. Ono na što možemo utjecati je emotivno iskustvo kroz marketing, uslugu, kvalitetu onoga što prodajemo, kao i post-prodajne aktivnosti. Jednako vrijedi ako ste iznajmljivač, ugostitelj, trgovac, taksist, zabavljač... bez iznimke.

Kroz digitalni marketing, svaki od sudionika turističke ponude našeg grada i regije može utjecati na ta emotivna iskustva i njihovo prenošenje, mada već sudjeluju i bez da to zapravo žele. Dobro promišljanje i provedba aktivnosti, kao i veća online prisutnost, provjereno i sigurno utječu na korisnike/goste/kupce koji svoja iskustva prenose dalje.

Kod kreiranja sadržaja, važno je imati na umu da pored stvaranja percepcije vlastitog poslovnog subjekta, imamo vrlo velik utjecaj na formiranje dojma o samoj destinaciji (mjestu, gradu, županiji, regiji, državi) i da funkcioniramo u toj cjelini. Kao cjelina, na području digitalnog marketinga, imamo jako puno nepopunjenog prostora za djelovanje prema tržištu. Kako inozemnom, tako i domaćem.

Neka od tržišta koja nastojimo privući, posebice Ujedinjeno Kraljevstvo i skandinavske zemlje imaju vrlo razvijen marketing koji se konstantno nalazi u samom vrhu, tako da možemo sa sigurnošću reći da je digitalni marketing na koji se oslanjaju njihovi građani (i gosti) stvorio navike koje ti isti građani očeuju i na svojim putovanjima.

Ponajprije očekuju okrupnjenu ponudu na jednom mjestu i to ponudu koja je prošla kroz nekakvu selekciju kvalitativne prirode. Na taj način provode manje vremena i mogu lakše odabirati sdržaje određene kvaliteta i značajki. U digitalnom marketingu, Norveška ima izuzetno praktično rješenje.

Iz samo jednog mjesta na webu možete proći cijelu turističku ponudu te zemlje, također turistička odredišta u UK nude na jednom mjestu sve sadržaje za turiste i građane. Princip digitalnog marketinga funkcionira kao i njihovih svjetski poznate trgovačke kuće, npr. Harrods u Britaniji ili Nordiska Kompaniet (i Nordstan) u Skandinaviji, nudi brzo, kvalitetno i emotivno iskustvo kupnje probrane robe.

Gdje smo mi ? Unatoč uvijek manjkavom budžetu, kvalitetnim nastupima na tim tržištima, relativno dobrom oglašavanju, ogroman i neiskorišten prostor za poboljšanje prihoda se nalazi upravo u periodu boravka tih gostiju. Kako smo prije pisali, oko 80% turista koristi mobilni Internet i smartphone na svojim putovanjima, kako bi se informirali i kretali, kupovali, istraživali, itd.

Kako tu funkcionira Zadar kao destinacija ? Mi imamo pristojno dizajniranu i opremljenu trafiku, s atraktivnim ukrasima i foto tapetima, vidljivim natpisom koji govori tko je osmislio trafiku, tko je izradio, tko je birao tapete, prodavači pričaju zanimljivosti iz povijesti i nekadašnjeg života grada...

Roba? Trafika ima 6 artikala i prazna je. Kupci Harrodsa (a i Primrosea, Tesca...) i Nordisk Kompanieta imaju veće potrebe koje treba zadovoljiti.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.