Ostalo / Kolumne

Ljubičasta minuta

Oslijepi i vladaj

Oslijepi i vladaj

Nalijepi (SNIŽENJE! AKCIJA! RASPRODAJA!), prilijepi, zalijepi, oslijepi i vladaj!

Jadna sam i neuka. Moj život više nikad neće biti isti nakon spoznaje da postoji nešto što se zove Balmain H&M kolekcija.

Sudbo kleta.

Jeste li i vi do nedavno poput mene živjeli u mraku neznanja o jednoj od onih stvari zbog kojeg se ljudi preko noći i/ili dana pretvaraju u poludjelo krdo, neuhranjene vampire, sumanute dvonošce spremne na uništenje svega što ih sprečava do cilja; čitaj - krpica?

 

Ja sam jadna mislila da te scene u Hrvatskoj nikad neću vidjeti.

Obično se radi o japančikosima ili amerima, takve prizore iz shopping centara oni su navikli gledati i u istima sudjelovati.

Ali ne mi, Hrvati, sinovi i kćeri Rajske djeve, osvješteni za mnogo važnija i duhovnija djelovanje?

Aaaa, ne.

Nismo ništa bolji ni gori od Drugih o kojima nerijetko njurgamo.

Sva ta zla stigla su dakako sa Zapada, a mi im se jednostavno nismo znali - ili nismo htjeli oduprijeti..?

Jer kad ti netko nešto svakodnevno prodaje, nudi, tura i gura, onda ćeš kad tad na to isto pasti i postati vrlo lak plijen onima koji su mudri lovci na profit, što se malo po malo pretvorilo u lov na razum.

Nalijepi (SNIŽENJE! AKCIJA! RASPRODAJA!), prilijepi, zalijepi, oslijepi i vladaj!

Ne mogu vjerovati da sada sama sebi zvučim kao kakav monsinjor XY, no istina je tu i baš je gadna - mi smo spremni uletjeti u stampedo radi nekakvih brendiranih komadića tkanine.

Zašto? Jer njihovo posjedovanje znači da smo važni. Jer vjerujemo u to da smo posjedujući bolji i poželjniji, da smo posebni u masi posebnih.

Jer taj crni topić sa šljokicama u obliku leptira ima samo par tisuća ljudi na svijetu, ali taj topić je poput čarolije koja nas može pretvoriti u voljenije, vrednije, zamjećenije subjekte.

Koliko traje taj trenutak zadovoljstva/ispunjenja? Vjerojatno nestaje nakon prvog ''nošenja''. 

Jadno mi je i to zgražanje nad onima koji su, gle čuda, odlučili zgrabljene predmete preprodati. U čemu je problem? Oni su samo mali, beznačajni kotačić u cijelom mehanizmu koji se hrani našim marketinški proizvedenim Potrebama. Čemu kritike? Šverca je uvijek bilo i još će ga biti, a u kriznim vremenima još i naprednijih varijanti. Samo eto, plavuša iz H&M-a svoju akciju sada ima i na Youtubeu.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.