#spajalica
Damir Urban: Svi umjetnika zamišljaju kao nekog luđaka koji ustaje usred noći i zapisuje
Hrvatska diskografska udruga (HDU) u suradnji s radijskim voditeljem, glazbenim kritičarem i urednikom (HR2), Zlatkom Turkaljem Turkijem, donosi još jedan intervju u nizu u sklopu atraktivnog glazbenog projekta Diskografska spajalica.
Posebna nam je čast biti u društvu pjevača, skladatelja, tekstopisca, rokera i umjetnika Damira Urbana!
Sjedimo u Rijeci, na Korzu. Ovo je jedan od tvojih
omiljenih kafića, a je li Korzo tvoj najdraži dio
Rijeke?
Pa, ne znam. Najdraži dio Rijeke postao mi je oko moje kuće,
ta ulica, tamo gdje ne mogu pronaći mjesto da bih parkirao auto.
Tamo gdje noću vidim da je netko pijan, 'baja' stao nasred ceste
i tamo gdje su bacili električne romobile preko zida i to. Taj mi
dio Rijeke zapravo postaje najdraži. Imam osjećaj da je izvan
gradskog središta i onda se tu događaju te čudne nekakve stvari,
a naravno i Korzo.
Što se može sve čuti na Korzu, uz kavu? Priča li se i
komentira glazba na Korzu? Jesi li čuo dok si sjeo na kavu u
kafić da netko komentira i kaže: "Joj, onaj Urban, baš mu je
dobra ta pjesma!" ili "Gledao sam ga, slušao sam
ga."?
Ma, nisam baš čuo za sebe. Čuo sam, naravno, da ljudi
komentiraju. Ali ljudi ipak paze, nisu Riječani tako glasni.
Ovdje ima Talijana, ali nismo još glasni kao pravi Talijani, tako
da paze kad govore da se čuje samo za stolom za kojim
sjede.
Vidio sam ovdje na Korzu, kada si išao i do kioska, kada
si hodao. Ljudi te zaustavljaju, pitaju, prepoznaju... Ma to me
zanima, kad sjedneš ovako u kafić, je li netko sa strane kad te
snimi da si to ti namjerno malo glasnije govori o Urbanu, da ti
to čuješ?
Naravno da to postoji.
Svjestan si svoje važnosti, što si učinio za Rijeku, za
hrvatsku glazbu?
Pa i da i ne. Ne razmišljam o tome. Sada, da me pitaš i da
trebam uključiti mozak i razmišljati, vjerojatno bih tako nešto
zaključio. No, ne razmišljam o tome jer me to nikamo ne bi
odvelo. Neću biti pametniji, bolji, uspješniji zato što o sebi
mislim u nekakvim superlativima.
Ali, ljudi tako misle o tebi.
Neka misle. Ljudi misle svašta. Pa vidiš i za koga glasuju
godinama. Mislim, ljudi su ljudi. Ima nas svakakvih. Ali, hoću ti
reći... Evo, drago mi je da si rekao da razgovaram tu s ljudima,
i da ljudi tu na kiosku, svi se jave. Ne znam, čovjek, ne znam
gdje smo to bili, kaže: "Damire, hoćeš ovo", oni znaju, kao da se
znamo svi, a zapravo se ne poznajemo osobno. I to je zapravo
divno. To je ono što sam htio reći sto puta da je Rijeka, ovaj
grad, stvarno po mjeri čovjeka, zato što ima oblik grada.
Dovoljno je velik da imaš kamo otići, ima svoje predgrađe, ima
sve, sve što treba imati, a zapravo se svi poznaju. Svi se sretnu
barem jedanput u tjednu. Dovoljno je mali i nekako mi se čini da
stvarno, kad bi neku moju mjeru trebao, ovo je stvarno po mojoj
mjeri. Vjerujem da je ovo grad po mjeri čovjeka. Da je veći, onda
bi se ubrzao, postao bi drukčiji, a da je manji, onda bi stvarno
postalo možda naporno, barem meni.
Ali, nisi mi rekao barem jedan dva komentara koji su se
odnosili na tebe, na tvoj rad, na tvoju glazbu, a čuo si ih ovako
uz kavu. Da si se malo pretvorio u uho jer za susjednim stolom
netko sa strane razgovara o tebi.
Ma, imao sam jednu nepriliku (smijeh) slušati
kolege.
Uuuu, to je bilo zanimljivo.
Ne znam tko su, ali bave se glazbom jer su i o sebi
razgovarali. Bave se glazbom i ogovarali su nešto i
razmišljali...
Naglas?
Da, u smislu kao... Vidiš, kad imaš vezu, neke se stvari puno
lakše dogode u životu i onda su oni već imali ideju tko je meni
veza, tko gura to sve, preko koga je to, čak je i moja žena bila
nešto u priči jer i ona nekoga zna, pa nešto preko veze. Onako
stojiš i misliš: nevjerojatno. Ali, kako bih rekao, u redu,
njihovo je pravo da misle što hoće. Nažalost, misle potpuno
krivo, ali kao da je to važno. Imali su lijepu temu uz
kavu.
Dobro. Mogli su doći do tebe i ti bi im rekao o svojim
prijašnjim radovima. Kako si gradio karijeru i tako im dao
konkretne odgovore na njihove sumnje i priče
rekla-kazala.
Istina, istina. Mnogo ljudi ne zna. Oni gledaju sve od danas.
Isto kao što, kad vide danas nekog čovjeka koji vozi skup auto,
onda je varijanta, a lako njemu, i ja bih. Međutim, taj čovjek
možda radi u Njemačkoj već dvadeset godina, ne vidi svoju obitelj
godinu dana. Tko zna što sve radi da bi zaradio i osigurao svojoj
obitelji sredstva za život. Naravno, sigurno ima i loših
primjera, ali ima i dobrih, gdje su ljudi ljubomorni samo na ono
što taj čas vide. Nije im jasno koliko je uloženo. To je isto kad
mene pitaju za nekoga kolegu koji vozi skup auto, jesam li
ljubomoran. Sad da ne imenujem kolegu. Kako bih bio ljubomoran?
Ljubomoran bih bio da ja radim, da smo mi isti, da radim isto što
i on, pristajem na iste kompromise, odlazim u iste klubove u
kojima i on svira, rođendane na kojima on svira djeci poznatih
osoba itd. Gdje ga god zovu, evo njega u tri ujutro s gitarom da
zabavi, da vrati uslugu ili da zaradi novac. I sad, gledaj, ja to
ne mogu raditi…
Ne želiš.
I ne želim, točno. Ne želim, nema potrebe. I sad, taj je
čovjek, naravno, svime time zaradio dovoljno novca da si kupi taj
auto s poznatom životinjom. A ja nemam ni želju za tim. Auti me
uopće ne zanimaju, jako loše stojim s markama automobila i ne bih
to radio. Znači, koji bi točno trebao biti razlog za ljubomoru,
nema ga. Znači, ne možeš biti ljubomoran na nekoga tko radi
drukčije, tko živi drukčijim životom od tebe. Možeš biti
ljubomoran samo na nekoga kad poduzima iste stvari kao i ti, ti
se trudiš kao i on, na ista mjesta idete, sve isto radite i njemu
ide, a tebi ne ide. U tom slučaju shvaćam da bi mogao biti
nekakav jal, u smislu, vidiš kako ima sreće i ne znam čega.
Međutim, mi se bavimo glazbom, ali mi ne radimo uopće isti
posao.
Na ovome mjestu, na Korzu, primao si nagrade emisije
Music Pub. Posljednji smo put razgovarali o tvojem odličnom
albumu "Lipanj, srpanj, kolovoz". Njegovu jednostavnom, intimnom
načinu snimanja, stvaranja u tvojemu stanu. Danas razgovaramo i o
pripremama za tvoj koncert u zagrebačkoj Areni. Velik dio tvojih
pjesama, rokerskih, kantautorskih danas su klasici
naše rock, pazi sad ovo, urbane scene. Razgovaram s
Urbanom i govorim o urbanoj sceni. Dobro zvuči, ali koji klasik
ti voliš, klasik rocka, klasik klasika, klasik
popa?
Misliš uopće? Pa, mijenja mi se. Moram ti reći da nešto čega
se ja ne sramim, ali vidim da drugi to izbjegavaju, zapravo je
mijenjati svoje mišljenje, pa i mijenjati svoj ukus. Ja, kako
starim, vjerojatno i kako mi se mijenjaju, pojma nemam, odumiru
ćelije u mozgu, tako mi se mijenja i glazbeno i neka ljubav prema
određenoj vrsti glazbe. Sjećam se kad sam se znao s prijateljima
zatvarati u male prostore, u nečije sobice i nas deset bi se
bacalo unutra na glasnu glazbu Ramonesa. Njih dalje i cijenim i
poštujem, ali to sigurno nije glazba koju ja sebi pustim u
slobodno vrijeme. Pink Floyde mrzio sam svojedobno. Nikad mi nije
bilo jasno u čemu je tu fora. Bili su mi nevjerojatno dosadni i
prenapuhani s tom svojom pozom da oni sve znaju. Međutim, evo
jutros sam se uhvatio kako slušam tri verzije određene pjesme,
iste pjesme Floyda da vidim kako to rade, da vidim kako to radi
Gilmour, kako rade s gostovanjima. I sad se uhvatim kako slušam
Floyde i kako uživam u tome i kako posjećujem mrežne servise i
sastavljam sebi nekakav popis Floydovih pjesama. Prije samo 15
godina to je bilo potpuno nemoguće. Tako da, hoću ti reći, danas
se uhvatim kako slušam i portugalsku glazbu, i španjolsku, i
brazilsku. U svakoj toj glazbi nađem nešto što možda i djeluje na
mene, a nešto na što sam do prije deset, petnaest godina rezao
žile, to mi više ne znači ništa. Tako da ne bih htio posebno
nešto izdvojiti jer je moguće da ću već sutra ili, ono, dok ljudi
razmisle o ovom intervjuu, ja ću već možda imati sasvim drukčije
mišljenje. To je u mojemu slučaju tako.
A, kad je riječ o klasičnoj glazbi, skladateljima
klasične glazbe, mislim davno prije sve je već napisano i
skladano?
Istina.
Ili si pronašao nešto novo?
Pa ima, primjerice, čudesnih pjesama suvremenih autora. S
obzirom na to da se i sam bavim glazbom, jedno mi je vrijeme, uz,
naravno, djela, bio važan i autor i njegova namjera, što je
zapravo htio nekim dijelom postići. Fascinirala me jedno vrijeme
nedovršena Mahlerova Deseta simfonija, pa je onda bilo nekoliko
pokušaja završetaka, u kojima su osobe koje su ga poznavale i
koje su s njim radile dobile prigodu pokušati je završiti. Tako
su neki drugi suvremeni klasičari to završavali. Super mi je bilo
i to kako je on taj svoj život uspio matematički složiti. On je
bio i intendant i dirigent. Radio je sto milijuna stvari. On je
cijelu godinu obavljao dužnosti koje je imao na određenim
pozicijama da bi ljeti, mislim 1. lipnja, stavio ključ u bravu,
odlazio u jednu drvenu kućicu u jednome mjestu, ne znam kojemu,
zaboravio sam. Tamo bi se zatvorio do 1. rujna i cijelo bi ljeto
pisao. Obavljajući poslove koje je imao s obzirom na svoje
dužnosti, u glavi je držao vjerojatno sve te particije, sve te
neke partiture i onda 1. lipnja sjeo, raspisao se i do 1. rujna
nastala su sva njegova djela, sve njegovo što znamo nastalo je
isključivo u tom razdoblju, u ta dva, tri ljetna mjeseca. Ostatak
godine on nije zapisao navodno ništa. Fascinantna osoba. Kako je
to uspijevao? Znači, svi umjetnika zamišljaju kao nekakvog luđaka
koji ustaje usred noći i zapisuje, sad je u nekoj groznici, a on
je zapravo to toliko pametno posložio nekako sa sobom. Počne
ljeto, 1. 6. ćuuuk, ključ u bravu i on radi, sad stvara za sebe,
stvara nova umjetnička djela. Kao što je i Oliver imao razdoblja
u kojima godinama nije htio svirati. To su bila razdoblja za
njega. Tako da je i ovo bilo za Mahlera, vrlo zanimljivi
tipovi.
Ivo Josipović i njegova ekipa nedavno su na bijenalu
predstavili operu "Lennon". Ima li u tvojem slučaju neki
glazbenik koji je tebe posebice motivirao, koji ti je bio
zanimljiv toliko da bi rekao: Idem napraviti nešto slično uz
svoju autorsku glazbu? Jer, u operi "Lennon" ne pojavljuje se
glazba Lennona i Beatlesa, nego Ive Josipovića.
Drago mi je da se na kraju našao netko tko će napraviti
libreto i da je to napravljeno, zgotovljeno i da je izišlo. Kao i
kod ostalih njegovih dijela, kritike su, koliko vidim,
podijeljene. Nekima je to 'masterpiece', nekima je to
grozno.
Koja tvoja pjesma bez vokala, sama uz orkestar ili recimo
uz violončelo tebi zvuči kao klasično djelo? Kad govorim o
violončelu, onda mislim na suradnju s Hauserom. Možda "Kornjača"?
Ili recimo "Moja voda" isto je zanimljiva u vašoj zajedničkoj
verziji.
S Hauserom se dogodilo to da je točno u tom trenutku počela
priča s 2Cellos i jednostavno nije bilo vremena studioznije se
baviti tim albumom. Šteta, jer on je nevjerojatan glazbenik i kao
čovjek je simpatičan. Hoću reći, jako je zanimljiv i privatno,
ali kao glazbenik je stvarno čudesan i mislim da je to mogla biti
mnogo ozbiljnija stvar da smo imali priliku. I tu smo gdje jesmo,
zaokružili smo s tim pjesmama kojima jesmo. Bilo je raznih ideja
za još neke stvari, počeli smo, na nagovor nekih ljudi, čak i
raditi pokušaj i dijelove nekih umjetničkih, klasičnih djela u
kojima bih ja zapravo pjevao nekakve operne arije. Krenuli smo
svašta, ali nije bilo vremena. Ostalo je na nekim probnim
snimkama.
Zvuči li ti sve to malo kao klasična djela? Ponajprije
mislim na način na koji je album odsviran. S tim tvojim
razdobljem rada povezao bih i suradnju koju si imao sa
Zagrebačkom filharmonijom. Recimo, uvodni dijelovi pjesama "Mala
truba", "Glas jeka" i "Ostavljam te samu" zvuče kao da su
napisani za klasično djelo za klavir, violinu i
orkestar.
Ja sebe snimim kod kuće s akustičnom gitarom i u redu, pjesma
je tu. Onda mi Ante Gelo pošalje snimku na kojoj je probno snimio
gudače da vidim što je to. Sad imaš verziju u kojoj, naravno,
postoji moja gitara i glas plus oni, a možeš i maknuti mene pa
čuti što je on to napravio. I onda bi prvo slušanje bilo takvo da
ja maknem sebe da vidim što je napravio. Sjećam se kad sam slušao
što je on raspisao za "Biram ptice", to je nevjerojatno i stvarno
mi je poslije bilo žao da je to trebalo podložiti na moju
skladbu. Dođe mi da zapravo sebe maknem. Izuzmem se iz toga i
pustim samo njih. To su ti instrumenti, to je njihov jezik. Oni
tako govore, oni ne mogu drukčije zvučati. Čim se počneš igrati
time i čim čuješ taj zvuk, to je klasična glazba.
U srpnju 2018. imao si nastup u Lisinskom, odnosno ti,
tvoja četvorka i Zagrebačka filharmonija. Taj album i te snimke
često se čuju na našem Drugom programu. Neke su od njih "Nebo",
"Mala truba", "Black tattoo", "Odlučio sam da te volim", "Mjesto
za mene", "Žena dijete", "Astronaut", "Moja voda" i tako dalje.
Osvojio si i nagradu Porin za najbolji koncertni album. Sada se
sa Simfonijskim orkestrom HRT-a pripremaš za zagrebačku Arenu. To
je tvoj najveći koncert u karijeri.
Moj najveći samostalni koncert u cijeloj mojoj karijeri.
Svirali smo mi pred mnogo ljudi. I na Ušću u Beogradu gdje je
znalo biti pedeset, šezdeset tisuća ljudi. Ali, to nisu naši
koncerti. To su koncerti na kojima je deset izvođača pa smo mi
jedni od njih, tko zna je li tko došao da bi vidio nas. S druge
strane, to su koncerti na koje je možda besplatan ulazak. E,
ovdje je sasvim nešto drugo.
Ovdje postoji točno najavljen program i
izvođači.
Točno. Postoji program i izvođač. Eventualni gosti nisu
najavljeni, znači na njihov račun nije prodana ni jedna ulaznica,
što mi je drago. To sam naučio od svojeg prijatelja Gibonnija.
Da, ako imaš gosta, to ne javiš.
To mora, u pravom smislu riječi, biti gost na koncertu, a
ne glavna zvijezda.
Mora biti gost i mora biti na neki način dar onima koji su
već kupili karte i došli tu jer ti vjeruju. Vjeruju da će to biti
dobar koncert. Neovisno o tome hoće li biti gostiju ili neće.
Onda ti njima zapravo još dodatno uljepšaš tu večer s tim što
imaš još neka gostovanja. Znači, bude li nekih gostiju, oni će u
tom slučaju isto biti iznenađenje. I karta nije jeftina. Ja ti
moram reći da sam ja bio prestrašen. Pokušavao sam i
nagovarao...
Smanjiti prostor i otići nekamo drugdje?
Točno, i nagovoriti ljude koji su me nagovarali s jedne
strane: Daj, idemo, idemo... Svi koji su uključeni u taj
koncert svjesno riskiraju s velikom željom da se taj koncert
dogodi kao nekakva potrebna ravnoteža. Kao što je u svijetu
prirode potrebna ravnoteža. Tako oni misle da je i u svijetu
glazbe, na našoj sceni, potrebna ravnoteža i da je zapravo
koncert sa Simfonijskim orkestrom, u mojem slučaju nas sa
Simfonijskim orkestrom, idealna ravnoteža svemu što se
trenutačno događa i svim koncertima koji su se događali, pa evo
i prije nekoliko dana u Areni. Što ne znači da ja umanjujem
vrijednost svih ljudi koji nastupaju, ali ovo je definitivno
drugi pol. Mi dolazimo s druge strane. I smatram da je to ovom
društvu u ovim vremenima, sve u svemu, potrebno. I da, nemoj se
stalno zavlačiti kao u mišju rupu, nemoj se stalno povlačiti.
To su mi govorili jer, kao, ne želim preuzeti odgovornost, ne
želim ovo-ono i ti sad opet u neki mali klub. Tako su me na
neki način uvjerili da, ako su oni već dovoljno svi ludi da
krenu u to i vjeruju u to, onda stvarno nije pravedno da ja
kažem da ja neću. Razgovarao sam sa svojim bendom. Rekli smo:
"Hajde onda, u redu, idemo." Krenuli smo u tu
avanturu.
Avantura će, čini se, završiti sjajno i tražit će se
ulaznica više za tvoj nastup u Areni uz Simfonijski orkestar
Hrvatske radiotelevizije. Ali, Damire, je li bilo i vrijeme za
jedan tvoj tako veliki koncert? Odavno imaš glazbeni status,
ali nedostajalo je upravo to da izađeš pred publiku i na jednom
takvom koncertu visoke, velike glazbene produkcije izvedeš te
sjajne pjesme koje imaš u svom repertoaru, pjesme koje si
snimio svih ovih godina.
Pa, ne znam. Evo dobio sam i od tebe dosta nagrada. I kad
bih gledao samo nagrade koje si mi ti dodijelio i Hrvatski
radio, to bi već bilo dovoljno. Dobio sam i najviše Porina.
Nagrađen sam dva puta zaredom za pjesmu godine. Ja se stvarno
osjećam ugodno u bilo kakvoj situaciji, sam sa gitarom, s dvoje
članova, s cijelim bendom, orkestrom... Meni su sve to potpuno
različite priče, ali svaka je jednako draga i svakoj se veselim
i pristupam im na potpuno drukčiji način.
Rekao si mi da neki tvoj glazbeni rukopis doživljavaju
teže i da trebaju nekoliko puta preslušati pjesmu kako bi je
doživjeli. A kako komentiraš to da su s odmakom vremena tvoje
pjesme, opet se vraćam na naš dio razgovora kad smo govorili o
tome što bi ti uvrstio u rock-klasike, zapravo
postale klasici? Od "Svijet za nas", "Moja voda", "Lopov Jack",
da ne nabrajam sve one pjesme koje su nastale poslije, a za
koje si dobio i našu nagradu za najboljeg kantautora. Kako ti
gledaš, nakon trideset i nešto godina, na sve te radove od
nekada, a koji su s vremenom, odnosno odmakom dobili na težini,
dobili su onu važnost koju nisu dobili u vrijeme kad su
nastali?
Vidi, kako je jedan dio pjesama koje si spomenuo nastao u
vrijeme rada grupe Laufer, a meni se nakon odlaska iz tog benda
činilo nekako nepravedno da završim tu priču, a onda te pjesme
izvodim uživo. Dugo ih nisam izvodio upravo kako bih publici
pokazao da nekakva zarada ili želja da prisvojim sve nisu bili
razlozi odlaska, nego stvarno želja za glazbenim putovanjima. I
dugo sam odbijao te pjesme kao da nisu moje. Čak sam i ratovao
s vlastitim pjesmama jedno vrijeme. Međutim, kad je prošlo
toliko vremena, nakon trideset godina, te su mi se pjesme
vratile na jedan pozitivan način, u smislu kao stvarno jedan
dio mojeg stvaralaštva. U jednom razdoblju života radilo se to
i to, napravljene su te i te pjesme. I danas ih nemam problem
izvesti. I da si mi ovo pitanje postavio u to vrijeme, ja bih
ti te pjesme odmah nekako pokušao izbaciti iz te liste.
Sada da. Te pjesme, koliko god neke od njih bile bedaste, kao
recimo "Lopov Jack", čiji je tekst čista zezancija i teško da
će netko u toj pjesmi otkriti nekakva duboka skrivena značenja.
To je jedna zabavna pjesmica.
Pazi, ali mnogima je draga.
I meni je draga i nama je draga. Mi se dobro
zafrkavamo.
Iako je u pitanju "samo" zezancija, kako ti kažeš, baš
zato što si je snimio ti, ti neki dijelovi zvuče konkretno i
mogu se povezati s nekim situacijama iz društvenog i političkog
života koji nas okružuje. Na kraju, možemo je definirati kao
angažiranu zezanciju.
Ma, naravno. Posebice našeg. Ta je pjesma aktualna. Bila je
i tada, ali hoću ti reći da je napisana na jedan vrlo lako
razumljiv način, ona je na jednoj lako razumljivoj razini. Ne
mogu reći da mi je to nešto glazbeno tekstualno, ono, vau. Ali,
da, jedno vrijeme vezano je i za nju i sada, kad je spominjemo,
sjetim se stotina klubova u kojima smo nastupali u Sloveniji i
koliko je ljudi pjevalo tu pjesmu. I koliko se upravo ta pjesma
na koncertu znala razvući jer bi publika, i kad bismo mi stali,
i dalje pjevala: "Uuuu jeee, lopov Jack, lopov
Jack".
Htio – ne htio, ona je postala jedan
od rock-klasika?
Točno. Postala je klasik i sad, kad si je spomenuo, mi je
ne sviramo. Rijetko je izvedemo jer ne znam gdje i kako, s čim
je spojiti. Ali, da, sad kad si je spomenuo, mogao bih
razmisliti o tome da je čak povremeno i izvodimo.
Vođeni idejom spajanja glazbenog svijeta pod jedan nazivnik, Hrvatska diskografska udruga je odlučila publici približiti riječi onih bez kojih taj svijet ne bi bio moguć - glazbenicama i glazbenicima.
Cilj ovog projekta je putem zanimljivih i sadržajnih intervjua predstaviti najbolje doajene te najnovije talentirane izvođače i izvođačice. Intervjui se objavljuju dva puta mjesečno, pod perom Zlatka Turkalja Turkija, koji će svojim dugogodišnjim iskustvom čitateljima predstaviti ono najbolje od glazbe.
Pratite naše društvene profile na Facebooku i Instagramu te službenu web-stranicu jer vas čeka pregršt kvalitetnog i atraktivnog glazbenog sadržaja!
Izdvojeno
-
Europski tjedan mobilnosti počinje 16. a završava 22. rujna Danom bez automobila. Ove godine tema su "Zajednički javni prostori” s naglaskom na važnost njihove kvalitetne organiziranosti jer nizom unaprjeđenja mogu utjecati na kvalitetu života, sigurnost, razinu buke i zagađenje zraka.
-
U petom kolu španjolske La Lige prvak madridski Real je u gostima, nakon dva pogođena jedanaesterca, pobijedio Real Sociedad 2-0.
-
Četiri osobe poginule su u subotu u oluji Boris u Rumunjskoj, dok su jake kiše izazvale poplave u nekoliko zemalja srednje i istočne Europe.
-
Talijanski tužitelji u subotu su zatražili šestogodišnju zatvorsku kaznu za zamjenika talijanske premijerke Mattea Salvinija jer je spriječio iskrcavanje migranata u talijansku luku 2019. godine, javio je AFP.
Reci što misliš!