ne propustite

Christian Bischof oduševljen zadarskim katedralnim orguljama: večerašnjim recitalom otvara izvedbeni dio 6. Zadar Organ Festivala

Večeras u 20 sati, u katedrali sv. Stošije, cijenjeni njemački orguljaš Christian Bischof priredit će koncert otvorenja 6. Zadar Organ Festivala.

Nakon sinoćnje probe na zadarskim orguljama njemačke
radionice Eisenbarth, Bischof je bio oduševljen kvalitetom i
dispozicijom instrumenta.

Ove orgulje se po mnogočemu razlikuju od Eisenbarthovih
instrumenata koje sam svirao u Njemačkoj. Ovo je njihov
najkasnije izgrađeni instrument ove veličine na kojem sam imao
priliku svirati, a izbor registara omogućava izvedbu različitog
repertoara,
” istaknuo je. Pohvalio je i ugodnu akustiku
katedrale i izrazio veselje što će večeras zadarskoj publici
predstaviti zanimljiv program koji je pripremio.

Bischofova strast prema orguljama seže u rano djetinjstvo. Sa
samo šest godina, nakon jedne orguljaške izvedbe u crkvi, rekao
je roditeljima da želi postati orguljaš i što prije početi učiti
svirati. “Znao sam da želim sam stvoriti toliku količinu
različitih zvukova, od najtiših do najglasnijih, najrazličitijih
boja”
, prisjeća se. Roditelji su ga poslali na poduku
kod lokalnog orguljaša, dok je kasnije nastavio službenu
izobrazbu u čuvenoj Glazbenoj školi i gimnaziji prestižnog
dječačkog zbora Regensburger Domspatzen, te na studijima u
Würzburgu i Švedskoj. 

Orgulje, prema Bischofu, zahtijevaju poseban tip fizičke i
mentalne spremnosti. “Jedan od najzahtjevnijih aspekata
sviranja orgulja je savladavanje koordinacije između ruku i nogu.
Orgulje angažiraju cijelo tijelo, što ih čini fizički
zahtjevnijim u usporedbi s drugim instrumentima. Osim toga,
prilagodba različitim orguljama, od kojih svaka ima svoj
jedinstveni raspored, zvuk i karakteristike, zahtijeva
fleksibilnost i tehničko razumijevanje. Svake orgulje su svijet
za sebe”
, objašnjava. No, osim fizičkog napora, Bischof
ističe i emocionalni izazov: “Orguljaši najčešće provode
vrijeme sami za instrumentom, mnogo rjeđe nastupaju s orkestrima
i komornim sastavima, stoga bih rekao da je najveći izazov našeg
posla samoća.”

Kako bi širu masu upoznao s orguljskom glazbom, Bischof je
pokrenuo nekoliko koncertnih ciklusa u Njemačkoj, poput
minhenskog “mai.ORGEL”, jutarnjih recitala i večernjih orguljskih
soiréea. “Pokušavam predstaviti orgulje u različitim
kontekstima kako bih privukao različitu publiku,”

ističe. Prije samih koncerata, često voli objašnjavati povijesne
i tehničke aspekte instrumenta jer smatra da to pomaže publici
bolje razumjeti i cijeniti složenost orgulja.

Osim što njeguje tradiciju potičući obnovu povijesnih orgulja,
zaslužan je za koncertni život, glazbu i naobrazbu crkvenih
orguljaša Nadbiskupija München i Freising. Navodi da budućnost
orgulja vidi u inovaciji uz poštovanje tradicije.
“Orgulje imaju veliki potencijal u crossover žanrovima,
što omogućuje da ostaju relevantan i inspirativan instrument za
tradicionalnu, ali i suvremenu publiku”.
Njegova vizija
budućnosti orgulja uključuje korištenje tehnoloških inovacija
koje orguljašima omogućuju manipulaciju zvukom u stvarnom
vremenu. “Smatram da će ovladavanje tim tehnologijama
omogućiti budućim orguljašima da pomiču granice onoga što orgulje
mogu izvesti, čineći ih svestranijim i prilagodljivijim
suvremenoj glazbi i eksperimentalnim žanrovima. Orguljaši
budućnosti morat će biti tehnički vješti i kreativno hrabri,
spremni integrirati te inovacije u svoje izvedbe, a istovremeno
očuvati bogatu tradiciju orguljske glazbe,”
nadodaje.

Večerašnji koncert, prigodno će otvoriti Bachovim remek-djelom
“Toccata, adagio i fuga u C-duru”, nakon čega će uslijediti
nekoliko obrada orkestralnih i klavirskih djela poput Vivaldijeve
“Jeseni” iz “Četiri godišnja doba”, Mendelssohnovog “Preludija i
fuge u f-molu”, te Chopinovog lirskog “Nocturna u f-molu”. Na
repertoaru je i Kerllovo šarmantno djelo “Capriccio sopra il
Cucu”, kojeg je izvođač izabrao jer je skladatelj, poput njega,
djelovao u Münchenu. Za sam kraj, izvest će Franckov “Finale u
B-duru”, jedno od najimpresivnijih djela orguljaške
literature. 

Program je pomno osmišljen kako bi publici pokazao bogatstvo boja
i zvučnih mogućnosti zadarskih tromanualnih Eisenbarthovih
orgulja, a Bischof s nestrpljenjem iščekuje nastup kako bi
zadarskoj publici predstavio svoja glazbena rješenja.

Ulaz na koncert je besplatan, uz mogućnost donacije.

Večerašnji koncert obećava spoj tehničke izvrsnosti, inovativnih
ideja i dubokog poštovanja prema tradiciji, stoga ne propustite
ovo svečano otvorenje izvedbenog dijela 6. Zadar
Organ Festivala, u katedrali sv. Stošije, u 20 h. 

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail desk@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest