Ostalo / Intervjui

Čarolija plesa

Baletna škola "Pirueta" priprema "Mirage"

Baletna škola

Carski ruski baletni ansambl toliko je zainteresirao Zadrane, da su u našem gradu održane dvije izvedbe vječnog "Labuđeg jezera".

Klasičan balet ne prestaje oduševljavati publiku željnu čarolije, elegancije, vrhunskog plesnog umijeća. U posljednje vrijeme balet doživljava pravu renesansu, možda i zahvaljujući oscarovskom filmskom hitu, "Black Swann".

Ulazeći u nježno-ljubičasti baletni studio "Pirueta", gdje su nas dočekale zadarske labudice, i sami smo se osjećali kao u nekakvom filmu. "Pirueta" priprema predstavu "mirage", a svakodnevne probe odvijaju se već godinu dana. Predstavu imat ćemo prilike pogledati u HNK Zadar, 18. svibnja.

O tome koliko je potrebno truda, discipline i godina vježbanja, te kako teku pripreme za predstavu "Mirage - začaran svijet mašte" polaznica baletne škole "Pirueta", porazgovarali smo s njihovom voditeljicom i osnivačicom škole, akademskom balerinom, Vinkom Klarić. Ona je svoje iskustvo afirmirala u inozemstvu, ponajviše u Rimu iz kojeg se nakon 14 godina vratila u rodni Zadar.

Tko su balerine koje nam pripremaju "Mirage"?

U predstavi će sudjelovati oko 130 polaznica naše baletne škole. Svatko će imati svoju ulogu. Djeci je ovo prvi put da izlaze na scenu, i oni se tome jako vesele. Uzbuđeni su i presretni, jedva čekaju pokazati što sve umiju. Bit će to njihov prvi kontakt s publikom. Svakodnevno radimo klasični dio treninga, moderni ples i različite pokrete. Moram priznati da sam i sama iznenađena koliko su napredovale. Djevojčice s 4 godine već uče piruete. Ponosna sam na njih.

Postoje li nekakve predizpozicije za postati balerinom?

Djevojke koje nemaju idelanu tjelesnu težinu i građu tijela prilagođenu klasičnom repertoaru, ne mogu se baviti klasičnim baletom, ali mogu biti sjajne u suvremenom plesu. Smatram da treba početi dosta rano, oko 6. godine, tada nema straha od moguće deformacije tijela i može se početi s radom na baletnim teehnikama i naviknuti na svakodnevno vježbanje. Tehniku je potrebno usavršavati od malih nogu.

Što nas sve očekuje u predstavi?

"Mirage" će biti podijeljena na dva dijela. Uvod čini klasični repertoar - Čajkovski, Strauss, i zapravo se radi o priviđenju samih gledatelja, dakle, sva ta bjelina, kostimi, lepršavost publici se čine poput sna. Vide siluete koje ih uvode u bajku. Imat ćemo jedna začarana vrata, pa će taj prvi dio "priviđenja" biti koreografija na klasične kompozitore. Potom slijedi kopelija, gdje ćemo "zavarati" publiku. Kao što Pionika ima svog majstora koji ga je stvorio, u našoj se predstavi pojavljuje Kopelijus, i lutka koja ga želi obmanuti, koja se pravi da nije oživjela.

Drugi dio ima francuski štih, radi se o teatralnosti koja nije cabaret, već klasične šansone koje podsijećaju na varke koje je znala izvoditi Edith Piaf, imamo 10 plesačica koje plešu u frakovima i cilindrima. Izmjenjuju se u parovima, a potom se sve mijenja i dolazimo do mediteranskog stila, vibracija, portugalske muzike, španjolski, orijentalni prizvuci, što čini pravu ljetnu atmosferu.

Ova će predstava imati posebnu kostimografiju?

Za kostime je zaslužna Marina Brezovac, zadarska modna kreatorica koja je od početka s nama. Doista je inspirirana cijelom predstavom, pa su kostimi i dodaci nastajali u hodu, kako se razvijala priča kroz glazbu i ples.

Što biste posebno izdvojili u "Mirageu"?

Najviše nas je oduševila Lucija Sušić. Ima 13 godina i od početka je s nama. Počela je lani u trećem mjesecu, i toliko je napredovala da je ovo ljeto stala na špice. Svakodnevnim radom, uz talent koji ima u sebi, postigla je velike rezultate i u budućnosti je vidim na visokom nivou.

Lucija nam pleše solo, Ples rajske ptice na glazbu iz "Labuđeg jezera". Sara Žurić ima 9 godina i izvest će nam ples sa šuškalicama, jedan klasičan, lijep kompozicijski sklop napoletanskih zvukova. Također, sve rekvizite izradili smo sami, npr. venecijanske maske.

Smatrate li da je balet ponovo u centru pažnje?

Drago mi je što su ljudi imali priliku pogledati "Labuđe jezero" i uvjeriti se u tu lepršavost, sponatnost i bestežinsko stanje do kojega se dolazi isključivo dugogodišnjim radom. Kod nas bih spomenula Almiru Osmanović koja je doista balet dovela na visok nivo.

Sretna sam što se baletna umjetnost, svakih nekoliko godina, zahvaljujući nekoj predstavi ili filmu, ponovo nađe na mjestu koje joj i pripada - pijedestalu. Klasičan balet zaista je mukotrpan, zbog rigorozne discipline i težine pokreta, traži toliko odricanja. Ne možete postati balerina preko noći.

Balerine su nam pokazale jedan mali dio koji nas očekuje 18. svibnja u Hrvatskom narodnom kazalištu Zadar i ostavile su nas bez daha. "Mirage" je predstava koju ljubitelji umjetnosti jednostavno ne smiju propustiti.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.