Ostalo / Intervjui

zadarska plesna scena

Josipa Štulić postat će Beštija

Josipa Štulić postat će Beštija

Beštija! Zadranka Josipa Štulić otvara Monoplay festival plesnog sola autorskim projektom, neobičnim spojem fizičkog teatra, suvremenog plesa, mjuzikla i performansa.

S Josipom sam se susrela u Backstage baru, pijemo svaka svoj otrov i pričamo o onome što nas čeka. Obje se bavimo umjetnošću, svaka ima svoj senzibilizitet, ali mene i na ''neviđeno'' Beštija privlači. Znam da od Josipe mogu očekivati puno. 

- Sjećaš se Opere Mediteranea? E, tu je zapravo krenula ideja za Beštiju, započinje Josipa. Naravno, Operu Mediteraneu gledala sam u crkvi sv. Donata, a novi plesni solo Josipa će izvesti u prostoru zadarskog Kazališta lutaka.

0af1891644648b148f555d9cfdde1d83.jpg?v=2

- Bit će to prva večer, otvorenje festivala suvremenog plesa Monoplay. Ovo je već 14. izdanje, narastao je taj naš mali festival koji se rodio iz samo jedne večeri plesnog sola zadarskih snaga. Razvijao se s vremenom...plesala sam na prvom Monoplayu u Kinu Pobjeda (od prvog dana), mislim da sam imala sigurno šest nastupa tijekom ovih godina. Sada osim nas Zadrana dolaze i brojni gosti, postao je to i međunarodni festival.

Opera Mediteranea bavila se društvenim, socijalnim i vanjskim, a sada, Josipa mi kaže, zaokret!

- U Beštiji idem na poniranje unutra. Vjerujem da će publika prepoznati to razotkrivanje, ogoljavanje na jednu osobu, prepoznati i same sebe; kakvi smo mi ljudi - kroz taj moj spoj koreografije i izvedbe, ples kao apstraktna umjetnost dopire do gledatelja na individualan način, svatko će moći naći/iščitati nešto ''svoje'', pojašnjava Josipa. 

No što kazati o stereotipu koji nosi sama riječ Beštija. Negativno, mračno, opasno, divlje - sve je ljudima često prva asocijacija za riječ Beštija. Zabluda...!

Josipa se bavi animalnim.

Uzima različite pokrete karakteristične za pojedine životinje, ali onda ih transponira na jedan viši stupanj, poigravajući se još elementima fantasya, bajki i basni. 

9305f95435d6e0f7becc87d77d284af6.jpg?v=2- Jako sam zahvalna svim suradnicima. Anita Goreta radila je kostim i šminku, a Ksenija Zec suradnica je za pokret. Ona je profesorica scenskog pokreta na Akademiji Dramske umjetnosti u Zagrebu. Inače, postoji baš jedan jedan predmet na akademiji koji se zove "Tehnika životinja. Puno mi je to pomoglo.

Zanimljivi su mi bili anatomski pomaci i istraživanje mogućnosti ljudskog tijela. Dočaravanje atmosfere tijelom. Solo može biti hermetična forma, nekada i dosadna, znaš ono kad netko kaže - joj, pa što ću sad gledati samo jednog plesača...e, taj jedan nerijetko te može baš zarobiti svojom izvedbom!

Glazbu je radio Frane Škara (Jeremiah's), a Josipa je u Beštiji odlučila još jedan iskorak - ima songove!

Fotografije i Grafičko oblikovanje radi Adrijana Vidić, a Marino Frankola tehnički dio i dizajn svjetla.

Beštija je nastala u produkciji Zadarskog plesnog ansambla, a čeka nas premijerno 23. kolovoza u KLZ. Također, na Monoplayu ćemo gledati još jednu premijeru Zadarskog plesnog ansambla, predstavu Melusine zadarske umjetnice Matee Bilosnić u suradnji sa plesačicom Natašom Kusturom, treći dan festivala 25.8.

Pokrovitelji Monoplay festivala su Grad Zadar, Ministarstvo kulture, Zaklada Kultura nova, Zadarska županija, Turistička zajednica Grada Zadra, Kazalište lutaka Zadar i HNK Zadar. Partner festivala je BRLOG zadružna pivovara. Medijski pokrovitelj je HRT3.


Reci što misliš!