Ostalo / Intervjui

od zadra do danske

Petra Grobensky stvara odjeću za stvarne žene

Petra Grobensky stvara odjeću za stvarne žene
Joel Sanguinetti

Petra Grobensky mlada je dizajnerica koja je ovih dana u posjeti baki u Zadru. Baka živi na Meladi, ljeti idu na Pašman. Petra živi i radi u Danskoj, ali znate kako se to kaže - "Dalmacija u srcu".

Susreli smo se s Petrom i doznali više o njezinom modno-humanitarnom projektu koji je svakako vrijedan pažnje.

Svjetla reflektora za Petru su uobičajena pojava još od djetinjstva. Obitelj koja se bavi fotografijom, snimanje reklama, modeling - sve je to bila odlična ''baza'' za razvoj njezine mašte i kreativnosti, da bi se na kraju profesionalno počela baviti modnim dizajnom. 

Petra je završila studij grafičkog dizajna točnije - ’Design, Technology and Business’ pri University College Nordjylland na engleskom jeziku. 

Iako danas naginje klasičnim, ženstvenim modelima odjeće, kao tinejdžerka se izražavala kroz punk, kako glazbu, tako i odjeću. Tada je počela i kreirati te šivati odjeću kakvu je htjela nositi, a nije je mogla naći u trgovinama.

- Roditelji su me dosta poticali da sama odaberem što želim. Kao mala (9 godina) bila sam  učlanjena u poznatu modnu agenciju za djecu Midikenn. Nije mi se doduše svidjela činjenica da mi je već tada, u ranoj dobi, modni trener rekao da trebam raditi vježbe za bokove jer imam mjere kao odrasli modeli. Danas moji modeli koji čine modni brend predstavljaju žene oko nas, realne žene, ''zdravih'' dimenzija!

1ab3b686886e19a5bc23108b0d70cf72.jpg?v=2(FOTO: Simon Vemmelund)

Camilla Poulsen postala je njezina poslovna partnerica s kojom osniva Belle Epoque. Brend Bele Epoque je po tipu proizvoda namijenjen suvremenoj ženi, žena koja radi, ženi koja se kreće, ženi koja izlazi vani; prilikom kreiranja odjevnih modela krenule su od sebe, kakav tip odjeće njima treba. 

Reakcije u Danskoj više nego odlične; kreacije kupuju i neki poznati modeli poput Alberte Mortensen koja službeno nosi revije za Chanel & Veru Wang.

- Uvijek gledam posebnost i funkcionalnost odjeće. Čini mi se da nekako uvijek krećem od detalja ili nekakvog reza, kroja, to me ponese za daljnji proces stvaranja. Oko toga gradim i ovu priču. Napomenula bih da se za svaki odjevni komad naručen iz Hrvatske donira 10 posto iznosa toj udruzi te da nam je želja da se glas za tu kampanju čuje što dalje kako bismo sakupile željenih 50 000 kuna.

Nažalost, ideja je nastala zbog osobnih razloga. Moja bliska prijateljica je bila okidač da se počnem zanimati za ovu problematiku - njoj je nedavno po drugi put dijagnosticiran karcinom dojke, priča nam Petra.

Danska i Hrvatska jako se razlikuju. Studentima se nudi besplatna edukacija, država im daje razne potpore.

Razgovarali smo posebno o zaštiti žena, pa nam Petra kaže kako je kod njih primarna zdravstvena zaštita mnogo boljem stanju nego u Hrvatskoj. Ženama je čak i abortus besplatan i radi se u svim ginekološkim ordinacijama kao najnormalniji zahvat.

6d65d37af211c9fb6f127a16084d4a7c.jpg?v=2(FOTO: Simon Vemmelund)

Kao veganka, Petra je posebno zainteresirana za materijale. Doznajemo da postoji koža od ananasa, pa čak i gljiva! 

- Volim istraživati, a moram istaknuti da se posebno bavim i tom potrošnjom energije u procesu dizajna. Za mene postoji korištenje isključivo umjetne kože, odbijala sam ponude za reklame koje su uključivale proizvode/materijal životinjskog porijekla.

Želim svojim primjerom ohrabriti žene u ostvarenju svojih ciljeva, potaknuti ih da budu neovisne i da se ne boje biti svoje; poticati žensko poduzetništvo i žensku suradnju!

Rezovi su kruti, danski, a boje - rekla bih, hrvatske! Crvena, modra, bež... 

Poduzetništvo nije lako, ni u Danskoj ni u Hrvatskoj, no kada nešto stvarno jako želiš onda imaš motivaciju, kaže nam ova mlada poduzetnica koja se iznimno veseli predstavljanju svog brenda u rodnoj zemlji, u kojoj bi, naglašava, u budućnosti voljela investirati.

FACEBOOK

INSTAGRAM

 


Reci što misliš!