
Čestitke stižu sa svih strana: u svega nekoliko sati od
objave kako je Zadar izabran za najbolju europsku destinaciju 2016. godine,
stiglo je na tisuće twittova, lajkova na službenim facebook stranicama i
komentarima podrške. Odmah se javio i ministar turizma Anton Kliman. “Čestitam,
uloženi trud je zasluženo nagrađen” – napisao je ministar. Čestitari su i
kolege iz turističkih društava Bordeauxa, Madrida, kao i iz sustava Hrvatske
turističke zajednice. Zadar je na izboru renomiranog portala “European Best Destinations”
iz Bruxellesa pomeo turističku konkurenciju osvojivši laskavo priznanje
najbolje europske destinacije, a iza Zadra ostala je favorizirana Atena, potom
metropole London, Madrid, Rim, Milano ili Prag…
Kakav je osjećaj biti predstavnik gradskog turizma u sredini
koja je proglašena najboljom u Europi? – pitali smo Dražena Grgurovića,
zamjenika predsjednika Turističkog vijeća gradske Turističke zajednice.
– Najbolji. Čak i prije ovog priznanja mislim da je svatko
tko je ikad negdje predstavljao naš lijepi grad mogao uživati u reakcijama
ljudi koji su ga vidjeli, makar i samo na slici – prenosi Grgurović prvi
osjećaj.
A prva misao?
– Kako smo, kazano jezikom računalnih igara, sada prešli na
novi, vjerojatno teži nivo. A to su novi izazovi – dodaje i pojašnjava kako se
činjenica Zadra kao najbolje europske destinacije može valorizirati i kroz
budući investicijski ciklus u turizmu:
– Ne samo u turizmu. Jer i ako netko razmišlja otvoriti li u
Zadru, na primjer, tvornicu bombona ili ljetnu školu na sveučilištu, ta nam
nagrada samo može pomoći.
Jedna je stvar ipak izvjesna: Zadru nedostaju hoteli visoke
kategorije, pa je pitanje hoće li ovaj izbor pomoći u realizaciji projekata
njihove gradnje? Grgurović kaže:
– Nadam se da hoće. Takvim hotelima u gradu se svi odavno
nadamo. I početak izgradnje hotela “Maraska” vjerujem da najavljuje upravo to –
Zadar s hotelskom ponudom više kategorije.
Kako je riječ o laskavom te ujedno obavezujućem priznanju,
pitanje je i što Grad može učiniti kako bi i privatni iznajmljivači podignuli
svoju ponudu na višu razinu, odnosno zajedničkim snagama sudjelovali u
stvaranju iznimne turističke destinacije?
– Nema privatnog iznajmljivača u Zadru ili bilo gdje drugdje
koji ne bi htio u ugostiti bogatije goste i zaraditi više. No, nemaju svi
mogućnosti investirati i podignuti kategoriju svojih apartmana preko noći. Ne
treba osuđivati naše brojne sugrađane koji u skladu sa skromnim mogućnostima
pokušavaju nešto zaraditi na tom novom tržištu. Kako srećom i broj gostiju i
njihova ukupna potrošnja raste iz godine u godinu, mnogi će iznajmljivači moći
polako dio zarade reinvestirati i time podignuti kvalitetu svojih objekata. A
Grad i Turistička zajednica će i dalje još više ulagati u javne površine i
infrastrukturu, u programe i daljnju prezentaciju te brendiranje Zadra. Jednom
riječju, ulagat će se na svim razinama sve više u turizam, pa će i njegova
kvaliteta biti sve bolja – zaključuje Grgurović.



