
I ovaj izbor potvrdio je kako Zadru image ne nedostaje, ali nam nedostaju određeni sadržaji
Na renomiranom svjetskom turističkom portalu “European Best
Destinations” kojeg prati preko 2,2 milijuna čitatelja, Zadar je “okrunjen” za
najbolju europsku turističku destinaciju 2016. godine. Odlučilo je to, nakon 20
dana glasovanja i ukupno prikupljenih 288 tisuća glasova, 57 tisuća onih koji
Zadar doživljavaju ovogodišnjim najpoželjnijim turističkim odredištem.
“Europeanbestdestinations.com”
u svoj je ovogodišnji izbor najboljeg europskog turističkog odredišta među top
20 gradova uz Zadar uvrstio i turističke
gigante poput Pariza, Atene, Amsterdama, Beča, Praga ili Londona.
“Zadar je grad spomenik okružen povijesnim zidinama, riznica
arheološkog i spomeničkog blaga antičkog i srednjovjekovnog doba, renesanse i
mnogih suvremenih arhitektonskih ostvarenja poput prvih Morskih orgulja na
svijetu” predstavio je na početku glasovanja ovaj hrvatski
povijesni i kulturni biser cijenjeni belgijski portal, a rezultat je svima poznat.
–
I iznenađeni smo i prezadovoljni!
Biti izabran za naj destinaciju u Europi u izboru samih čitatelja, dakle
turista i ljubitelja putovanja, ogroman je uspjeh i to prije svega naših
turističkih djelatnika i svih onih koji svojim radom predstavljaju zadarski
turistički proizvod. Zadar već niz godina stvara svoj image prepoznatljive
turističke destinacije, a kad znamo kolika je konkurencija samo među hrvatskim
turističkim gradovima, ovaj je odabir zaista velika stvar za Zadar, ali i čitavu
Hrvatsku. Pokazatelj je to i dobrog marketinga zadarskog turizma, ali i
kvalitetnog djelovanja turističkog sektora – zadovoljan je zadarski gradonačelnik.
Izbor za
najbolju europsku destinaciju trajao je 20 dana, a sama nominacija Zadra
ponudila je mogućnost za novu promociju. Izgleda kako su Zadrani prepoznali tu
mogućnost, a epitet najboljeg potvrđuje kako su je i dobro iskoristili.
–
Upravo tako! Nama je već samo
uvrštavanje u izbor za naj destinaciju u Europi, između desetak svjetskih
turističkih “kapitalaca”, bio neprocjenjiv marketinški kanal. I naravno da smo
taj trenutak iskoristili najbolje što smo mogli i znali. Riječ je o tek par
tjedana na raspolaganju, ali naša je TZ, uz nevjerovatnu energiju mladih
Zadrana volontera, pa i gradske službe, odradila izvrsnu kampanju. Iskoristili
smo ovaj izbor za jedinstvenu platformu kako bismo skrenuli pozornost na Zadar.
Medijska pozornost bila je odlična i svakako trebamo zahvaliti i svim zadarskim
i nacionalnim medijskim kućama za ovakav konačni rezultat – navodi gradonačelnik Kalmeta i
objašnjava dalje:
– S obzirom na način glasovanja
odlučili smo se na kampanju putem društvenih mreža s nazivom “Like Zadar” i
“#birajzadar” budući da smo na taj način omogućili svima onima koji su nam
odlučili pružiti svoj glas da to učine doslovno uz tri klika mišem. Iako smo
očekivali dobar interes, iznenadilo nas je koliko se link na ”
BestEuropeanDestinations.com” proširio internetom.
Na sreću, prepoznali su to i
pružili potporu kampanji naši poznati sugrađani – sportaši koje je predvodio
Luka Modrić, glumci i pjevači poput naših Doris Pinčić Rogoznice i Tomislava
Bralića. Svoj glas i promociju dao nam je i naš počasni građanin Ante Gotovina,
ali i naši prijatelji iz inozemstva.
Jedan od njih je i proslavljeni britanski
atletičar Colin Jackson, ali i jedan od najpoznatijih svjetskih sushi majstora,
japanski masterchefTokishiroNakatsuji.
Neka mi oproste svi oni koje nisam spomenuo, a morao bih. Hvala im, ovo je
jednako njihov uspjeh!
Je li
ovogodišnji izbor za naj europsko
turističko odredište bio preuranjen ili nezaslužen?
– Ukoliko je Zadru dodijeljeno najviše
glasova, nije nezasluženo. Preuranjeno? Točno, ali ne u kontekstu koji spominju
pojedini “dežurni” kritičari govoreći o tome kako se Zadar ne može uspoređivati
s Parizom, Rimom ili Londonom. Nama je nominacija bila odskočna daska i
jedinstvena prilika da se Zadar spominje u takvoj konkurenciji.
Zadar je
predstavljen kao jedna od 20 top destinacija u Europi i već to je izvrsna
promidžba. Isto tako, svjesni smo i svojih manjkavosti koje ipak, iz godine u
godinu, uklanjamo. I ovaj izbor potvrdio je kako Zadru image ne nedostaje, ali
nam nedostaju određeni sadržaji. I tu vidimo potencijal koji će nas
predstavljati dugo godina uspješnim i poželjnim europskim turističkim proizvodom.
Naš turistički rast ovisi i o kapacitetima koji nam nedostaju,
prvenstveno ako govorimo o gradskim hotelima više i visoke kategorije. Zato s
nestrpljenjem očekujemo skori početak gradnje hotela visoke kategorije tu na
obodima stare gradske jezgre.
Niknut će u Zadru i kongresni centar koji nam je
nasušno potreban jer Zadar je upravo idealan sa svojom pozicijom, lakom
dostupnošću autocestom ili zračnom vezom, svojom kulturnom ponudom, klimom…
Ista je stvar i sa sportskim turizmom koji razvijamo na prostoru novoizgrađenog
sportskog centra Višnjik. Ima tu još puno prostora u samoj komunalnoj
prilagodbi, pitanje parkinga, prometne protočnosti, još bolje turističke
signalizacije.
Naravno, postoji i prostor za podizanje kvalitete ponude u
privatnom sektoru, ali i korištenje nekih još uvijek nedovoljno iskorištenih
komparativnih prednosti – okruženje s 5 nacionalnih parkova i parkova prirode,
ruralnog prostora i otoka. Nova strategija razvoja zadarskog turizma koja je
upravo završena dat će nam nove smjernice razvoja.
Ipak, uz sve to, Zadar je
uistinu atraktivno odredište koje se ne posjećuje tek jednom i to nam je
potvrda da dobro radimo, možda čak i više od samih zbrajanja gostiju i njihovih
noćenja i iznadprosječnog rasta
turističkog prometa iz godine u godinu. Ali smo svjesni kako nam za
konkurentnost treba turistička sezona u trajanju od svih 12 mjeseci.
Upravo je
Zagreb nedavno proglašen za najbolju destinaciju u vrijeme Adventa pokazavši
kako za uspješan turistički proizvod
nisu potrebni ni more ni sunce.
– Bravo za Zagreb! Već godinama se
trudim tijekom Adventa skočiti do Zagreba i vidjeti tu uistinu atraktivnu
manifestaciju. Zašto kriti, upravo smo i mi u Zadru po uzoru na Zagreb ove
godine organizirali naš Advent, začinili ga nekim novim događanjima poput novogodišnjeg
hologramskog koncerta Michaela Jacksona i atrakcijama s waterscreena u uvali
Jazine iz koje se uzdizala božićna jelka, zvonila božićna zvona… Rezultat je
bio 19 postotni rast noćenja i 20 postotni rast prometa zadarskih ugostitelja u
prosincu!
Upravo smo prošli vikend zatvorili
još jednu iznimno vrijednu turističku manifestaciju – “Tuna &Sushi
festival” koju provodimo u suradnji s veleposlanstvom Japana u RH i počasnim
konzulatom RH u Osaki. Slike i prilike Zadra objavljuju se u najtiražnijim
japanskim novinama i najgledanijim japanskim TV kućama, posjetilo nas je i
dvadesetak japanskih turoperatora… Eto prilike i za nova tržišta i za nove
dolaske turista u Zadar!
Raste i zadarski karneval, u pripremi
je još jedna manifestacija ovog vikenda – “Zaželi ljubav” koja već godinama
dovodi ponajprije domaće turiste u naš grad za Dan zaljubljenih. Slika tisuća
lampiona u zraku iznad Foruma i Donata, lagana glazba za zaljubljene, domaća
gastro ponuda, humanitarni karakter čitave manifestacije kao i romantične zadarske lokacije dobar su
odabir za Valentinovo. Već u petom mjesecu imamo najveću svjetsku humanitarnu
utrku Wings for life na kojoj ove godine očekujemo 5 tisuća trkača iz Hrvatske
i inozemstva. Tako s njom zapravo utrčavamo u punu turističku sezonu.
Na koji će
način Zadar iskoristiti ovaj odabir najbolje europske top destinacije, planira
li se već danas nova marketinška aktivnost kojom će Zadar dobiti prednost pred
nacionalnom, ali i konkurencijom turističkih odredišta u čitavoj Europi?
– Prošlogodišnji laureat na istom
izboru bio je francuski Bordeaux čiji je turistički promet narastao za 15 posto.
Sigurno je kako sama nagrada nije donijela takav uspjeh, ali ga je svakako
inicirala. Kao što na “TripAdviser. com” turisti i putnici biraju restorane ili
klubove uz pomoć ocjena ostalih suvremenih nomada, ili se na “Booking.com”
odlučuju za izbor smještaja vodeći se ocjenama prethodnih gostiju u njima, tako
će i ovaj izbor Zadra na “Europeanbestdestinatins.com” našem gradu donijeti
konkretnu prednost. Ali, isto tako, porast će i očekivanja posjetitelja. Zato
sad imamo obvezu opravdati i samu nominaciju i konačan rezultatski uspjeh.
Činjenica je kako su turisti iz čitavog svijeta Zadru iskazali priznanje i
povjerenje, sad je na nama da im uzvratimo. Marketing će se i dalje provoditi,
ali naš je zadatak sada potvrditi se kao najbolja ovogodišnja destinacija
u Europi. Vjerujem kako će se mnogi koji
su i sami birali Zadar, ali i oni koji poštuju njihov izbor, u to i uvjeriti!



