Ostalo / Intervjui

Danas zaboravljeni junak

Danijel Borović: Čovjek koji je u Pulu dovezao MiG JNA

Danijel Borović: Čovjek koji je u Pulu dovezao MiG JNA

Umirovljeni pukovnik Hrvatske vojske Danijel Borović iz Kneginca kao vojni pilot svojim je riskantnim preletom 4. veljače 1992. iz JNA, Hrvatskoj stavio na raspolaganje prvi nadzvučni borbeni zrakoplov MiG-21bis.

 Vitez hrvatskog neba danas je pun gorčine jer uoči 20. obljetnice njegovog podviga čak ni HRZ nije ni jednom gestom pokazalo da cijeni ljude koji su ga utemeljili.

Tijekom dramatičnih i krvavih događaja koji su pratili raspad SFRJ Danijel Borović (tada pilot, kapetan 1. klase) kao Hrvat nije mogao mirno gledati brutalni rat koji je JNA otvoreno vodila protiv Slovenije i Hrvatske.

- Bilo je to vrijeme kada mnogi Slovenci i Hrvati napuštaju redove bivše JNA, a meni se prilika napokon ukazala 4. veljače 1992. i tog dana oko 14 sati i moja supruga Snježana morala je napustiti naš stan u Bihaću. Za mene je to bio let, a za nju put s kojeg nije više bilo povratka natrag - istaknuo je Danijel Borović koji je sa suprugom iznio sjećanja u knjizi radnog naslova "Prelet za Hrvatsku".

Rukopis knjige u kojoj se isprepliću njegova i njena priča iz tog vremena još uvijek nije objavljen. Zanimalo nas je koji je razlog?

- Tražimo sponzore i izdavača naše knjige u kojoj opisujemo naša iskustva i sve što smo proživjeli u srpskom okruženju od početka Domovinskog rata. Knjiga će biti bogato ilustrirana fotografijama i dokumentima, a mogu vam potvrditi da sam podzemni objekt - aerodrom Klek u Plješevici na kojem je bazirao 117. LAP, opisao do detalja - otkrio je za eVarazdin.hr Danijel Borović.

Zapravo, jutarnji poziv u četvrtak 2. veljače - iznenadio ga je.

- Osim vas, nitko živ se ovih dana nije sjetio da me pita hoće li na bilo koji način biti obilježena 20. obljetnica mog preleta, kojim je Hrvatska vojska dobila prvi nadzvučni borbeni zrakoplov. Razgovarao sam o tome sa aktualnim zapovjednikom HRZ-a u prosincu 2011., no i njegova šutnja dokazuje da u našem zrakoplovstvu ne drže do tradicije - rekao je naš zračni as čiju knjigu s nestrpljenjem očekujemo.

Iz nje će javnost napokon doznati sve, pa i najintimnije detalje o golgoti koju je Borović prošao od trenutka kada je poletio s kolegama pilotima iz eskadrile na uvježbavanje presretanja.

Naime, 4. veljače prije 20 godina u parovima su uzlijetali sa Željave u kratkim razmacima u smjeru Bosanskog Petrovca i Drvara.

Borović je sa svojim zrakoplovom MIG-21bis poletio u 17:05 i po prethodno dogovorenom planu, trebao je sletjeti u Puli oko 17:20, tren prije mraka.

No, mnogo toga pošlo je po zlu i sletio je po mrklom mraku, na aerodrom koji je bio „osvijetljen" tek svjetlima jednog jedinog vozila Hrvatske vojske...

Borović danas, dva desetljeća nakon preleta koji je mogao završiti katastrofom, tvrdi da bi opet učinio isto!

- Svi borbeni piloti su profesionalci i ako isključim i zaboravim sve negativne stvari koje nam se dešavaju u Hrvatskoj svih ovih godina, pa i stvari koje su me osobno povrijedile kao časnika HRZ-a i čovjeka, ponovio bi svoju avanturu. Pa makar još jednom razmišljao da li da se katapultiram kada mi je gorivo u avionu na izmaku, iznad otvorenog hladnog mora, u kojem mi nema spasa od utapanja - ustvrdio je podsjetivši nas da je na njegovom avionu Mig-21 s eskadrilskim brojem 101, 24. lipnja 1992. godine u borbenoj misiji stradao pilot pukovnik Ante Radoš.

Dodajmo i to da je ustrojem 1. lovačke eskadrile HRZ-a Borović preuzeo funkciju zamjenika zapovjednika, a kasnije postaje zapovjednik 1. lovačke eskadrile HRZ-a.

Odlikovani je učesnik svih važnih operacija Domovinskog rata, a umirovljen je u siječnju 2003. godine u činu pukovnika HV.

Treba znati i to da vitez našeg neba nikada neće postati general. Osim, ako ga izvanredno ne promakne predsjednik RH.

Nije li ova obljetnica krajnje vrijeme za takvu gestu?


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.