
Nije baš bilo ruka u zraku, zajedničkog pjevanja ili uobičajenog transa kao kada nastupaju izvođači nešto lakših nota. Iako njezin trendovski crossover zna podignuti publiku sa sjedišta, čelisticu Anu Rucner prije bi mogli nazvati atraktivnom i glamuroznom umjetnicom.
Najpoznatija hrvatska violončelistica koja je veći dio karijere
svirala u Mariborskoj i Zagrebačkoj filharmoniji odlučila je još
2012. godine izaći iz relativne anonimnosti i snimiti “Odu
radosti”, spot koji je dobio svjetskog turističkog Oscara i
ljepote Hrvatske zajedno s njezinim glazbenim darom lansirao u
orbitu.
Otad neumorno snima, sjajno svira i povremeno jednako dobro pjeva
na radost njezinih fanova. Sve smo to vidjeli sinoć na virskom
koncertu, odnosno prvom dijelu neuobičajenog i nestandardnog
programa koji je osim hipnotički zavodljive umjetnice kasnije
znatno razrijeđenoj publici ponudio i briljantne “Songkillerse”.
“Hvala vam, zaista. Iskreno to mislim”, kazala je Rucner na
oproštaju od Vira pred pet-šest tisuća ljudi nakon 70-ak minuta
koncerta. Sve je bilo kao i inače kada nastupa Rucner;
erotizirani i energijom nabijeni nastup, dizajnirano violončelo,
repertoar od Bacha, Beethovena,
Vivaldija do Linđa, Drmeša ili Kopačkog rita te
spotovi koji su uz glazbenu matricu pratili koncert. Dva puta
ušla je i među publiku duhovito primijetivši kako je za spretno
preskakanje bine također zaslužila aplauz. Evo što nam je ukratko
slavna Zagrepčanka kazala o svojim glazbenim fascinacijama.
Snimili ste spot s temom “I will follow him” iz filma
“Redovnice nastupaju” sa časnim sestrama milosrdnicama; znači li
to, ako se smijem našaliti – da se zaređujete?
– Ne, naravno. Suradnja s časnim sestrama milosrdnicama zbora sv.
Vinka Paulskog iz Zagreba jako mi je važna i sretna sam što smo
uspjeli realizirati moju ideju koja mi se motala po glavi već
nekoliko godina. Film “Redovnice nastupaju” gledala sam
nekoliko puta, a pjesma na kraju koju Whoopy
Goldberg izvodi s časnama, nosi prekrasnu pozitivnu
poruku. Poželjela sam ju izvesti, raspitala se i prijatelji su me
uputili na sestru Elizabetu. Predstavila sam joj
ideju i pristala je na suradnju.
Premijerno smo pjesmu izvele na mojem obljetničkom koncertu ove
godine u HNK Zagreb i dobile veliki pljesak. Sljedeći logičan
korak bio je snimanje spota i u travnju smo otišli u Lunjske
maslinike na Pagu. Bila je to savršena kulisa za ovaj spot, uz
oko 80 tisuća drevnih maslina starih najmanje oko tisuću godina
koje poput drevnih gorostasa čuvaju mnoge tajne. Vjera mi je jako
važna i ova pjesma nosi snažnu poruku u bolje sutra i vjeru u
svoje snove.
Kako Vam odgovara samački život? Primjećujem da puno
nastupate i radite – ispunjava li Vas to?
– Živim sa sinom. Puno putujem, vrlo mi je dinamično, a glazba je
prije svega moj način života i moja velika ljubav. Ispunjava me u
potpunosti i sretna sam kad mogu violončelom prenijeti ljudima
emocije kojima je neka skladba obojena. Čelo je instrument
najsličniji ljudskom glasu i njegovi tonovi mogu dočarati nijanse
emocija.
Snimili ste i obiteljski spot – bivši suprug Vlado
Kalember, sin Darian i Vi – posvećen Nikoli Tesli. Čime Vas je
Tesla inspirirao i što je dodirno u njegovom stvaralaštvu s
glazbom?
– Spot posvećen Nikoli Tesli još je jedan od
projekata o kojima intenzivno razmišljam u zadnje vrijeme.
Predložila sam snimanje Gradu Zagrebu i u suradnji s
gradonačelnikom gospodinom Milanom Bandićem
uspjeli smo snimiti vrlo živopisan video uz glazbu iz “Sunčanih
polja” uglednog hrvatskog skladatelja Blagoje
Berse. Spot je režirao Vlado Kalember,
a glazbeno pojačanje je i Zagrebačka filharmonija.
Kako se Vaš sin uklopio u tu priču?
– Naš sin Darian već pet godina samostalno
izrađuje zvučnike, jako ga zanima elektronika i baš je vješt u
tome. Tesla mu je veliki uzor i kad je čuo da snimamo spot,
izrazio je želju glumiti u njemu. Tesla je bio genij o čijim
izumima je mnogo toga poznato, no on je jako volio i glazbu,
osobito violinu. Budući da čelo može izvesti i tonove niske lage
vrlo nalik violini, povezali smo njegovu strast prema glazbi s
ljubavi prema izumima i kreirali spot koji opisuje njegov život i
izume.
Snimali smo u Teslinom rodnom Smiljanu i Teslinom zagrebačkom
muzeju te na lokacijama koje su na neki način vezane uz njegov
život. Premijerno sam ga izvela uoči obljetnice Teslinog
rođendana u Zagrebu, a jedva čekam predstaviti ga i svjetskoj
publici na svojim koncertima.
Postoji li glazbenik ili glazba u polju klasičnog
stvaralaštva koju bi mogli nazvati najsličnijom Teslinom
duhu?
– Tesla je bio veliki znanstvenik i izumitelj, puno ispred svog
vremena i kao takav jedinstven i vrlo bi ga teško bilo usporediti
s nekim glazbenikom. Budući da je obožavao glazbu i doživljavao
ju vrlo intenzivno, mogli bismo ga nazvati na neki način i
umjetnikom. Svi glazbenici koji iskazuju kreativnost i
zapravo uvode u glazbu neke nove forme, glazbene izričaje zapravo
su ispred svog vremena, no ne bi ih uspoređivala s Teslom, jer on
je ipak jedan jedini.
Pretpostavljam kako Vaši nastupi ovise i o ambijentu u
kojemu svirate, publici ili prigodi. Koliko poznajete otok
Vir?
– U pravu ste, uvijek se prije nastupa raspitamo o prigodi,
mjestu na kojem će se održati koncert i nastojimo prilagoditi
repertoar publici. Moji su koncerti multimedijalni i često sviram
uz video spotove kojima predstavljam prirodne i kulturne ljepote
naše zemlje. Publika je na virskom koncertu mogla čuti izvedbe iz
mojih najpopularnijih spotova: Drmeš, I will follow him,
Kopački rit, kao i mnoge druge za koje sam osvojila međunarodne
nagrade. Nadam se da su uživali. Inače, puno mojih prijatelja
ljetuje na Viru i često ga nazivaju “Zagreb u malom”.
Kakvu glazbu slušate kad ste sami?
– Ovisno o raspoloženju, ponekad je moj izbor klasika, neki drugi
put pop ili neki od hitova.
Sa spotom “Oda radosti”, koji je Vaša ideja, uspješno ste
promovirali hrvatski turizam i osvojili mnoštvo svjetski
relevantnih nagrada. Ni prije ni poslije takav uspjeh nije
ponovljen u turističkoj promociji – nedostaje li nam možda malo
više samosvijesti u promoviranju vlastitih vrijednosti?
– Taj spot je dobio najviše nagrada, no nije i jedini. Na
primjer, jedan od nagrađenih spotova je i Alkarski ponos, a
možda do kraja ove godine još koji spot osvoji nagradu. Vidjet
ćemo. Naša je zemlja prekrasna i ima jako puno mogućnosti. Kad
nas posjete stranci ne mogu vjerovati da postoji ovakav raj na
zemlji.
Često me i na nastupima pitaju mnogo toga o Plitvičkim jezerima,
Dubrovniku, Zagrebu, Slavoniji, Istri ili Dalmaciji, pa vjerujem
da su i moji spotovi jedan od kvalitetnih načina promocije.
Mislim da još uvijek nismo dovoljno svjesni kulturnog i prirodnog
bogatstva i ljepota koje nas okružuju, no vidim da ipak sve kreće
na bolje te da se pokreću sjajne inicijative za promociju naše
zemlje, ne samo kao turističke već i kao glazbene, umjetničke i
kulturne destinacije.



