Ostalo / Intervjui

Jedrenje

Žarko Juraga: Jedanaesto sudjelovanje na Ecker kupu

Žarko Juraga: Jedanaesto sudjelovanje na Ecker kupu

Godine 1991. prilikom ulaska u cilj u luku Aleksandrija, imali smo razvijen hrvatski barjak na jarbolu našeg broda

U ponedjeljak 15. listopada iz Zadra starta 11. izdanje Ecker kupa, popularno nazivane "Regate tisuću milja". Prva regata održana je sada već daleke 1990. godine, također je startala iz Zadra, a jedino ime koje se svih ovih godina ponavlja uz ime i organizatora regate, jest ime Žarka Jurage, zadarskog jedriličara i djelatnika tvrtke Tankerkomerc.

ezadar.hr: Oni koji vas bolje poznaju, ispričali su nam jednu anegdotu vezanu uz predstojeću regatu. Je li istina da već gotovo pet stotina dana odbrojavate unazad dane do početka regate?

Juraga: Ha,ha, istina je, naravno da je istina. Počeo sam brojati dane do regate unatrag od 500, i evo ostao je samo još jedan dan do starta. Jako se tome veselim, jer to će mi biti jedanaesto sudjelovanje na Ecker kupu, a šesti puta ću sa svojom posadom krenuti iz mog Zadra.

ezadar.hr: Sjećate li se još detalja s prve regate održane 1990. godine?

Juraga: Kako ne!? Te davne 1990. godine startali smo također iz Zadra, ruta je bila Zadar - Pylos - Aleksandrija, i s ponosom mogu reći sa je naša posada tada pobijedila. Bila je to, kao uostalom i sve ostale, vrlo naporna regata, ali sa nje nosim posebno lijepa sjećanja.

ezadar.hr: Druga regata održana je neposredno pred početak Domovinskog rata, čuli smo jedan za jedan detalj s te regate, za koji zna malo Zadrana.

Juraga: Točno. Zbog svih okolnosti koje su tada vladale, start nije bio iz Zadra, već iz grčkog Marmarisa. Jedva smo dobili dozvolu da izađemo iz teritorijalnih voda od tadašnjih vojnih vlasti. Iz marmarisa ruta je vosila do Pylosa i nakon toga ponovo u Aleksandriju. I te smo godine bili ukupni pobjednici Ecker kupa.

Detalj o kojem pitate, jest činjenica da smo prilikom ulaska u cilj u luku Aleksandrija, imali razvijen hrvatski barjak na jarbolu našeg broda, a na boku smo imali veliki transparent na kojem je pisalo „Stop The War In Croatia".

Tada su nas na Sredozemlju snimali iz helikoptera NATO-a, austrijska televizija snimala je postavljanje transparenta na bokove jedrilice, a kasnije je i prikazala taj prilog. Veliki broj sportskih časopisa vezanih uz jedrenje objavila je reportaže i slike tog događaja.

ezadar.hr: Vaša posada je vrlo iskusna, sastavljena od zadarskih jedriličara. Kažu mnogi da je to posada sa devet skipera.

Juraga: Istina. Mi smo posada Tankerkomerca, i jedina smo Hrvatska posada na ovoj regati. Sva devetorica smo članovi JK Uskok iz Zadra, i velika većina nas je sudjelovala na gotovo svim dosadašnjim regatama. Konkretno, ovdje prisutnom Dragutinu - Ivi Antiću biti će ovo šesta regata, njegovom bratu Daliboru - Bori deseta, Zoran Škunca naš glavni kogo (kuhar) sudjeluje po deseti put, Joško Mikelić deveti itd. Uz njih članovi posade su još Enio i Dorian Perović, Zoran Glavan, Zlatko Surle.

ezadar.hr: Ne spominjete svoje jedanaesto sudjelovanje na Ecker kupu?

Juraga: Tako je, ja sam jedini sudionik koji je sudjelovao na svih deset dosada održanih regata, i eto me i na startu jedanaeste. Ponosan sam na tu činjenicu, ali ne bi tako bilo da zaista nisam jedriličarski entuzijast i zaljubljenik u jedrenje i more.

ezadar.hr: Pojasnite malo našim čitateljima značaj i vrijednost ove regate.

Juraga: Ovo je najveća regata na Mediteranu s obzirom na broj sudionika, gotovo stotinu posada, i dužinu regatnog polja od oko 1.000 nautičkih milja, i samim tim njen je značaj velik u jedriličarskim krugovima. Vjerujem da će i ova regata proteći u najboljem redu, pri tome mislim prije svega na sigurnost brodova i posada.

Ove godine konkurencija je strašno jaka, uz činjenicu da ima jako puno novih brodova sa sofisticiranom hi-tech opremom. No ja vjerujem da će uz brodove i opremu kao i uvijek, odlučivati i spremnost te sposobnost i uvježbanost posade, a tu mi imamo svoje adute.

ezadar.hr: U kakvom je stanju vaša jedrilica?

Juraga: Naša jedrilica je stara oko 5 godina, i volio bih da imamo malo kvalitetnija jedra. Nisu ni ova loša, ali su klasična jedra, dakle nisu iz nove generacije hi-tech jedara. Negdje petnaestak posada ima najnovija jedra, ali je pitanje koliko će tu prednost uspjeti iskoristiti.

Dragutin Ive Antić

ezadar.hr: Koliko je zahtjevna ovakva jedna regata?

Ive Antić: Uvjeti su uvijek vrlo zahtjevni i teški, tako da se jedriličari bez iskustva ne bi trebali upuštati u ovakvu regatu. Da bi netko ravnopravno sudjelovao u ovoj regati treba imati dosta regata u nogama, dosta mora iza sebe i to velikog i teškog mora. Mora se biti spreman i tjelesno i mentalno, jer se jedri 24 sata, dakle i danju i noću. Koncentracija ne smije niti jednog trenutka pasti za kormilom, ali niti u drugim zadacima koji se obavljaju tijekom jedrenja.

ezadar.hr: Kako to da će vama ovo biti tek šesto sudjelovanje?

Ive Antić: Bilo mi je ponuđeno sudjelovanje i na prvoj regati davne 1990., ali kako sam tada bio zaposlen u SAS-u i imao strogog direktora ( rođenog brata, Stanislava Antića, op.a.) nije me pustio, rekavši da sam potrebniji da jedrim u pogonu, nego na moru.

ezadar.hr: Kako to da ste jedina Hrvatska posada na ovoj regati?

Juraga: Znalo je biti regata sa tri, četiri hrvatske, ili bolje rečeno zadarske posade. No očito ta su vremena prošla, prepostavljam da je nedostatak sponzora najveći razlog.

ezadar.hr: Tijekom svih prethodnih regata bilo je obilje lijepih trenutaka, ali onih manje lijepih?

Juraga: Bilo je puno lijepih trenutaka za pamćenje, ali i onih drugih, manje lijepih. Zadnje tri regate bile su posebno zahtjevne, s puno jakog vjetra, 2003. godine imali smo tri dana za redom orkanski vjetar od 10 bofora, što je iziskivalo iznimnu tjelesnu, ali i mentalnu snagu.

Izdržali smo i te smo godine osvojili trofej za najbrži brod, ali zbog nekih tehničkih problema nismo osvoliji pehar za ukupnog pobjednika regate, jer smo se morali vraćati u Brindisi rješiti probleme sa klizačima glavnog jedra.

ezadar.hr: Tko su, po vama, glavni favoriti u ovogodišnjoj regati?

Juraga: Ove godine na regati sudjejuje niz kvalitetnih posada i brodova koje su poznate po sudjelovanju na regatama u Jadranu i Mediteranu, kao što su Vito regatni Grand Soleil 44, Franco regatni First 47.7, Abracadabra također regatni First 47.7, da ne spominjem ostale, prilično nabrijane za ovu regatu.

ezadar.hr: Što vi i vaša posada očekujete na ovoj regati?

Juraga: Očekujemo, kao što sam već rekao, da sve prođe bez većih problema, pritom prije svega mislim na sigurnost posada i brodova.

Do sada je deset puta prošlo sve bez gotovo ikakvih problema. Što se tiče plasmana učiniti ćemo sve da prođemo što bolje, ali to je stvar koja ne ovisi samo o našem znaju i trudu, o tome odlučuje i puno vanjskih faktora, na koje nemamo utjecaja.

Posadi Tankerkomerca zaželili smo dobro more i dobar vjetar, a dobili smo i obećanje o povremenim javljanjima sa regate, kako bismo jedriličarske zaljubljenike izvještavali o tijeku regate.


Reci što misliš!